Jump to content

Мултитроник на Ауди А4


Recommended Posts

Мерси за инфото, колега. Понеже нямам много идея как функционира СВТ-то като цяло, реално има ли хидротрансформатор? Предполагам не. Знам и че DSG-то (каквото е S-tronic-а) не е много подходящо за градско шофиране и седене по светофари, защото е все едно на ръчка да си на полусъединител и спирачка, демек се износва по-бързо. Иначе за извън града DSG-то е баси кефа за каране. Можеш ли да ми кажеш как стоят нещата при мултитроника? Той по-малко ли се прецаква от градското каране? Гледах и че има някакви съединители при него, което не мога да си го обясня (класическите хидротрансформаторни автомати и DSG-то са ми по-ясни). 

 

Ако имаш време и ти се занимава да пишеш, разбира се. Иначе всичко ще има в нета, но тук понякога е по-разбираемо обяснено :) 

Редактирано от dacheff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Не, няма хидротрансформатор. Има само два съединителя - един за предна и един за задна. Като стоиш на светофар с натисната спирачка не е еквивалентно на полусъединител, еквивалентно е на пълен съединител, така че износването е почти нула. Само тръгването е на полусъединител, така че на светофарите е добре да се избягва пълзенето за щяло и нещяло (местенето на колата без газ само защото предния е мръднал малко). 

 

Иначе принципа в общи линии е това, само че вместо ремък има стоманена верига:

 

large.gif

 

2-1.gif

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, dacheff написа:

Сблъсъкът ми със СВТ кутии е при Ситроен и Тойота

Разликата е направо, че няма прилика никаква! 

При тези марки както и при Хонда - даваш газ и колата бучи/вдига обороти а реално едвам почва да се мести мааалко по бързо, ама едва забележимо тръгва повече а реално двигателя бучи се едно си раздал цялата газ до прекъсвач.... седиш, чакаш и се нервираш само защо е всичкото това бучане, като реално откъм вървеж нищо не се случва :hilezh:

 

При аудито подваш газ,колата вдига леко обороти без да бучи обаче тръгва осезаемо(с някакво лейтънси разбира се) и даже ако си задържиш крака на педала за газта в това положение, оборотите падат а скоростта се увеличава...

Явно "мозъка" на кутията е с п-високо IQ - учИл е вишО 😂

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, CVT said:

Само тръгването е на полусъединител, така че на светофарите е добре да се избягва пълзенето за щяло и нещяло (местенето на колата без газ само защото предния е мръднал малко). 

 

Това ми го бяха казали и за DSG-то, че не е много полезно, заради съединителите. Щото при автоматите с хидротрансформатор го няма този проблем (то не е точно проблем, де). 

 

Тоест при мултито има само 2 съединителя - за напред и назад? Щото по другите теми имаше хора, които пишеха за "съединител за първа скорост" и помислих, че може да са повече от два.

 

1 hour ago, Prokopi90 said:

Разликата е направо, че няма прилика никаква! 

При тези марки както и при Хонда - даваш газ и колата бучи/вдига обороти а реално едвам почва да се мести мааалко по бързо, ама едва забележимо тръгва повече а реално двигателя бучи се едно си раздал цялата газ до прекъсвач.... седиш, чакаш и се нервираш само защо е всичкото това бучане, като реално откъм вървеж нищо не се случва :hilezh:

 

Ужас са някои, да. Помня един път по баира от строителния техникум към телевизионната кула в София как се побърка т'ва СВТ. Чудеше се накъде да захваща, бучеше на умряло. Докато вчера като го покарах мултито беше много приятно, действително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Колата, която ще бартеросваш е с доста екстри и си заслужава, според мен. Проблем ще е препродаването, защото всички "баДки" бягат от тази комбинация. 

За кутията - два пакета съединители са, съответно за тръгване в посока напред и в посока назад, като всеки пакет се състои от няолко фрикционни диска (6 за напред и 5 за назад за 2.0TDI 143к.с.)  Мултитроника е с различен сет-ъп за различните двигатели, на които се куплира.

Това е най-пригодната скоростна кутия за градски трафик! В спряло положение и избран режим "D", и с натисната спирачка, въртящият момент чрез съединителите се ограничава до ниво по-ниско от това необходимо за потегляне, за да се намали износването. Когато се отпусне спирачката ограничаването на въртящият момент се прекратява и колата потегля. 

Много често проблемите на тази комбинация 2.0ТДИ + Мултитроник са в двигателя и по рядко в кутията. Ако има проблеми в кутията обикновенно са в електронният ѝ блок. Разбира се има и механични повреди, но те са доста по-рядко срещани при нормална експлоатация.

 

Успех.

