Jump to content

Audi A4 (B7) 1.8T (BFB) - Проблем празен ход и обороти


MAPTO7007

Recommended Posts

Тази сутрин всякаш от нищото колата започна да прави аномалии.

При загрял вече мотор,има тресене,колебание в оборотите 1000-2000+,при форсиране бавно падат и т.н

На диагностика излизат следните грешки,прикачам и видео на аномалиите които прави.

По принцип тези грешки са свързани и симптомите са за вакум или дросел,а четох някъде и за дебитомер.

Дросела е чист та чист няма никакъв нагар,вакумите ги гледах,пипах,струвах и не видях да има проблем никъде,макар да са много маркучлета.

Дебитомера го закачах на 2-ра и 3-та на прекъсвач прави около 120-122мг/с ...

Няма светещи чекове няма други грешки,даже след каране и тестове не ги записала до този момент отново.

Чува се някъде под капака нещо като леко фучене но препипах и прерових всички вакуми и клапанчета и нито се засилва нито намалява.

Колата е с газов инжекцион Ланди Ренцо но и на газ и на бензин работата е еднаква - няма разлика в проблема

 

Посъветвайте ме Вие ако сте се сблъсквали с този проблем.

Мерси предварително.

 

IMG-20201007-100809470.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=BSfLdR4js9s

 

https://www.youtube.com/watch?v=7upERhJbq-4

 

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никсън ... газ педала т.е Е-газ според мен си е изправен защото нито има записани грешки за него нито нищо и си реагира перфектно.

Дросел клапата е възможно да ми прави мизерии но е чиста и адаптирана - незнам

Ламбда сондите не излизат като грешки ... колата макар и на 260.000 още си е с катализатора но ...

 

Четох в една тела на братския форум,че дросела отпред може да е чист но отзад зацапан.

Утре ще го сваля да го изчистя и адаптирам на ново.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом чуваш фучене - изваден/скъсан/сцепен маркуч или покрай вакуумите или между дебитомера и турбото. Виж актуалната температура на таблото и тази, която показва ЕКУ-то през VCDS дали са еднакви - да не би да имаш повреден т-датчик. Огледай и картерната вентилация - от нея също са високи ниските обороти, играят и се повишава разхода на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оглеждах,пипах,дърпах и не и не ...

Дросела свалихи чистих,нищо.

Чек не свети,грешки не записва,дребно е нещо ама ...

 

На газ забелязах сега,че се форсирва като загрее от 1000-2500 и пада.

На бензин си седят на 1100-1200 и не трепка,но не са това нейните обороти то е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е локализиран.

Виновник: Картерна вентилация.

Маркуча излизащ от колектора и слизащ към Т-образния тройник надолу.

Проблема е в тройника,г-образната тръба влизаща в тройника се е счупила и мръднала милиметри в страни и фучи,съответно оборотите играят и т.н

В момента съм сложил от колектора парче маркуч с болт,а другия маркуч във въздуха докато купя частите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, MAPTO7007 написа:

В момента съм сложил от колектора парче маркуч с болт,а другия маркуч във въздуха докато купя частите.

Направо изолирай тая гнас цялата и един маркуч до отзад. 

Аз се чудя дали да не направя така....
@VBI какво ще кажеш, само позитиви има премахването на картерната вентилация?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен,ама все немога да се ориентирам кое се свързва и кое затапва и кое с маркуча се извежда надолу ... инак ще я махна,не ми трябва :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10.10.2020 г. at 0:04, MAPTO7007 написа:

инак ще я махна,не ми трябва

само ти цапа сичко по пътя си, кулер, колектор, пътища...

Варианта е или кеч кен, или маркуч до отзад при ауспуха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е да намериме темата,за да видиме къде и каксе затапва и откъде тръгва маркуча и къде се пуска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Prokopi90 Идеално работи без картерна вентилация BFB-то, ниските са бетон, върви отлично и вече не цапа грам турбо пътищата и дросела. Въобще не се замисляй и я махай. На А6-цата (BBJ) също съм я извел в атмосферата по тази причина. Това е темата:

 

Цитат

 

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI: Колега, аз съм с Б6 ASN мотор, 3.0 бензин. И при мен ли е добре да се изолира картерната вентилация или само при турбо моторите? Ако да, можеш ли да дадеш напътствия как става на този мотор? Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@razl Да, твоя мотор е подобен на моя на А6-цата (BBJ) и е добре да изведеш картерната вентилация навън за да не цапа всмукателните колектори и дросела. При теб е много по-лесно - просто изваждаш PCV клапана от страна на всмукателните колектори и затапваш дупката към самите всмукателни колектори (тапа-та трябва да е доста дебела). А на самия PCV клапан закачаш маркуч (става идеално гофрирания сив пластмасов маркуч за перални машини) и го отвеждаш надолу и назад. Ако усещаш миризма в купето може да го отведеш отпред долу покрай шофьорския фар.

 

Аз на А6-цата съм изхвърлил цялата стойка на PCV клапана и тапата (гумена) съм я сложил на късия дебел маркуч, който оригинално влиза във всмукателния колектор, като съм я стегнал с оригиналната скоба. Между другото сивия гофриран маркуч за перални машини е 1 към 1 с оригиналния черен гофриран маркуч на картерната вентилация като размер и здравина и дори изглежда по същия начин. При мен оригиналния пластмасов гофриран маркуч между главите и тройника беше на дупки целия заради годинките и температурата и купих и го подмених със сив гофриран от перална машина - стана като заводско. Вече 4-5 години не е мръднал и не се е втвърдил.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм правил снимки, но е много лесно като погледнеш кое къде върви. Просто при бензиновия 3 литров двигател (ASN/BBJ) гофрираните маркучи от двете глави и от блока влизат в "четворник" в който влиза и PCV клапана от едната страна, а от другата през пластмасова стойка (конзола) влиза във всмукателните колектори. Идеята е да се откачи PCV клапана от страна на всмукателните колектори и с гофрирана тръба или друг маркуч закачена към него да се отведат парите в атмосферата. Частта към всмукателните колектори (дупката на конзолата в която е влизал PCV клапана) се затапва и това е всичко - лесно и бързо се прави.

 

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега да видиме дали правилно съм разбрал за 1.8Т (BFB)

 

Картерната вентилация тръгва от пластмасов Г-образ хванат с една скобичка и О-пръстен,продължава към гумен 3-тройник,който нашраво продължава към метална тръба и се качва нагоре където е PCV клапана итам пак се разделя в две посоки.

Второто разклонение,минава през едно малко скапано клапанче и лтива в смукателния колектор.

 

Изолиране:

- Вадиме маркуча от всмукателния колектор и слагаме малко парче маркуч,затапено в другия край.

- Извадения маркуч отиващ към клапанчето и гумения тройник,също затапваме с болт и скоба.

- Махаме PCV клапана отгоре и пак затапваме с тапа и скоба.

- Втория изход под PCV и металната тръба отиваща в гофрирания маркуч влизащ в въздушния филтър отвеждаме в подкалника с подходяша тръба?

Ето тука не съм сигурен кое и как,ако дадете малко разяснение ще е добре.

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж снимките в темата - там се вижда чудесно кое къде отива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...