Jump to content

Съвети при покупка на Audi A4 B7 или Audi A4 B8.


Recommended Posts

Привет на всички, бъдещи колеги! Обмислям да подменя колата си и да си закупя Ауди. След дълго четене във форума и гледане на клипове в някои от известните БГ Блогърски Канали в Ютюб, реших да публикувам тема, в която да получа съвети от първа ръка и предварително искам да Благодаря на всички включили се и се надявам темата ми да бъде одобрена. 
Като за начало искам да спомена, че съм студент последна година и ми предстои започване на работа. Карам доста малко, около 10 000 хиляди километра на година. Държа колата, която търся да бъде чист бензин. ГАЗ няма да се слага и не я търся заради това. Просто не искам дизел, а мисля, че си правя добре сметката и разхода на гориво не ме притеснява, мога да отделя за зареждане без проблеми. Живея в Добруджанския край и макар и да не уча там, ми се налага да пътувам, отвреме на време, и за това държа автомобила да бъде 4х4. Висок съм близо 2м. и повече харесвам комби, но съм склонен и на седан. Автомобилите между които се чудя, са посочени в заглавието, а именно Ауди А4Б7, или АудиА4Б8. Разполагам с бюджет 8000 всичко, НО очаквам сума от около 4000 (защото продавам старата си кола) в близките месеци и именно за това съм включил в цената Б8. Веднага идва и първият ми въпрос, за 12-12,500 тотал, струва ли си изобщо да се гледа Б8 бензин комби? Не ме притеснява разход, но ме притеснява турбо-бензинът. Било то 1.8Т или 2.0Т. Какво да очаквам от този двигател? Освен ясните проблеми с маслото, които всъщност при 10 000 км/годишно не знам дали има смисъл изобщо да ме притесняват. Притеснява ме и ходовата част, обслужване какви парички ще е всичко това? Обичам колите ми да са обслужени (макар и да съм карал само японски и то не толкова висок клас) и да има просто - качваш се и караш, без светене на лампички и закъсване и т.н. Именно заради това най-вече търся Ауди А4 Б7. 
Просто дилемата да си купя автомобил 2005г.-2006г. за 7.5к и да вложа останалите от очаквания приход за обслужване и да ми стъпи на доста над 10, ИЛИ да взема направо за 12к следващия модел 2009г. ме подвежда и именно заради това оглеждам и Б8. Тук идва и вторият ми въпрос - Какво да направя? Кое е решението на дилемата? . Третият ми въпрос, към какво да се насоча - автомат или ръчка? На мен лично, повече ми се кара ръчка, защото според мен Автоматикът си е екстра, която си има свое обслужване - масло,филтри, стружки из кутията и т.н., а бюджета ми не е неограничен. Интересното за мен в случая, е че масово има АудиА4Б7 2.0Т 4х4 с автоматик, а по-рядко с ръчка. Какво да избера? Надежден ли е автоматика? Скъп ли е? Чуплив ли е? Петият ми въпрос -  Бута ли Б7 масло, както се говори , че е при Б8? Какво да очаквам от въпросният турбо бензин? Като при дизелът ли е? Чупи ли се турбината, има ли рециклирани и т.н.
Искам да Благодаря отново на всички включили се, и да се извиня ако има подобна тема, която съм пропуснал. Търся си автмобил, който със сигурност искам да е Ауди (вероятно Б7) за около 8-10к, като съм готов да дам повече, но май САМО ако ще е Б8 (не ми върви да вложа 13к в Б7, а и не знам дали е обходимо.) Точно за това моля за Вашите съвети, отзиви и насоки. Търся здрав, стегнат и проходим авотмобил, като дори съм готов да взема 2.0 150к.с., защото наистина страшно много ми харесва Б7, дори и да е седан, макар, че повече ми допада комбито, на което според мен си му върви по-голям двигател, като разбира се цената се надявам тогава да е друга.
Последно искам да кажа, че приемам всякакви съвети, ако мислите, че някой друг автомобил е по-подходящ за мен - с радост ще чуя  - примерно Audi A64FC6 или някоя А3-ка, или 1.8Т и т.н Нямам много опит с автомобилите на Ауди, но се надявам тук да полуа правилните насоки. Благодаря.

Редактирано от audia4a6fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като ти чета критериите, моят съвет е да се насочиш към 1,8Т във В7 и задължително ръчна кутия. Автоматите които се слагат на предно във В7 са мултитроник, т.е. желателно е да ги избягваш ако не си подготвен финансово за ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тоя ръст не знам как ще се чувстваш в А3,но и А4 не е много широко.Пробвай да поседиш в купето му и да видиш дали ще ти е удобно.Иначе при тоя бюджет и изискването да  е бензин,според мен,изобщо не гледай В8.Оглеждай се за хубава В7-ца,S-line,quattro, с 6 степенна,механична кутия.Моторите,които си струват са 1.8Т и 2.0Т.Аз бях пред твоя избор преди 2 години и взех 1.8Т.Само хубави впечатления имам от него.Масло не доливам за 3 смени,откакто е при мен.По окачването не съм правил нищо.Единственото по-скъпо нещо което съм сменил са тампоните на мотора,защото там си трябват оригинални,а те са цифра.Моторът се справя добре с купето на аванта и quattro-то и даже се усеща пъргав.Предполагам,че 2.0Т ще е още по-динамичен.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването на всички!🤠 И аз съм се ориентирал към А4Б7, но исках да кажа, че приемам съвети и за друг модел. Просто си търся Ауди за около 10-12к тотал. Надявам се да намеря. Ще се радвам и на други включвания, ако има колеги, които имат да кажат нещо за турбините и съединителите. 🍻

Редактирано от audia4a6fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбината си е проблем...в смисъл, че е малка :hilezh: Винаги е по-добре да е по-голяма.

Ако трябва да е сериозно....няма какво да ги мислиш духалките. Едно, че са здрави, друго че ремонт или втора употреба....не правят парИ.

За съединител пък как ти дойде на ум :nixweiss:

За газ.....ами грешка е. ако си вземеш кола без и не искаш газ.....не слагай, ама ако си вземеш с газ пък после няма да искаш да караш само на бензин.

Ба'а тО'а отпадък шЕ го карам на бензин, когА може да ми гори 8-9 лв./100 км на газ.

Ако от тез 10к км на година са ти 7К км градско.....вземай автомат. За какво ти е тази ръчка......да ръчкаш кат изоглАвен по задръствания.

За мен "печелившата комбинация" - в7 1.8Т quattro автомат с газ и чип...само дето май я няма комбинацията в европейско.

После -  в7 1.8Т quattro  с газ и чип

После - в7 2.0Т quattro автомат с газ и чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм се качвал никога в Б7 било то седан или комби, но ако в действителност е толкова малка, може би трябва да се огледам за А6Ц6, макар и Б7 повече да ми харесва. 😁 Все пак разбира се първо ще се повозя или поне покарам Б7.
Относно въпроса ми за съединителя, всичко идва от това, че не съм много запознат със системата турбо-бензин и може би внясям някои притеснения от дизела - съединители,демпферни маховици и т.н. , а явно в случая е съвсем различно. Именно заради това идват и притесненията ми за въпросното турбо. 😁
Сега започва търсенето на 1.8Т въпреки че не намирам много обяви, има само 2.0Т, пък и си държа на 4х4. Автомат или ръчка ще е явно каквото излезе 🤠
П.С. все пак, ще ми тежи ако не попитам, много ли е голяма разликата във вървежа на 1.8 и 2.0  ☺️. Блазни ме май повечкото коне.🍻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4 не е малка кола и за мен е идеална/особено аванта/.Основният ти проблем е че 1.8ТQ в В7 са редки/няма предлагане и държат цена/.Иначе,няма нищо различно при турбо бензинките от турбо дизелите.И тук има съединител с демпферен маховик и тук има турбина,има и верига с обтегач между валовете, ама кво от това.Те тия неща са консуматив и ако се наложи,се сменят/рециклират/.Изобщо не ги мисли,щото така кола няма да си вземеш.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, kurty написа:

За мен "печелившата комбинация" - в7 1.8Т quattro автомат с газ и чип...само дето май я няма комбинацията в европейско.

Такова комбо няма дори и в Щатско :)

Там в Б7 има само 2 ТФСИ с куатро и автомат

 

Карал съм автомат на предно в Б7 и се мести доста добре без куатрото да му тежи,но беше и на 100000 км без чипове от чичо Генчо У Гаража му... сток си беше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, audia4a6fan написа:

Аз не съм се качвал никога в Б7 било то седан или комби, но ако в действителност е толкова малка, може би трябва да се огледам за А6Ц6, макар и Б7 повече да ми харесва. 😁 Все пак разбира се първо ще се повозя или поне покарам Б7.
Относно въпроса ми за съединителя, всичко идва от това, че не съм много запознат със системата турбо-бензин и може би внясям някои притеснения от дизела - съединители,демпферни маховици и т.н. , а явно в случая е съвсем различно. Именно заради това идват и притесненията ми за въпросното турбо. 😁
Сега започва търсенето на 1.8Т въпреки че не намирам много обяви, има само 2.0Т, пък и си държа на 4х4. Автомат или ръчка ще е явно каквото излезе 🤠
П.С. все пак, ще ми тежи ако не попитам, много ли е голяма разликата във вървежа на 1.8 и 2.0  ☺️. Блазни ме май повечкото коне.🍻

На гъзомер в7 1.8TQ с чип....има-нЕма 200 коня върви равно с в7 с 2.0TQ автомат без чип. Само че.....2.0Т с тръгва по-леко.

Абе, като гледам.....а4 ти идва малко, блазнят те повечкото коне, искаш по-нова година,искш да караш само на бензин.....раЛтата е ясна - 4Ф с 3.0Т е твоята кола :hilezh: 

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и тях заглеждам така си е 😁!, но все пак 2.4 или 3.2. 3.0Т май е малко повече от това което търся ! Във всеки един аспект.
Пропуснал съм да спомена, че засега нямам идея да чипосвам колцата, ама не се знае за за напред какво ще стане. Може би точно заради това търся нещо стабилно и без добавки. Всъщност ми се иска и до месец-два да направя покупката, защото не ми се оставя за Ноември и нататък през зимните месеци. За съжаление няма много обяви из нета, особено Варненско и региона, където се намирам сега. Колата все пак ще се гледа с няколко човека и ми се иска да е близко, като разбира се не е задължително. Тя да излезе пък... където и да е ☺️
Исках да ви попитам как стоят нещата с маслото при б7 и 4ф? Не съм срещал някакви проблеми и оплаквания за разлика от б8 примерно.
btw благодарности на всчки за хубавата дискусия! 🍻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си търся нещо подобно и забелязвам, че 3.2FSI са винаги по-евтини  от 2.0TFSI или 1.8Т. Гледам само автоматици и се чудя дам ли повече пари за 2.0 турбо, вместо да си взема по- евтиното 3.2FSI.

Знам, че вече ги газифицират, ако реша в бъдеще. 

@audia4a6fan мислел ли си за този двигател... какви са ти впечатленията, ако си ....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя гдна точка нещата стоят така:

Или се взема 1.8Т/2.0Т или 3.0Т/4.2i. Останалото м/у тези...получаваш нещо в повече от 1.8Т/2.0Т и много по-малко от 3.0Т/4.2.

Нещо по средата, като нищо. Разход и обслужване и проблеми и т.н. почти , като на 3.0Т/4.2 и  малко повече вървеж ( а данО.....ама надали)  от  1.8Т/2.0Т.

2.4 дори и звук няма баси.....за вървеж е ясно, че няма. Той може би е най-голямата безсмислица:stupid:

3.2 е по-добре, ама върви колкото чипнато 2.0Т, гори колкото 3.0Т.Вериги,интейк.....забавление

Абе 6 цилиндъра са си грижа финансово, ако и не върви и се попадне на "гледана" такава кола....:steinigung:

Верно, че покрай вируса нЕма много сериали за гледане, ама този е кофти.

Ако се иска здраво и евтино - само 1.8Т 

Ако се иска повече вървеж и коНфорт(автомат-препоръчително) - 2.0Т

Ако се иска някакъв вървеж и поносима поддръжка - 4.2i

 Ако се иска вървеж - 3.0Т

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с уточнението, че освен всичко друго, големите мотори идват и с една друга поддръжка, като тази по окачването , драйв трейн и спирачки си върви същата, даже по-тежките мотори по-зле за окачването.

3.2 е най безмисленият мотор, съгласен съм с колегата @kurty. Получаваш нищо особено като вървеж, в смисъл няма да има "уау" ефект пред чипнато и с генерция 2.0Т,обаче остава цялото забавление от скъпата поддръжка + жокерчета и възможни сериали,разход и недостатъци на тежкият мотор.

По принцип е МНОГО лесно - ориентирайте се по цената :)

3.2 с повечко екстри се намира за 7-8К,същото нещо с 2.0Т е 8-9К  и вече с 1.8Т може да стигне до 11-13 в Бг, а в чужбина и до 18-20К лева ако е на малко км.... като последното с повече екстри и еслайн е бяла лястовица...

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно и двамата не сте пробвали 3.2 за да го слагате в едно изречение с 2.0т. Двата мотора нямат нищо общо ама нищо. 3.2 е в пъти по-приятният за каране мотор, върви от ниски до прекъсвач, а не от 2000 до 4000. Подръжката е по-тегава което е ясно.

3.2 го има само в префейса, 3.0 т е само фейс, което може да си позовли от двата това да взима.

