Jump to content

Духа топло от време на време


sears

Recommended Posts

Здравейте,

вчера сутринта на 2-3 градуса външна Т, колата не духаше топло на парно и на климатроник. Запалих я на обяд и работеше, пробвах за около 30 сек. Днес сутринта до 90С изобщо не духаше топло, около 4-5 км след като загря започна да духа топло за около 30 сек и после започна да се усеща, че потока на топло започна да намалява и го изгасих. След няколко км пак пробвах и пак същото, духаше стабилно топло за около минута и потока на топло започна да намалява. Антифриз има до горе. Казаха ми, че някаква клапа се е запушила или радиатора на парното е заминал. Предполагам, че за да стигна въпросните неща трябва да махам таблото? Преди да тръгна да махам дайте мнения, дали правилно съм се насочил. Мерси! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапата не се е запушила, а потенциометъра на актуатора ѝ е заминал и сега компютъра не знае дали е отворена или затворена. Има много изписано за този известен проблем - виж тази тема:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или необходимост от обезвъздушаване на радиатора на парното. Ако като караш на високи обороти се появява топлото, значи е въздух в системата.

Редактирано от Patrokal
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да се наблюдава нивото на антифриза. Както каза колегата, ако е въздух парно - нанай си...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта започна да духа топло няколко км след като стигна 90С и притока на топло не се променяше. Преди започваше да духа топло от 40-50 градуса даже. Явно ще седна да кисна тези потенциометри на всяка една клапа в спирт и после ще кажа какво е положението. Антифриза е ок. А този радиатор на парното къде се намира и как се стига до него. Да нямате предвид на водния радиатор, щото същия филм съм го играл с една S класа, имаше въздух в охладителната с-ма и не духаше топло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора на парното при Б6 се намира зад климатроника горе долу. Сменя се като се легне в педалите и семаха педала на газта по спомен, лесно се сменя, а резултата после е огромен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това нещо 8e1820031-oea.jpg

какво може да му се запуши, освен ако не е карано с кал.
Според мен и не само е по-добре 1во да се наблегне на обезвъздушаване.

lh8v7cv.jpg

Да се тръгне от лесното към трудното. Може отнякъде съвсем леко да смуче въздух и край с парното. Или само при високи обороти, над 3 - 4000 примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Да разясня. Тези коли имат и ел. радиатор, който работи при температура под 4,5 градуса мисля беше и тагава човек си вика, хоп оправи се.

2. Прави се диагностика за да се види дали има клапа която не работи. Понякога дори и с адаптация се решава проблем с неработещ потенциометър на клапа.

3. Ако си проверил всичко от препоръките на колегите и двете тръби които влизат в купето са горещи, те чака смяна на рядиатора. Самият радиятор се явява утайник на нечистотиите в охладителната система и с времето капилярите му се шунтират безвъзвратно. Промивки на радиатора помагат минимално и само за кратко. цената за нов радиатор е под 100 лв. а смяната е лесна. Педалите не се свалят.

 

 

 

Редактирано от Patrokal
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Здравейте, малко инфо пак по-горния проблем. Колата февруари влезе за основен ремонт на мотора и колата не се караше 2 месеца. Тогава смених и радиаторчето над педалите, старото беше пълен леш - спукано и позапушено. Като цяло карах много малко на парно началото на април. Лятото си карах на климатик и нямаше никаква драма. От 2 седмици карам интензивно на парно и снощи пак същата драма. На 90 градуса духа студено и вече към 3-4к оборота леко започва да духа и пак спря. Сутринта духаше топло, ама не както си трябва. Като цяло съм забелязал, че измина ли на веднъж повече от 20-30 км на обороти 2-3к, започва да се оправя. Двете тръби, които влизат в купето са топли. Не вярвам да е от клапите, защото като ги разбутам си се чуват как обръщат потока на духане. Накви идеи, защото вече не знам какво друго може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги карам Ауди А 4 Б 6 АВФ и на скоро смених фланеца на охладителната течност този зад главата и всичко точно обаче, струва ми се че от тогава парното всякаш духа по хладък въздух.Знам за обезвъздушаването през маркуча на парното и съм го правил на старата ми кола Пасат б5 обаче тук на Аудито след като махнах скобата на маркуча на парното такава дупка на щуцера не намерих върнах го почти до края обаче на щуцера няма нищо иначе дупчица на маркуча си има.Иначе при наливането на антифриза си изчаках да отвори термостата и всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.10.2021 г. at 9:38, sears написа:

Здравейте, малко инфо пак по-горния проблем. Колата февруари влезе за основен ремонт на мотора и колата не се караше 2 месеца. Тогава смених и радиаторчето над педалите, старото беше пълен леш - спукано и позапушено. Като цяло карах много малко на парно началото на април. Лятото си карах на климатик и нямаше никаква драма. От 2 седмици карам интензивно на парно и снощи пак същата драма. На 90 градуса духа студено и вече към 3-4к оборота леко започва да духа и пак спря. Сутринта духаше топло, ама не както си трябва. Като цяло съм забелязал, че измина ли на веднъж повече от 20-30 км на обороти 2-3к, започва да се оправя. Двете тръби, които влизат в купето са топли. Не вярвам да е от клапите, защото като ги разбутам си се чуват как обръщат потока на духане. Накви идеи, защото вече не знам какво друго може да е?

Разгледайте на диагностика работата на клапите. Щом са горещи маркучите, няма въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...