Diido0 Публикувано 30 Септември 2020 Доклад Share Публикувано 30 Септември 2020 (Редактирано) Здравейте, колеги. Изпаритела ми е за обслужване, защото изпуска антифриз, но реших направо да го сменя целият. За целта си поръчах друг изпарител при един майстор, но понеже много се лъжеме кога да стане смяната, реших сам да си го оправя това нещо. Та първият ми въпрос е: От тук ли се спира газта?https://ibb.co/chWDNR0 Вторият въпрос е: Ще има ли нужда от някаква настройка след смяната на изпаритела??? Компютъра на газовата ми е Блутроник, но не помня точно кой номер беше. Поне 5 майстори на газови съм питал, все нямат софтуер за блутроник. Прикачвам снимки на новия и стария изпарител, старият ми казаха, че е турски не оригинален, а новия е оригинален и струва 82лв. https://ibb.co/vxBSTx7 https://ibb.co/vddQ1zw https://ibb.co/G3xxw3M https://ibb.co/2Z3nzkn Трети въпрос е, защо 2 от вакумните маркучета се цепят и падат от тройниците? Първия вакуум отива от тройника към компютъра на блутроник за мап сензора, втория вакуум е от всмукателния колектор към друг тройник. https://ibb.co/FK6j5b7 https://ibb.co/0Vcmbhq Всякакви съвети ще са ми полезни. Редактирано 30 Септември 2020 от Diido0 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 1 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 1 Октомври 2020 Смяната е едно от нещата, но проверката да не изпуска газ и правилната му настройка са много важни. Лоша настройка може да доведе до висок разход или бедна смес и гърмежи във всмукателните колектори, което може да е свързано със сериозни суми за оправяне на последствията. Затова просто отиди при друг газаджия - ще го смени за нула време и ще го настрои. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Diido0 Публикувано 7 Октомври 2020 Автор Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2020 Да си използвам темата, от скоро чувам едно чукане-цъкане-щракне от газовата бутилка, подобно на това, което прави сондата когато отваря да пуска газта. Когато сондата цъкне и започва да цъка по още няколко пъти, а колата си върви на газ. Този проблем го имам от скоро и всякаш в студеното време цъка по-повече пъти. Няколко дни карах на бензин, вчера си сипах само за 10лв, като да има нещо и тази сутрин, след като отвори сондата се разцъка сигурно 10-15 пъти, все едно бомба ще гърми... Четох за поплавъка, но не мисля, че е от него. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasi F Публикувано 10 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2020 Колега цъкането е от ел. клапана на бутилката. Отпред не се чува другия, ако имаш, но като ако си с АГN сигурно го имаш.Странното е че чуваш това а колата върви на Газ. Поплавъка ти е само и единствено за пълнене на бутилката.На колко години е газовата, там има странни аварии от които съм патил скоро? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 11 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 11 Октомври 2020 Провери си масите и захранванията към клапана на бутилката. Може и бобинката на клапана да е на път към вечните ловни полета. С каква газова уредба си?Изпратено от моя BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Diido0 Публикувано 11 Април 2021 Автор Доклад Share Публикувано 11 Април 2021 (Редактирано) Нека повдигна темата и да дам разяснения. Чак днес смених редуктора собственоръчно. Всеки, който не е с 2 леви ръце може да си го смени сам. Колата си вървеше на газ г/д нормално, но при по дълго каране изменяше настройките на бензина и при първото запалване колата не можеше да се кара, забиваше муцунта и се давеше от бензин, а когато прехвърли на газ и 2-та клапана на бутилката и редуктора цъкаха по около 20-30 пъти (в студено време правеше по повече), но докато цъкаха, колата си вървеше на газ нормално. Та по смяната няма, какво толкова да описвам, 2 маркуча за антифриза, термодвойката и 2-та маркуча за вход и изход на газта. Газта от бутилката не съм я спирал, директно разкачих акумулатора и започнах да свалям маркучите. Качих новият изпарител и настройки не съм му правил. При първото прехвърляне на газ, колата угасна, но при второ запалване и повторно прехвърляне на газ, колата си заработи и към момента всичко е точно. Но имам друг въпрос, за който ще ви помоля да ми помогнете. На новият изпарител термодвойката се навива и седи външно на изпарителя, докато на стария се навиваше навътре и отиваше към канала на щуцера и съответно по-бързо ще загрява от там за да прехвърли на газ. Цяла зима си карах предимно на бензин и ми бръкна доста в джоба(еми да си я бях оправил по-рано..) и сега мисля, как да я карам да прехвърля по-бързо на газ???Мисля да си прокарам кабели за термодвойката вътре в купето и с едно ЦК ключе да ги давам на късо - Ще сработи ли този начин? Или мога да изгоря компютъра? Редактирано 11 Април 2021 от Diido0 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 12 Април 2021 Доклад Share Публикувано 12 Април 2021 Това, което наричаш термодвойка всъщност е термистор, който според температурата на редуктора променя съпротивлението си и така компютъра на газта разбира кога е достигната температурата за прехвърляне. Закъснението в твоя случай няма да е фатално, така че според мен не се занимавай. Изпратено от моят Mi A1 с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 12 Април 2021 Доклад Share Публикувано 12 Април 2021 (Редактирано) Преди 11 часа, Diido0 написа: ... Но имам друг въпрос, за който ще ви помоля да ми помогнете. На новият изпарител термодвойката се навива и седи външно на изпарителя, докато на стария се навиваше навътре и отиваше към канала на щуцера и съответно по-бързо ще загрява от там за да прехвърли на газ. Цяла зима си карах предимно на бензин и ми бръкна доста в джоба(еми да си я бях оправил по-рано..) и сега мисля, как да я карам да прехвърля по-бързо на газ???Мисля да си прокарам кабели за термодвойката вътре в купето и с едно ЦК ключе да ги давам на късо - Ще сработи ли този начин? Или мога да изгоря компютъра? Ако не е термодвойка, а термистор (както колегата по-горе твърди) можеш да го излъжеш доста лесно. Мериш му съпротивлението в студено и после в нагрято до нужната температура състояние. Набавяш си два резистора с измерените стойности и правиш ЦК ключето да превключва между тях. Ако обаче е наистина термодвойка става по-сложно. Термодвойката ти дава напрежение (в рамките на няколко миливолта) в зависимост от температурата. Ако просто ѝ дадеш терминалите на късо, компютъра ще отчете минималната температура. За да го излъжеш че загряла, трябва да му подадеш съответното напрежение. Редактирано 12 Април 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Diido0 Публикувано 13 Април 2021 Автор Доклад Share Публикувано 13 Април 2021 (Редактирано) Преди малко на тръгване от работа се сетих да пробвам и стана, колата прехвърли на газ, когато подадох кабелите на късо. Прекарвам си ги вътре до купето и с малко ЦК ключе ще го правя номера. Знам, че не е желателно, но и няма от самото начало да го включвам. Иначе днес разглобих стария изпарител, понеже ми е интересно устройството, мембраната и уплътненията са корави на камък. Като цяло очавках да са по-зле нещата, този изпарител е монтиран с газовата уредба през 2013г. През 2016г. колата е вече при мен и съм и врътнал около 50 хиляди, да кажем, че е на 50 000 +++ изпарителя На първата снимка са кабелите, които смятам да ги пусна към купето.. https://ibb.co/zV9rTT4https://ibb.co/hfJZbvLhttps://ibb.co/f8Kg492https://ibb.co/Z1TVC6vhttps://ibb.co/H74Qsfqhttps://ibb.co/0Zbb4C9https://ibb.co/N3fwJY1 Как се правят снимките да са видими във форума??? [/img] Не става... Редактирано 13 Април 2021 от Diido0 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Дидо Йорданов Публикувано 14 Април 2021 Доклад Share Публикувано 14 Април 2021 Адаш, ако го правиш с цел икономия...по-добре намери един газаджия да ти я закачи на комп и да ти нагласи прехвърлянето още на 20-30°С. Не е хубаво, но е малко по-малък риска да си прецакаш нещо по газовата. Иначе рискуваш икономията на 5л бензин месечно да ти излезе доооста по-скъпо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 14 Април 2021 Доклад Share Публикувано 14 Април 2021 Като например да скапеш новите мембрани заради по-ранното превключване на газ - не е добра идея да се минава на газ при студен изпарител. Да не говорим, че и като е студен изпарителя харчи яко газ. Ако толкова искаш да намалиш разхода на бензин, просто оставяй колата да работи на място няколко минути след като запалиш сутрин двигателя - така ще гори по-малко бензин и ще загрее малко по-бързо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване