Jump to content

Ауди 100 С4 2.6 авт.1993г ниска компресия на един от цилиндрите


Т. Златев

Recommended Posts

Здравейте!

Пиша от името на мой приятел който има проблем.

Колата е мн.запазена външно и вътрешно,но според мен периодично е оставяна без масло още от предния собственик.По информация е доливано по два-три литра на хиляда километра.

В момента колата работи на пет цилиндъра и прекъсва,явно е издухан клапан.Замерена е компресия,като на проблемния цилиндър е 6,а другите са що годе равни но не по-високи от 9.

Ако се направят само главите компресията ще надуе в картера и ще започнат големи пушеци отзад,а и разхода на масло ще остане.Ако се направи цялостен ремонт ще е мн.скъпо.

Въпроса към знаещите е каква слава има този мотор?Дали ако се отвори ще се оправи само със сигменти или ще се стигне до бутала,цилиндри,валове и пр.Тежката диагноза...

Втория въпрос е кои двигатели могат да се монтират без преправяния и може ли да се намери читав същия мотор?Отдавна не съм влизал тук,но знам че имаше момчета които вкарваха много С4-ки  от Англия за разглобяване заради салони,волани и общо взето части.

Може ли да се намери читав такъв мотор,защото е най-добре да си е 2.6 оригинален.

Всякаква помощ и съвети ще са полезни.

Човека е моряк,кара я мн.малко,но си я обича и не е спрял да налива пари по кутии и пр.Не иска,а и не може да я продава на части.

Благодаря за вниманието!

Редактирано от VBI
Заглавие!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Двигателят е механично доста здрав, не се износват бързо  сегментите, ти казваш, че подозираш клапан, а после говориш и за сегменти. 

Харча на масло е много, и не мисля че само единия цилиндър е причината. Отзад какъв цвят дим излиза, черен ли, син ли, постоянен ли е такъв цвят? Свещите какъв цвят са електродите, на цилиндъра с ниската компресия особено? 

Слабото място на двигателя е, че охладителната уредба е разчетена така, че да охлажда без да допуска толеранс при прегряване. Излезе ли от строя термовключвател на радиатор , прегрее ли малко следва издухала гарнитура на главите. затова има датчици за температура на маслото и на антифриза, трябва да се следят внимателно. 

На моя двигател съм доливал максимум 1 л на 10 000 км. Компресията ми беше между 9 и 10, не съм имал проблем с ускорение, невървене и пр. Първия запозрян за горене на масло са гумичките на клапаните. Някои ги сменят и без да свалят главите. Не съм го правил и не мога да дам лично мнение.

Моят съвет е да свалиш главите първо и оттам е лесно да се провери какво не е наред. поне могат лесно да се сменят гумичките на клапаните и гарнитурите

Свалял съм главите и те уверявам че не е толкова трудно - има вече много иструкции и видео в интернет. Оттам се оглеждат и клапаните, и водачите и цилиндрите. Може единия цилиндър да е износен повече. И тогава може да се реши какво да се смени. На този етап вече не е толкова трудно да се разглоби и целия двигател за основен ремонт. 

Но тъй като има части за тези коли колкото искаш, а търсене няма, ако намериш двигател на разумна цена не повече от 500 лв по-добре е директна замяна. Тъй като майстор ще вземе за работа само за главите 300-350 лв, а имаш и шлайфане и пр. други работи. 

Не помня дали може да се сложи двигател ААН 2.8 174 к.с. той е доста по-добър, но там ти трябва и цялата инжекционна система, тъй като компютърът е друг. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за клапан заради прекъсването на празен ход и в ниски обороти.

За сегменти говоря заради огромния харч на масло.

Отзад излиза сиво-син дим при форсиране,на празен ход не се забелязва много.

Мирише остро на пушек примесен с гориво.

До колкото знам не е прегрявал мотора.

Свеща на трети цилиндър е била омазнена,на другите са били добре.