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова по сфетофарите си стоя на N, D се усеща по цялото купе, а и така е препоръчал Мишо!.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен нищо не се усеща. Добре е на N, но е трудно да се спазва. Аз до сега може би 99% от времето съм чакал на D. Mинавам на N само ако видя че чакането ще е голямо. Друг път на N пък забравям преди да тръгна да мина на D.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за разясненията, колеги. Изгледах и някакво клипче в тубата и горе-долу схванах идеята на кутията. Иначе и аз на DSG-то при очертаващо се по-дълго чакане съм минавал на P, но чак за по 30-60 сек по светофарите не съм си играл да го правя. Тая с мултито, дето я карах, има автохолд функция и ти пуска автоматично ръчната като спреш и съответно като дадеш газ я освобождава. Така я покарах и съм чакал на D по светофарите, но не съм усетил нещо като притрисане или подобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старт-стоп няма ли, въпреки че той не работи с ауто холд-а, защото така си махаш крака от спирачката и се включва двигателя и малко се обезсмисля някоя от функциите. В смисъл не може да се ползват едновременно и двете и кракът ти да си почива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещам го една идея по-напрегнат мотора, не че нещо, а и навик след толкова години механичните...

От 10на дни макар и рано се виси по кръстовищата стабилно, вечер да не коментираме пък хич. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, asenovb said:

Старт-стоп няма ли, въпреки че той не работи с ауто холд-а, защото така си махаш крака от спирачката и се включва двигателя и малко се обезсмисля някоя от функциите. В смисъл не може да се ползват едновременно и двете и кракът ти да си почива.

 

Не, няма старт-стоп, ако говориш за системата, дето ти гаси мотора. Само такова, дето автоматично ти пуска ръчната.

 

4 hours ago, Aleks67 said:

Усещам го една идея по-напрегнат мотора, не че нещо, а и навик след толкова години механичните...

От 10на дни макар и рано се виси по кръстовищата стабилно, вечер да не коментираме пък хич. 

 

Е не е ли нормално да усещаш мотора по-напрегнат, отколкото на N? Все пак е зацепена кутията и си на предавка реално. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, TRD написа:

Интересно как изкарахте мултитТрошляка по-добър от DSG. Колко мъка има по този свят. Мултитрониците единствено бързо тръгват към Мишо. Гледам някои от Вас вече го познават лично. ;)

 

Аз карам Мултитроник безаварийно от 14 години, а чета по форумите как щял да се развали всеки момент от 17 години. Единствените пари които съм хвърлил по него са 4-те смени на маслото му. По 130 лева на смяна, всичко на всичко съм дал 520 лева поддръжка за целия период. Даже и да се развали някой ден, колко ли пък ще струва този ремонт при Мишо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, dacheff said:

Е не е ли нормално да усещаш мотора по-напрегнат, отколкото на N? Все пак е зацепена кутията и си на предавка реално. 

Сигурно е нормално, но на мен не ми е приятно, затова я изключвам. В резултат съм малко по-концентрирам по кръстовищата, за да не включвам в последния момент.

 

пп

Някой май набира актив за плювалника (отново)...

Редактирано от Aleks67
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, TRD написа:

Радвай се. Браво :)

Ще струва най вероятно колкото струва колата ти на старо. Но кефа цена няма, нали?

 

Не мисля. Около 2000 - 2500 лв. до колкото знам. Тази сума като я осредня за целия период на експлоатация е едно нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, TRD said:

Интересно как изкарахте мултитТрошляка по-добър от DSG. Колко мъка има по този свят. Мултитрониците единствено бързо тръгват към Мишо. Гледам някои от Вас вече го познават лично. ;)

 Не виждам къде някой е изкарал мултито по-добре от DSG-то. Просто сравняваме двете за хора като мен, дето досега са карали S-tronic и сега сигурно ще покарат малко мулти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се каже че Мултитрошляка е по-добър от S-трошляка, но не може да се каже и че е по-лош. Ако пък се концентрираме само на Б8-ците, където имаме последен модел вариатор в който почти всички проблеми са изчистени и начален модел DSG с един куп детски болести, тогава по-интелигентния избор е вариатора.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите S-tronic - и са на светлинни години спрямо мултитрониците. Отделно мултитроника дава усещане за каране на тролей и нищо спортно няма в него. Не ми се влиза в подробности, само ми посочете състезателна кола с мултитрошляка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вече говорим за по-нови Аудита с много коне, там Типтроника на ZF е правилния избор, не Строшляка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, TRD said:

Новите S-tronic - и са на светлинни години спрямо мултитрониците. Отделно мултитроника дава усещане за каране на тролей и нищо спортно няма в него. Не ми се влиза в подробности, само ми посочете състезателна кола с мултитрошляка.

 

Нямам проблем с усещането за тролей, за града е ОК. Също така не съм състезател. Знам, че 143 кс мулти ще е много далеч като вървеж от 240 кс DSG, но не ми е драма. 

 

Надявам се това, което колегата CVT казва за последните поколения вариатори и поизчистените грешки да е вярно. Мултитрониците не се ли вкарват в моделите до към 2014?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целият проблем ви идва от там , че си мислите, че сте купили на 200К а то е на 400К
Иначе аз го чакам да се счупи по принцип и да става 6 напред ,240 съединител и куатро, лошото е че няма да се счупи на 100К а и ми харесва да карам автомат, понеже карам много градско, не,.че извънградско е лош.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Prokopi90 написа:

...
Иначе аз го чакам да се счупи по принцип и да става 6 напред...

...

 

Дали ще върви на 2400 оборота на 6-та при 140 км/ч? Аз бих го ремонтирал.

 

IMG_3223.thumb.JPG.6aed3ea7087d798be9fc7df2a0e60092.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...