Това за окачването е глупост, за 7 години и 150 000 км не съм сменял носачи на 4ф-ката с 4.2. Накладките ще се сменят по-често ако е автомат незавиисмо с кой мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не споря за разликата кое е по-приятно м/у 3.2 и 2.0Т. Но.....съм ги пробвал. И сега имам под ръка 2.0Т и 3.0Т. А имах и 3.2. Верно не съм ги карал с хиляди км. И колко да е приятен 3.2 в 4F quattro и автомат. Най-нормално (не)вървящ асматик. Нищо общо с 3.0Т, като вървеж( сам знаеш, нищо че твоето е S4) и тъжен поглед на собственика, след като 2.0Т с чип го взема на всяка дисциплина. Но това е нормално....още от времето когато се сравняваше 1.8Т с 150 к.с. и 2.6 v6 асматик също с 150 к.с.Накрая все се стигаше до: ама кЪф’ звук има вЕ шЕс’....и толкова. Сега 3.2 и 3.0Т дори звук нЕмат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колеги, положението е точно такова при мен както казва Пампо. Важно ми е поддръжката на автомобила да не е много скъпа и да е достъпна, отначало(говоря за А64Ф), явно заблудено, си мислех че 3.2 е много по-добре за поддръжка , защото няма турбина(както бях чувал, че е при повечето бензинови А4-ки в този бюджет) следователно редовия 6 цилиндъра ще е по-непретенциозен. Дори 2.4 гледах естествено и двете 4х4. Много ги хвалят блогърите в нета 😁. После видях 2.8 210к.с. , но до него не стигнах да чета. И тогава се появи А4Б7, която ми е някак си по-красива и компактна макар и Авант. Та се чудя сега накъде... ако сложа и ръчка в конфигурациите (че да избегнем евентуални ремонти по автоматика) съвсем става трудно.... Иска ми се нещо с достъпна поддръжка, но както каза колегата по-горе, всичко си е консуматив и се сменя, иначе няма намиране на кола. 🤠 Та вашият съвет е 1.8Т или 2.0Т с ръчка или типтроник? А евентуално за 2.4 в А6Ф4?
Но ако и трите двигателя не са болка при обслужване, на второ място като критерии поставям с приоритет по-мощният и дърпащ разбира се. 🍻
П.С. абсолютно никакви читави обяви не ми попадат... Дали според Вас във форума в друите раздели, ще намеря успех:)?

Редактирано от audia4a6fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има две много важни положения, които виждам че вече сам си открил:

 

1. Турбо се слага с цел да се постигне по-голяма мощност с по-малък мотор, който винаги излиза по-евтин както при производството така и при поддръжката.

2. При старите коли, тези с по-скъпа поддръжка вървят на по-ниска цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, CVT написа:

2. При старите коли, тези с по-скъпа поддръжка вървят на по-ниска цена.

Само привидно, после стават по скъпи :hilezh:

преди 55 минути, kurty написа:

Накрая все се стигаше до: ама кЪф’ звук има вЕ шЕс’....и толкова.

Тук е истината ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Prokopi90 написа:

Само привидно, после стават по скъпи :hilezh:

...

 

Причината е очевидна и без да се анонсира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, audia4a6fan said:

Да колеги, положението е точно такова при мен както казва Пампо. Важно ми е поддръжката на автомобила да не е много скъпа и да е достъпна, отначало(говоря за А64Ф), явно заблудено, си мислех че 3.2 е много по-добре за поддръжка , защото няма турбина(както бях чувал, че е при повечето бензинови А4-ки в този бюджет) следователно редовия 6 цилиндъра ще е по-непретенциозен. Дори 2.4 гледах естествено и двете 4х4. Много ги хвалят блогърите в нета 😁. После видях 2.8 210к.с. , но до него не стигнах да чета. И тогава се появи А4Б7, която ми е някак си по-красива и компактна макар и Авант. Та се чудя сега накъде... ако сложа и ръчка в конфигурациите (че да избегнем евентуални ремонти по автоматика) съвсем става трудно.... Иска ми се нещо с достъпна поддръжка, но както каза колегата по-горе, всичко си е консуматив и се сменя, иначе няма намиране на кола. 🤠 Та вашият съвет е 1.8Т или 2.0Т с ръчка или типтроник? А евентуално за 2.4 в А6Ф4?
Но ако и трите двигателя не са болка при обслужване, на второ място като критерии поставям с приоритет по-мощният и дърпащ разбира се. 🍻
П.С. абсолютно никакви читави обяви не ми попадат... Дали според Вас във форума в друите раздели, ще намеря успех:)?

 

 На Ауди 6 цилиндровите мотори не са редови, а V-образни... съответно няма как да са непретенциозни от към ангренажи (и не само).

Редови са само 4 и 5 цилиндъра в Ауди.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...