Jump to content

водна помпа


hristotr

Recommended Posts

Колеги преди 5 години като купих колата смених ремъци, ролки и водна помпа. Преди няколко дена се чу тракане от към двигателя.

Реших че е време да се направи обслужване и какво бе учудването като майстора ми върна водната помпа. Две от перките счупени

и едното парче попаднало в самия двигател, а другото го извадили. Моля за Вашето мнение, може ли така да се кара и трябва ли да се отваря двигателя и да се извади парчето. Колата иначе загрява нормално и държи 90 градуса.

 

20200901_065658 нов.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз бих премахнал корпуса на термостата и тръбата зад двигателя. Ако парчето не  е там лошо...

Магнит лови ли перката на помпата ? Ако лови магнината има едни гъвкави магните ,да търсят с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,монтьора би трябвало по някакъв начин да извади счупеното парче,преди да постави нова помпа ако разбира се е "майстор".

Хубавото в случая е, че колата не Ви загрява а и ако няма шумове,значи всичко е наред.

Моята е на 193 000 км. и съм все още с оригиналния ремък и водна помпа.Когато купих преди години колата и реших че е редно на първо място да ги сменя тези консумативи, майсторът ми каза,че ако я ползвам предимно за градско каране и не я вкарвам в големи обороти може да изкара и над двеста хиляди,защото оригиналните-заводски части нямат нищо общо с тези,които предлагат в магазините .

При мен проблем в момента е че много бавно ми загрява и май ще трябва да се сменя-термостат а в по студено време ще вдигне разхода на бензин и парното няма да е ефективно......Питането ми към запознати е: На коя фирма са по качествените термостати?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за съветите. В майстора не се съмнявам защото го познавам и работи много добре. Моята кола направи 205300км. Повече от 3000 оборота гледам да не я настъпвам. Това са около 110 км. в час. но из града я карам между 2000 и 3000. Все пак моторчето е слабичко и иска по високи обороти, още повече че я карам на газ.

Колкото до термостата внимавайте, че там всичко е пластмаса и с времето става трошлива. За марка не мога да препоръчам но за двигател 1,4 16V AUA се използват няколко вида, така че трябва да се избере подходящия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При външна температура-25-28 градуса,двигателя на място ми загрява до 90 гр. в порядъка от 20 минути.Според мен това време е много и термостата не е напълно затворен.Един квартален майстор ми препоръча термостат на фирмата WAHLER и ме посъветва да го поръчам по номер,защото действително при тези двигатели се използват,няколко вида.

Според Вас нужна ли е смяна или да не се впускам в приключения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя по бързо загрява когато е в движение. При работа на място наистина ще загрява по бавно.Чувал съм, че в някои райони на Италия нарочно пробиват термостата за да не прегряват автомобилите. Според мен щом загрява и държи 90 градуса по добре да не се сменя, защото всяка интервенция носи рискове.

При мен термостата бе от този тип: 

images-термостат-BEHR-TX-41-87D-Audi-A2-8Z0-1.4-imagelist-869092673.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя на колата си е в чисто заводско състояние и няма никакви интервенции по него,освен смяна на масла и филтри,така че едва ли някой е пробивал дупки в термостата а и до преди няколко месеца ми загряваше  по бързо.Няма да пипам нищо на този етап и ще изчакам малко да паднат температурите и ако времето за загряване остане в този интервал,значи нещата няма да са толкова фатални

Благодаря за съвета !:zustimm:

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много лесен начин да разбереш дали термостата ти затваря напълно. При спускане по надолнище от някой проход на скорост без газ, ако започне да пада под 80 градуса значи не затваря.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера го направих това"упражнение" на "Хемус",посока София Температурата не помръдна от 90 . Не го знаех този метод,за което Ви благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, не съм сигурен че на Хемус има такова надолнище, че достатъчно дълго на спираш с двигателя. Колкото пъти минавам от там никога не ми се е налагало, а просто се спущам на свободна. Иначе добрите места за този тест са Петрохан, Шипка или Беклемето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...