Jump to content

След смяна на демфер, чупи скорости?! 1.9Тди


Николай_

Recommended Posts

Здравейте, на всички колеги! Моля за предположения от ваша страна относно счупени скорости след смяна на пълен комплект съединител(демфер)? Автомобила е А3 8П 1.9 Тди 105 2005г. на около 250 000км. Карам го от около година като го купих с тръгнал съединител, нетресящ, само с дрънкане и някви звуци от време на време. Изкара така  30 000км след което го смених с нов, комплект на Люк. Първите 20 дни нямах проблеми  , като само 3-та предавка влизаше малко трудно, но го оправдах с новия съединител, казах си ще улегне. което така и не стана! След това се появи странен шум от лявата страна или по скоро от там ми се чуваше, наподобяваше дрънкане от нещо или, че по скоро някаква пластмаса опира някъде, след няколко дни се прояви като бучене само във високите предавки без 1и 2. Съответно върнах се в сервиза където ми сменяха демфера да помоля да погледнат от какво са тези звуци, но бях препратен на сервиз за скорости, където се качи един "специалист" може би, и ми заяви, че трябва да сменя скоростна кутия, по необясними и за него ,както и за мен причини , тя беше брак! Продължих аз да карам така още седмица, с виещи скости, като виенето се увеличаваше и скоростите започнаха да влизат трудно( нямам течове от кутията) появи се треперене на скоростния лост при подаване на газ и връщане на такава. А днес виенето беше придружено с леки удари отдолу, и подритвания. На път за вкъщи се чу един силен удар отдолу, и тракане, спях да погледна, но няма нищо нагледно. Колата в момента не се движи,  при опит да я подкарам има тракане, удари и подритвания, осезаемо се усеща на скоростния лост. Блокира на задна скорост, направи ми впечатление, че след силните удари, тракането остана дори когато не е на скорост. В общи линии е това, колата ще отиде в сервиз тези дни и ще кажа какво е станало. Но пък от друга страна ми е много интересно как кола със заминал съединител може да изкара 30 000км. , и след това с нов да се предаде на 2000-я км. и да счупи скорости? В интерес на истината очаквах повече конкретно от този автомобил. Потърсих материал по темата, но не открих нищо конкретно. Ще се радвам някой да изкаже мнение! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че не е на тоя "пробег" кошника, второ ѝ е дошло времето на кутията. Интересно, какви са били "по-големите очаквания"....

И как трудно невлизаща предавка, се обяснява с нов съединител? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробега е този, колата има сервизна история! не съм я купувал от България и не я карам там.  Би ли обяснил как така, и идва времето на  една кутия и просто се чупи и те оставя на пътя, и кога е точно това време според теб? И как реши, че точно на моята и е дошло времето? Интересно, как на теб, ти е интересно какви са ми били "по големите очаквания" а не са ти интересни куп други неща които съм написал. Опитах се да опиша всичко подробно, с цел повече информация, да се хване някой за нещо... и ти се явяваш братле, и абе какви ти бяха по големите очаквания, и то иронично... не, че нещо ама много тъпо! Относно трудно влизащата предавка си мислех, че при сваляне- качване на кутията не е монтиран добре скоростния лост, и се надявах да се намести за ден-два, всъщност предавката си влизаше, но просто имаше едно леко запъване преди да влезне, като, че опира лоста някъде..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато съединителя се износи, той започва да приплъзва при подаване на газ на най-високата предавка. На по-ниските предавки не се усеща и можеш да караш колата така една, две седмици, може би и месец, което е достатъчно време да си поръчаш нов съединител и да уредиш смяната му. Няма дрънкане и някакви шумове от време на време. Това са по-скоро симптоми за проблем в самата скоростна кутия.

 

Така че най-вероятно си купил колата с проблем в скоростната кутия. Принципно шумове от този тип са поради парче от нещо счупено в самата кутия. Когато не се отвори и види на време, това парче рано или късно ще попадне между зъбчатките и ще се образуват още парчета - верижна реакция един вид. В крайна сметка се стига го сегашното състояние.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата работа при шум и неадекватна работа на кутията е да се погледне нивото на маслото.Ако е лагер е въпрос на време да се стигне до този резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, CVT написа:

Когато съединителя се износи, той започва да приплъзва при подаване на газ на най-високата предавка. На по-ниските предавки не се усеща и можеш да караш колата така една, две седмици, може би и месец, което е достатъчно време да си поръчаш нов съединител и да уредиш смяната му. Няма дрънкане и някакви шумове от време на време. Това са по-скоро симптоми за проблем в самата скоростна кутия.

 

Така че най-вероятно си купил колата с проблем в скоростната кутия. Принципно шумове от този тип са поради парче от нещо счупено в самата кутия. Когато не се отвори и види на време, това парче рано или късно ще попадне между зъбчатките и ще се образуват още парчета - верижна реакция един вид. В крайна сметка се стига го сегашното състояние.

 

да кажем, че така е било, взел съм я с проблем в кутията, но защо след смяна на съединителя , всичко утихна, нямаше звуци дрънкане и т.н. и след 2 седмици всичко се появи отново, та и скорости счупих? Аз си го обяснявам така ... виещи скорости, са си виещи такива, би било логично с такъв проблем изобщо да няма подобрение след смяната? И като се замисля,  никога не ми е приплъзвал съединителя, просто един ден спря да отделя и го смених, знам че съм се забавил със смяната, но колата е работна, кара се постоянно, а и съм в чужбина, ремонтите тук не стават от днес за утре, дори и за другата седмица. Имах дрънкане от маховика, беше доволно разбит, въпреки, че до последно нямах никакви вибрации, само при потегляне. Съгласявам се с това, че най- вероятно се е счупило нещо вътре в кутия и има парче или парчета...  обаче искам да отбележа, че това което се счупи не беше вътре в кутията, звука беше ясен и отдолу под колата, все едно минах през висок бордюр, чу се зверски, помислих, че са ми изпаднали скоростите! Като цяло звуците изобщо не идват от вътрешноста на кутията, някъде около нея по-скоро.

Редактирано от Николай_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да провериш маслото в скоростите ,все си мисля че са забравили да сипят масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...