Atanas_Stoykov Публикувано 17 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2020 Здравейте, От скоро съм собственик на Aydi Q5 3.0 TDI ,2008. Много съм доволен от колата по всички показатели. Има само едно проблемче което леко ме притеснява.След като я купих няколко дена след това установих че нивото на маслото е над нормата.Отидох в Порше -Варна за диагностика на проблема .Държа да отбележа че преди това колата мина надлежна диагностика на всички параметри.Отнеха от нивото на маслото почти до половината на датчика ,и изразиха мнение че DPF вече може би е за смяна щом почва да качва ниво на маслото.Колата няма видими белези че фитъра и пречи поради задръстване ,няма мирис от ауспуха ,няма пушеци ,работи си нормално ,не варират обороти ,тягата и е супер .Гледам поне един път седмично да я покарам малко извън града като не я препускам много ,с около 130-140макс. за да рециклира филтъра.От няколко дни обаче забелязах следните странни показатели.От последното влизане в Порше -варна и отнемането на част от маслото са минали 700 км.Една сутрин след каране погледнах датчика и останових че е спаднал с 1/3 от количеството си в момента.Интересното е че след няколко дена се качи на същото си ниво като преди ,а след това отнова спадна на същото минимално ниво .Ту е горе ту е долу Който се сблъсквал с такава ситуация да помогне с инфо ако може. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 17 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2020 Според мен маслото трябва да го замерваш при следните обстоятелства : винаги на равен терен, колата да е стояла в покои поне 30минути ако е работила, или сутрин преди старт. Отваряш/отключваш предния капак отваряш шофьорската врата и даваш контакт - на дисплея на километража ще се покаже актуалното ниво подобно на големия дисплей MMI. Ако мотора е работил и маслото не се е отекло ще ти покаже ниско ниво съответно като престои нивото ще се вдигне! Може и датчика да не е добре, най сигурно с щека! Поръчай си от представителя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 28 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2020 Можеш и сервизна щека да си вземеш и да я ползваш и за следващото ауди. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dpf Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 (Редактирано) Хората се дразнят че им горят масло кенефите, твоята даже има за продаване. Иначе вземи си оправи дизеловите там филтри, ДипиЕФи, че да не правиш двигател после. Редактирано 31 Декември 2020 от dpf Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 (Редактирано) На 17.10.2020 г. at 20:39, Niki0813 написа: Ако мотора е работил и маслото не се е отекло ще ти покаже ниско ниво съответно като престои нивото ще се вдиг Всъщност е точно обратното - при студен двигател нивото на маслото е по-ниско, отколкото при топъл. Дължи се на факта, че в затворена система флуидите увеличават обема си при повишаване на температурата им. Редактирано 31 Декември 2020 от nikrga Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Купи си щека! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 преди 4 минути, Niki0813 написа: Купи си щека! За какво ми е, след като не съм спал в часовете по физика... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dpf Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Ще си купуваш блок (двигателен). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 За какво ми е, след като не съм спал в часовете по физика...Е щом е така значи сам си дал отговора - когато е топло маслото е 8литра а когато истине 7 литра! Нищо чудно - физика! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 100-200мл мърда Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Е щом е така значи сам си дал отговора - когато е топло маслото е 8литра а когато истине 7 литра! Нищо чудно - физика!Имаш проблем но не правиш нищо да го отстраниш - по форумите никой няма да ти оправи колта! Много хора ти казаха какво да направиш... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 преди 1 минута, kpematop написа: 100-200мл мърда Точно така. Малко е, но е видимо. Физичните закони си важат, независимо от това дали на някой му харесват или не. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 1-2мм на щеката Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 1-2мм на щекатаСъгласен !Колегата да си направи гликол тест с проба от маслото- дали има антифриз вътре - за да му е мирна главата! Точно така. Малко е, но е видимо. Физичните закони си важат, независимо от това дали на някой му харесват или не.Хубавото ДВГ масло има минимални разширения и свиване! Според мен измерването не се прави правилно - при еднаква температура на двигателя, престой и позиция на колата! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 преди 8 минути, Niki0813 написа: Хубавото ДВГ масло има минимални разширения и свиване! Така е, но разширенията са при загряване на двигателя, а свиванията - при охлаждането му. Точно обратното на твоите разсъждения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 (Редактирано) На 31.12.2020 г. at 18:59, nikrga написа: Не съм твърдял никога това- след престой на автомобила нивото на маслото се покачва Защото се стича в картера ! Физика Редактирано 3 Януари 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Струва ми се, че най-добре ще се убедиш в правотата ми точно по предложения от теб начин - купи си щека и премери нивото на маслото при топъл и студен двигател. Надявам се ще повярваш на това, което ще видиш със собствените си очи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Аз щека имам! И проблеми с нивото нямам! Колегата ти писа как варира нивото 1-2мм! Успех!!! Имам проблем с нивото на резервоара - колкото и да наливам все пада - защо ли? Само газ иска този мотор - железен е! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Наличието на щека е добро начало...😁😁😁. Значи остава само да направиш горните замервания и да ни пишеш за резултата. Той е винаги един и същ, независимо дали има проблем с нивото на маслото или не. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki0813 Публикувано 31 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2020 Замерванията оставям на теб! Аз нямам проблем! Както казах Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krischan Публикувано 1 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2021 Какво толкова му мерите на това масло ? Аз от минимум 10 г. не съм вдигал капака за проверки.Ако падне нивото на каквото и да е имаш лампа,дето се вика ! Топъл студен ала бала ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 1 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2021 Не бих твърдял, че горното е много добра идея. Най-малкото защото когато светне лампата и не загасиш двигателя веднага ( което не винаги е възможно, особено в големите градове), турбото е капут. Ако пък се случи на междуградско, разходите за пътна помощ не са за пренебрегване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 1 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2021 (Редактирано) Това не е вярно... всички Ауди-та с “дигитална” пръчка (от около 2004-та насам) светват за ниво на маслото около 200 милилитра преди реалния минимум... т.е. ако колата харчи така често цитирания 1 л./ 1000 км. имаш още поне 200 км. пробег преди да стигнеш на реалния минимум. Сега ако си разцепил картера на някой бордюр е ясно, че не можеш да караш повече и викаш рапатрака, но без да имаш теч някакъв трудно ще строшиш турбото... Ако толкова те гони параноята си возиш 1 литър в багажника... или ако светне на дълъг път отбиваш на първата бензиностанция и купуваш подходящо масло. Редактирано 1 Януари 2021 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 2 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2021 (Редактирано) А какъв е проблема такова разумно презастраховане с нивото на маслото да се прави и при ръчното му замерване? Имам предвид лампата да светне при ниво на маслото около 200 мл преди реалния минимум, а замерването е с щека. Редактирано 2 Януари 2021 от nikrga Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване