Jump to content

3.0 TFSI vs TDI/BiTdi


Recommended Posts

Здравейте, решил съм да си сменям колата и се колебая между s4 b8.5 и а6 c7 TDI/BiTdi. Като цяло съм нов в VAG клуба и всяка информация ще ми бъде полезна. Сновноте ми въпроси са:

  1. Какъв разход трябва да очаква от тези агрегати. За мен е най-важен разхода извън града при скорост 150-170км?
  2. Кой е най-надежден, трябва да се има предвид, че ще яде бой. Принципно смятам да взема нещо до към 100к ако е s4 и 150к км ако е А6?
  3. Как се представят като вървеж след ремап дизела с/у бензина?
  4. Има ли голяма разлика в поддръжката и надеждността на s4 и а6?

Ще е много полезно ако някой е притежавал двата мотора и сравни разхода и вървежа им.

Редактирано от velkovd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

авторът може да си кара колата само в Германия, в някои участъци там със 170 км/ч няма да настига никого, всички ще го изпреварват и отдалечават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Diesel vs. Gasoline :wub:

 

Сравняваш различни автомобили.

Уточни си първо по-голяма кола ли ти трябва (А6) или по-малка (А4/Ес4).

Тук има колеги, които карат бензиновите шестаци с чарджър, могат да дадат мнение за мотора.

Извънградски със 150 км при 3 Битди е около 7. С 8-степенния типтроник при 2000 оборота, колата е със 160 км/ч.

Правих опит с бавно каране след едно ученическо бусче около 95 км/ч, две поредни седмици маршрут Враца - В.Търново и обратно, средният ми разход беше 5,7 л/100 км.

При моето каране, разхода е малко над 7.

Редактирано от Schnura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, velkovd said:

 

  1. Какъв разход трябва да очаква от тези агрегати. За мен е най-важен разхода извън града при скорост 150-170км?

Ако това ти е най-важното търси дизела. Няма бензин, който да гори по-малко от дизел при тази скорост. :zustimm:

Редактирано от ma3xa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм a5 3.0 TDI 6 години, сега съм на а7 3.0 TFSI

 

1. При скоростта, която те интересува разходът е 10.5-11 за бензина и около 7.5-8 за дизела.

2. Определено бензинът е по-надеждният мотор дългосрочно, тук мисля, че не би следвало да има спорове. Отделно от това смяна на масло и филтри ми беше 250лв.

3. След само софтуерен ремап бензинът става 410-420 к.с, дизелът 300-310, отделно от това сток бензинът е малко по-бърз, така че ти прецени кой върви много повече :)

4. Поддръжката и на двете може да е скъпа, но определено дизелът заради турбо, дюзи, егр, лоша нафта може да се окаже по-скъп значително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

47 minutes ago, ma3xa said:

Ако това ти е най-важното търси дизела. Няма бензин, който да гори по-малко от дизел при тази скорост. :zustimm:

Ясно е, че дизела гори по-малко, въпроса е колко. Ако е нещо до 2,3 литра не е проблем. Принципно винаги съм карал само бензин

 

2 minutes ago, 1948 said:

Карал съм a5 3.0 TDI 6 години, сега съм на а7 3.0 TFSI

 

1. При скоростта, която те интересува разходът е 10.5-11 за бензина и около 7.5-8 за дизела.

2. Определено бензинът е по-надеждният мотор дългосрочно, тук мисля, че не би следвало да има спорове. Отделно от това смяна на масло и филтри ми беше 250лв.

3. След само софтуерен ремап бензинът става 410-420 к.с, дизелът 300-310, отделно от това сток бензинът е малко по-бърз, така че ти прецени кой върви много повече :)

4. Поддръжката и на двете може да е скъпа, но определено дизелът заради турбо, дюзи, егр, лоша нафта може да се окаже по-скъп значително.

 

Блгодаря за информацията. Това потвърждава очакванията ми. Най-вероятно ще е бензина. Има една интересна s4 в mobile ще отида да я погледна идната седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя е интересната с4-ка, може да ти спестя разкарването.

