Jump to content

Променящо се ниво на маслото при Audi Q5 3.0 TDI


Atanas_Stoykov

Recommended Posts

Здравейте,

От скоро съм собственик на Aydi Q5 3.0 TDI ,2008. Много съм доволен от колата по всички показатели. Има само едно проблемче което леко ме притеснява.След като я купих няколко дена след това установих че нивото на маслото е над нормата.Отидох в Порше -Варна за диагностика на проблема .Държа да отбележа че преди това колата мина надлежна диагностика на всички параметри.Отнеха от нивото на маслото почти до половината на датчика ,и изразиха мнение че DPF вече може би е за смяна щом почва да качва ниво на маслото.Колата няма видими белези че фитъра и пречи поради задръстване ,няма мирис от ауспуха ,няма пушеци ,работи си нормално ,не варират обороти ,тягата и е супер .Гледам поне един път седмично да я покарам малко извън града като не я препускам много ,с около 130-140макс. за да рециклира филтъра.От няколко дни обаче забелязах следните странни показатели.От последното влизане в Порше -варна и отнемането на част от маслото са минали 700 км.Една сутрин след каране погледнах датчика и останових че е спаднал с 1/3 от количеството си в момента.Интересното е че след няколко дена се качи на същото си ниво като преди ,а след това отнова спадна на същото минимално ниво .Ту е горе ту е долу :) Който се сблъсквал с такава ситуация да помогне с инфо ако може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен маслото трябва да го замерваш при следните обстоятелства : винаги на равен терен, колата да е стояла в покои поне 30минути ако е работила, или сутрин преди старт. Отваряш/отключваш предния капак отваряш шофьорската врата и даваш контакт - на дисплея на километража ще се покаже актуалното ниво подобно на големия дисплей MMI. Ако мотора е работил и маслото не се е отекло ще ти покаже ниско ниво съответно като престои нивото ще се вдигне! Може и датчика да не е добре, най сигурно с щека! Поръчай си от представителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Хората се дразнят че им горят масло кенефите, твоята даже има за продаване. Иначе вземи си оправи дизеловите там филтри, ДипиЕФи, че да не правиш двигател после.

Редактирано от dpf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.10.2020 г. at 20:39, Niki0813 написа:

Ако мотора е работил и маслото не се е отекло ще ти покаже ниско ниво съответно като престои нивото ще се вдиг

Всъщност е точно обратното - при студен двигател нивото на маслото е по-ниско, отколкото при топъл.

Дължи се на факта, че в затворена система флуидите увеличават обема си при повишаване на температурата им.

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво ми е, след като не съм спал в часовете по физика...

Е щом е така значи сам си дал отговора - когато е топло маслото е 8литра а когато истине 7 литра! Нищо чудно - физика!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Е щом е така значи сам си дал отговора - когато е топло маслото е 8литра а когато истине 7 литра! Нищо чудно - физика!

Имаш проблем но не правиш нищо да го отстраниш - по форумите никой няма да ти оправи колта! Много хора ти казаха какво да направиш...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, kpematop написа:

100-200мл мърда

Точно така. Малко е, но е видимо.

Физичните закони си важат, независимо от това дали на някой му харесват или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-2мм на щеката

Съгласен !Колегата да си направи гликол тест с проба от маслото- дали има антифриз вътре - за да му е мирна главата!
Точно така. Малко е, но е видимо.
Физичните закони си важат, независимо от това дали на някой му харесват или не.

Хубавото ДВГ масло има минимални разширения и свиване!
Според мен измерването не се прави правилно - при еднаква температура на двигателя, престой и позиция на колата!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Niki0813 написа:

Хубавото ДВГ масло има минимални разширения и свиване!

Така е, но разширенията са при загряване на двигателя, а свиванията - при охлаждането му.

Точно обратното на твоите разсъждения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.12.2020 г. at 18:59, nikrga написа:

 


Не съм твърдял никога това- след престой на автомобила нивото на маслото се покачва Защото се стича в картера ! Физика default_smile.png

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се, че най-добре ще се убедиш в правотата ми точно по предложения от теб начин - купи си щека и премери нивото на маслото

при топъл и студен двигател. Надявам се ще повярваш на това, което ще видиш със собствените си очи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз щека имам! И проблеми с нивото нямам! Колегата ти писа как варира нивото 1-2мм! Успех!!! Имам проблем с нивото на резервоара - колкото и да наливам все пада - защо ли? Само газ иска този мотор - железен е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наличието на щека е добро начало...😁😁😁. Значи остава само да направиш горните замервания и да ни пишеш за резултата.

Той е винаги един и същ, независимо дали има проблем с нивото на маслото или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова му мерите на това масло ?

Аз от минимум 10 г. не съм вдигал капака за проверки.Ако падне нивото на каквото и да е имаш лампа,дето се вика !

Топъл студен ала бала ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих твърдял, че горното е много добра идея.

Най-малкото защото когато светне лампата и не загасиш двигателя веднага ( което не винаги е възможно, особено в големите градове), турбото е капут. Ако пък се случи на междуградско, разходите за пътна помощ не са за пренебрегване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вярно... всички Ауди-та с “дигитална” пръчка (от около 2004-та насам) светват за ниво на маслото около 200 милилитра преди реалния минимум... т.е. ако колата харчи така често цитирания 1 л./ 1000 км. имаш още поне 200 км. пробег преди да стигнеш на реалния минимум. 
Сега ако си разцепил картера на някой бордюр е ясно, че не можеш да караш повече и викаш рапатрака, но без да имаш теч някакъв трудно ще строшиш турбото... 

Ако толкова те гони параноята си возиш 1 литър в багажника... или ако светне на дълъг път отбиваш на първата бензиностанция и купуваш подходящо масло.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е проблема такова разумно презастраховане с нивото на маслото да се прави и при ръчното му замерване?

Имам предвид лампата да светне при ниво на маслото около 200 мл преди реалния минимум, а замерването е с щека.

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...