За гумичките..,имам спомен че са сменяни но не съм сигурен.Сваляха капаците на клапаните заради теч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за клапан заради прекъсването на празен ход и в ниски обороти.

За сегменти говоря заради огромния харч на масло.

Отзад излиза сиво-син дим при форсиране,на празен ход не се забелязва много.

Мирише остро на пушек примесен с гориво.

До колкото знам не е прегрявал мотора.

Свеща на трети цилиндър е била омазнена,на другите са били добре.

За гумичките..,имам спомен че са сменяни но не съм сигурен.Сваляха капаците на клапаните заради теч.

 

Гумички на клапани са сменяни.

Някакви идеи за замяна на мотор?

Възможност за поставяне на 2.6 от А6 95-96-та година?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, клапана е последната и най-малко вероятна причина за прекъсването на празен ход. Преди това има над 10 неща, които да се проверят - горивната система - регулатор на налягането на бензина; всмукателна система - дали няма неплътност и тегли въздух, инжектори, кабели, бобини, датчици - на дроселовата клапа, на температурата на антифриза и въздуха и т.н. Пълният списък може да се види в Аутодатата. Ако е клапан, компресията няма да е 6, а ще клони към нула. Ако цилиндъра въобще не работи - няма искра и няма горене, двигателя така или иначе ще работи зле,ще притриса на празен ход, ще бучи повече и ще мирише на неизгорял бензин. Нека твоят човек да почисти свещта и да види. 

Ако можете сами, сваляйте главите и питайте колко ще излезе смяната на сегментите и най-вече някой да установи от какво е дошло това износване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е проверено.

За клапана изобщо не съм съгласен.

Др.седмица ще се кара на доктор да разглобява и ще се разбере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятеля ми не е в Бг.и нещата се отлагат.Другата седмица ще се прибира,но нещо са му разнопосочни мислите и май и той не знае какво ще прави... :)

Залитнал е по поредния @арак една А6 от 95-а с 2.8 мотор,този път поне е куатро и има някоя друга екстра :).Швейцарски внос.Харесва ги по снимки,все едно паметник ще купува,ама какво да го правя...

След лирическото отклонение да питам.Днес реших да отида до тях и да се позанимая с колата,да я опозная,защото реално два-три пъти съм се возил в нея и това са ми впечатленията.

От къде може да дърпа въздух?

Запушвам плътно въздуховода след филтърната кутия и колата продължава да работи без да се мъчи...Трябва да изгасне според мен,нали?

С включен и с изключен дебитомер,е все тая.

Третия цилиндър никакъв го няма.Искра има да те убие,но работата на мотора не се променя и с издърпан кабел и с вкаран.Работи си на пет цилиндъра и това е.

Другото което ми е правило впечатление и преди да започне да прави проблемите с изчезналия цилиндър е че миришеше адски много на неизгорял бензин.

Възможно ли е заради това че дърпа въздух от някъде,инжекторите да конпенсират с повече гориво и колата постоянно да е работила с прекалено богата смес и съответно от там да са се породили проблемите с нагари и пр.?

След като запуших въздуховода се ослушвах за някакво съскане,но не чух нищо.

Някакви идеи?

Не се сещам къде във Варна да го пратя да му диагностицират правилно.

Ходи наскоро на един Елкон,(Ицо Мерсинков),който принципно е доказан стар майстор инжинер,но човека не е открил някакъв проблем от към запалване,смеси и налягане на горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно Мерсинката е "баш" майстора, то по-добре да я занесе на Наското, като ще е при провали.

Във Варна добри електричари НЯМА. Точка. 

Докато не го отворите, само ще си гадаете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Наско "Елкона" ли говориш?Хондаджията дето работи на бараките на канала до завод Дружба?

