Jump to content

Проблем с оптика MMI


reaktor5

Recommended Posts

Здравейте,автомобилът който имам пристигна с неработещ MMI дисплеей или по точно включва се за 2-3 секунди и изгася.4Ф-ката е комби,отзад в ляво при блока с модулите е абсолютно сухо и по нещо не личи някога да е влизала вода.При изваждане на буксите от споменатия блок не виждам да има сигнал към нито една от тях.Следва разглабяне на жабката като сигнал има към поставения в жабката модул и още един в метална кутия отзад.Липства оптичен сигнал към GATEWAY с номер 4f0907468b.Бихте ли ме насочили как мога да реша проблема си.Доколкото намерих информация може да се направи байпас на даден модул и системата да сработи без него.Бушоните са проверени в всички са ок.Някой дали има схема с последователноста на свързване на модулите.Благодаря предварително,желая хубав и успешен ден на всички!

IMG_20200823_173557_BURST1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай оптична тапа последователно на всеки блок за да видиш къде е проблема. Направи едно сканиране с VCDS за грешки, това също ще покаже защо не работи MMI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тапа имам поръчана и утре ще дойде,вагком не може да намери модулите за навигация,радио и т.н.Каква трябва да бъде последователноста на поставяне на тапата?

IMG_20200824_103040.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма последователност, слагаш тапата и гледаш дали тръгват модулите. Ако не тръгват слагаш на следващия модул и така докато не заработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при положение че отзад на блока с трите модула никъде няма сигнал при вадене на буксите възможно ли е снопа с оптика да е прекъснат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианти много, трябва си тестване. Само нз дали ако CAN Gateway-a е разкачен от оптичния кръг може да се прави диагностика на оптиката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се прави точна диагностика при отворен оптичен кръг. Трябва да се слага тапата последователно на всеки модул - навигация, тунер, усилвател, блутут (ако има), телефон, head unit (под жабката), CD и т.н. ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ако е затапен дефектния модул - т.е. оптичния кръг трябва да е затворен за да може да се мери затихване или други през диагностиката. Също така оптичния кръг може да е отворен и заради изгорял предпазител на някой от модулите свързани към оптичния кръг. Затова е добре да се проверят и предпазителите да няма изгорял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилагам тест на оптиката,някой с повече опит ще помогне ли?Къде се намират бушоните на въпросния телефон и самия модул?

IMG_20200829_164724.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,продължавам по темата с идеята да бъде полезна на всички като мен които тепърва се запознават с проблемите на оптиката.Разбирам че има хора с добри познания тук във форума,ще се радвам ако помогнат!Така,днес се добрах до модула на телефона или блутут.Това става като се махне пластнасовия праг който е на щипки и се измъква с дърпане нагоре.Ръчката на предния капак има пластмасов шпленд  който се издърпва в задната му част за да освободи дръжката.Освобождаването на мъртвия педал става чрез зарзиване на торкс в горния му край и избутване нагоре посока арматурното табло.Повдига се мокета и се отваря черна пластмасова кутия.При мен модула беше леко окислен отвън,по което си личи че е имал контакт с вода.След завъртане на ключа на контакт имам сигнал на оптиката.Сложих тапа но отново MMI тръгва за секунда и спира.Връзката на оптиката близо до черната кутия изглежда добре.Продължаваме през седмицата :)

IMG_20200830_134649.jpg

Редактирано от reaktor5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модула е заминал и е за смяна - тапата я слагаш на самите оптични кабели от инсталацията на колата нали, не на модула?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да тапата е поставям на инсталацията,само оставям модула свързан към захранването..Това което ме узадачи също е че подсветките на управлението не светят/това зад скоростния лост/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подсветките на бутоните не светят защото не работи клавиатурата заради MMI. Няма нужда да оставяш проверявания модул захранен - тапата е достатъчна. Проверявай грешките с VCDS след всяко слагане на тапата. Т.е. слагаш тапата, изтриваш грешките и после пак проверяваш какви ще се появят - това ще те насочи кой е повредения модул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТОва с теста на оптичния кръг е маалко"пу*та мара",от миналата седмица боря една 4F-ка...3 модула са аут...блутут/усилвател/нави модул...мамата ми се е*а :wall:.

Затапвай блутут модула,и отзад намираш входа и изхода на оптиката като ги преместваш в една букса и тестваш устройство по устройство...

Редактирано от sunshai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което ми направи впечатление от днес е че след затапване на мокрия телефонен модул всичките  които бяха добре сега ги дава с ERROR както оптокал така и електрикал/Navigation,Media Player 1,Telephone,Saund system ,Radio/Странни неща се случват.Вместо да се оправят нещата те се влошават :) Ще пробвам по твоя начин колега Sunshai :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова ти казах да не вярваш много на теста на оптичния кръг...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се колеги.Всичко е работещо с изклюение на телефона със блутута.Бях забравил да включа централната букса на захранването към модулите в багажника.Проблема са оказа само в телефона под седалката на шофьора.По принцип по добре ли е да си оставя модула към захранването или да го махам и да изолирам буксата?Не смятам да търся и слагам модул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Изключи  захранващата букса и модула в коша :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Здравейте колеги

на мен онзи ден на път за София някакво тръсване на магистралата предизвика забиване на MMI. 
Рестартира се и след логото изгасва екрана.

Дали е възможно да се е счупила оптиката някъде, но ме съмнява, не беше нищо особено тази неравност!?

Поръчах си тапа за утре.

Всички предпазители са здрави.

Видях само, че на босето оптикатa на input свети.

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...