Иначе има голяма разлика между а6 и с4, имат съвсем различни цели колите.

 Едната е за комфорт, другата за каране. 

Също голяма разлика има между 3.0тди и 3.0 тфси, бензина е много по-евтин за поддръжка конкрртно за този двигател. Разбира се трябва да гледаш с4 б8.5 т.е фейслифта, в префейса дсг- то е ген 1 и има драми, както и мотора може да харчи масло малко повече от нормалното, сменя се pcv клапан и тн

При 3.0 тди също гледай фейс, префейса може да има драми с помпата и да пусне стружки, дсг-то е ген 1. Но пък 3.0бтди е само с типтроника, той е по-комфортен, но и по-бавен и преди да локне караш все едно на ластик.

И тн

 

пс Тунинга е отделна глава и за с4-ката е безкраен, за дизела е чип.

 

Редактирано от soult@ker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, 1948 said:

 

3. След само софтуерен ремап бензинът става 410-420 к.с, дизелът 300-310, отделно от това сток бензинът е малко по-бърз, така че ти прецени кой върви много повече :)

 

Как дизела ще става 310 като сток е 313 :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, soult@ker said:

Коя е интересната с4-ка, може да ти спестя разкарването.

Иначе има голяма разлика между а6 и с4, имат съвсем различни цели колите.

 Едната е за комфорт, другата за каране. 

Също голяма разлика има между 3.0тди и 3.0 тфси, бензина е много по-евтин за поддръжка конкрртно за този двигател. Разбира се трябва да гледаш с4 б8.5 т.е фейслифта, в префейса дсг- то е ген 1 и има драми, както и мотора може да харчи масло малко повече от нормалното, сменя се pcv клапан и тн

При 3.0 тди също гледай фейс, префейса може да има драми с помпата и да пусне стружки, дсг-то е ген 1. Но пък 3.0бтди е само с типтроника, той е по-комфортен, но и по-бавен и преди да локне караш все едно на ластик.

И тн

 

пс Тунинга е отделна глава и за с4-ката е безкраен, за дизела е чип.

 

Това е колата https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11574327770647901

1 hour ago, soult@ker said:

Коя е интересната с4-ка, може да ти спестя разкарването.

Иначе има голяма разлика между а6 и с4, имат съвсем различни цели колите.

 Едната е за комфорт, другата за каране. 

Също голяма разлика има между 3.0тди и 3.0 тфси, бензина е много по-евтин за поддръжка конкрртно за този двигател. Разбира се трябва да гледаш с4 б8.5 т.е фейслифта, в префейса дсг- то е ген 1 и има драми, както и мотора може да харчи масло малко повече от нормалното, сменя се pcv клапан и тн

При 3.0 тди също гледай фейс, префейса може да има драми с помпата и да пусне стружки, дсг-то е ген 1. Но пък 3.0бтди е само с типтроника, той е по-комфортен, но и по-бавен и преди да локне караш все едно на ластик.

И тн

 

пс Тунинга е отделна глава и за с4-ката е безкраен, за дизела е чип.

 

Знам, че са много различни коли. Принципно винаги съм харесвал по-спортние автомобили, но визията на a6 комби ме привлича повече от на s4.  След това което прочетох съм 90% за s4. Бих взел а6 ако изпадне нещо запазено на малко км и на добра цена, което силно ме съмнява.  :)

1 hour ago, soult@ker said:

 

 

14 minutes ago, ma3xa said:

Как дизела ще става 310 като сток е 313 :lol:

Предполагам, че имаше предивд TDI, а не BiTdi. Ако имаш впечатления от BiTdi ще се радвам да ги споделиш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега добре изглежда на обява, има и спортен диф, което е сериозен плюс. Ето ти още един екземпляр, който заслужава внимание според мен, понеже е американска версия тоест със 8НР на  ZF и е регистрирана:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11594280750955961&slink=hid3l6

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, velkovd said:

Предполагам, че имаше предивд TDI, а не BiTdi. Ако имаш впечатления от BiTdi ще се радвам да ги споделиш. 