Нещо не разбрах написаното "като ще е при провали"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според твоите писания нещата отиват към механичен проблем. Защо изобщо търсиш електричар? Като се свалят главите за обслужване, ще огледате всмукателния  колектор, също можете да премерите цилиндрите - ако са добре сменете едни сегменти/ евентуално и лагери и този мотор ще стане като нов. Като вземете някой друг на близо 30 години, мислите ли че ще е читав?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Т. Златев написа:

За Наско "Елкона

Същият, провал като всички останали жичкаджии в региона, поназнайват едно-друго от "опит", но стигне ли се до истински познания в дАлбочина, и една Отечка не могат да измерят/намерят.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Онуфри написа:

Колега, според твоите писания нещата отиват към механичен проблем. Защо изобщо търсиш електричар? Като се свалят главите за обслужване, ще огледате всмукателния  колектор, също можете да премерите цилиндрите - ако са добре сменете едни сегменти/ евентуално и лагери и този мотор ще стане като нов. Като вземете някой друг на близо 30 години, мислите ли че ще е читав?

Прав си.И аз така мисля.

До колкото знам обаче само със сваляне на главите не може да се види състоянието на бутала и сегменти.Трябва да се свали целия мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, но все си мисля че е по-добре да се инвестира в това, вместо да се вземе друг мотор в почти същото или по-лошо състояние. Иначе имах предвид, че ако цилиндрите са добре се сменят едни сегменти и лагери. Ако не са добре - смяната на сегментите ще е безпредметна- правите главите, уплътнявате колектора и колкото изкара(това при положение, че не ви се купуват нови бутала).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да...Мен ме съмнява че са запекли сегментите и другото е в норми,но ще се разбере като се отвори.

Ще пиша по-нататък какво се случва.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замерете отново компресията на проблемния цилиндър и вижте каква стойност дава. След това пак замерете компресията като предварително сипете една спринцовка (20 кубика) двигателно масло в цилиндъра през отвора на свещта. Ако се вдигне компресията значи са сегменти/цилиндър, ако компресията не се промени значи е изгорял клапан или гарнитура на глава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.11.2020 г. at 10:04, Онуфри написа:

Логиката е че ако задържи маслото значи че клапана ляга добре в леглото,маслото не се стича надолу и компресията се вдига,така ли?

И съответно ако се стече надолу означава че клапана е нагорял?

 

Редактирано от VBI
Не цитирай на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

логиката е, че ако `дигне налягане, е пръцнал/и/о сегмент/и/цилиндър/бутало,  т.е.маслото "уплътнява". И сАответно клапана е здрав.

Ако пак няма компресЯ, клапанчеее...... А може и да е комбинацийка.

А може и да е биелчица....., повдигаченце....., пружинка......., знае ли човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е идеята - ако се вдигне компресията значи че маслото е уплътнило около сегментите, т.е. проблема е в сегменти/бутало или в износен цилиндър примерно. А ако не се вдигне компресията вероятно има изгорял клапан/гарнитура глава/повредена глава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аверчето е направил престъпление :)

На връщане от Гърция е отишъл до София и е купил оня швейцарски нововнос(2.8 4х4).

За сега другата ще си стои и като и дойде времето щял да я мисли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мисля, че е сбъркал, 2.8 е по-добър от 2.6, куатро е по-добре от предно, поддръжката е същата, само около регистрацията ще се заформят едни 500-600 лв. разходи, но ако я взел на изгодна цена не е проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами...4100 не знам дали е изгодна цена за 25 годишна кола от премиум марка...

Има и ръждички,дано да не е това което си мисля.Освен малко външни има по окачването и в багажното отделение около резервната гума.Не съм свалял пластмасата защото ми беше неудоб о.Иначе има хубав бежов кожен салон и сносен S волан.Мотора е чист и работи добре,кутията сменя меко и без замисляне,но тази ръжда ме плаши.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4100 не е изгодно, но всеки си знае за себе си. Ако е търсил и огледал поне 5-6 коли от модела и тази е била оптимална откъм цена и състояние, ОК. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...