Дълга кутия, което рефлектира с ниски обороти при по-високи скорости. При скорост 250, мотора е на около 2500-2600 оборота (Това в А6 4Г). Автомата в момента го считат за един от най-добрите произвеждани. Да, по-бавен е от С-троника, но е много по-здрав. Със сигурност при по-сериозно каране няма да гори масло колкото 3.0Т. 
Нещата се свеждат до там какво ти решиш. 3.0Т ще върви много повече, еле пък след доработки и има по-малко място за проблеми спрямо дизела.
Дизела ще е по-икономичен и те така. Въпрос на вкус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

35 minutes ago, crazy driver said:

Веско сигурен ли си в това?

 

Ох.. ние гледаме фейслифта - извинявам се...

 

Във фейслифта няма ръчка, има типтроник за американките ... ама аз бих си взел DSG пак :)  липсва ми

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, velkovd said:

Това е колата https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11574327770647901

 

Знам, че са много различни коли. Принципно винаги съм харесвал по-спортние автомобили, но визията на a6 комби ме привлича повече от на s4.  След това което прочетох съм 90% за s4. Бих взел а6 ако изпадне нещо запазено на малко км и на добра цена, което силно ме съмнява.  :)

 

 

Да, тази имаше сериозен удар доколкото помня, в началото на годината беше на 45. Ходи я виж само за да знаеш какво да не си купуваш. Ако те привлече взимаш вина, има го отпред на стъклото и проверяваш карфакса и после искаш снимки от търга.

 

А колкоото до коя кола, пробвай и 4г-то и с4-ката икаквото ти хареса повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BECKO Това сигурно ли е, че фейсовите S4-ки са били с типтроник за Америка ?

 

Понеже от официалните брошури излиза това:

 

image.thumb.png.1e3ba9c6681953f30dbb8bfc81f24a4a.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 minutes ago, BECKO said:

 

Ох.. ние гледаме фейслифта - извинявам се...

 

Във фейслифта няма ръчка, има типтроник за американките ... ама аз бих си взел DSG пак :)  липсва ми

Ако говорим за с4-ки, има си ръчка и пак са с дсг-и. При 4г- то са типтроник. Това за щатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 minute ago, soult@ker said:

 

Да, тази имаше сериозен удар доколкото помня, в началото на годината беше на 45. Ходи я виж само за да знаеш какво да не си купуваш. Ако те привлече взимаш вина, има го отпред на стъклото и проверяваш карфакса и после искаш снимки от търга.

 

А колкоото до коя кола, пробвай и 4г-то и с4-ката икаквото ти хареса повече.

Много благодаря за информацията! И аз имах такова подозрение. То май в 90% от случаите американките са така 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, velkovd написа:

Много благодаря за информацията! И аз имах такова подозрение. То май в 90% от случаите американките са така

 

От край време е ясно, е от Америка се внасят предимно ударени коли за да излезе сметката.

От друга страна ако всичко е направено както трябва няка какво да се мисли, ся ако някой си мисли, че в Евопа се продавата само не удряни коли уеко се поизлъгал.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, P_PETKOV написа:

 

Масовото положение на нашия пазар е такова. Няма как в Германия същите коли да струват с 20% отгоре и  да са в същото състояние. Тук или ще е удар или километри.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,аз също съм се запътил към А6 3.0тфси 2012,но от известен сервиз ми казаха някакви 15000лв ремонт ако гори масло....Някой има ли запознат с това твърдение или?https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11594018938108504&slink=hifb1l Ето това е колата.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От двете S4-ки черната ми харесва доста повече.

 

Като вървеж а6 3.0 bitdi върви екстра като за такъв шлеп, на дълъг път се кара супер приятно заради ниските обороти, иначе 0-100 е 5,3 секунди, 0-200 20,9 секунди...

Над 3.0 тфси нямам наблюдения, но сток цифрите са  0-100 4.9 , 0-200 17,5 секунди...

Та избора ще е според предназначението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...