Jump to content

Смяна двигател А3 '97 1.8 125кс


Shahinyan

Recommended Posts

Здравейте колеги ,

 

Замина мотора снощи , пусна си всички сокове и блокира. На такава стара кола предполагам е нелогично да го давам на сервиз и е по-лесно да го дам за скрап..но... човърка ме сам да се пробвам да сменя мотора с друг 1.8 125 от някоя морга :) в края на деня и да не се справя колата пак ще си е за скрап :) дет се вика нищо не губя освен да си почеша крастата да си поиграя, за което имам мерак :)

И тук идва молбата ми към по-опитните да кажат някой съвет :) Намират ли се здрави мотори по моргите, има ли как да проверя дали мотора е здрав без да го отварям или е тото :? Трябва ли да е от същата година мотора или няма значение стига да е 8л 1.8i 125 коня? Колко струва един оборудван мотор г/д? :)

 

Поздрави,

Гриша

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборудван 1.8 мотор е около 300-500лв. В олх например има поне 3-4 обяви активни. Мотора задължително се отваря за ревизия, именно защото не знаеш в какво състояние е. Другият вариант е да търсиш ударена кола, която пали, за да видиш и чуеш, че мотора работи.

Не забравяш, когато купуваш двигател, той да бъде придружен с документи, за да докажеш произход. От там насетне решаваш дали ще минеш през технотест в КАТ, за да узакониш смяната или пропускаш стъпката, като рискуваш проблеми при продажба на автомобила например. Щом го заменяш със същият по мощност мотор, не би трябвало да имаш проблеми, но все пак ще платиш известна сума пари (между 200 и 300лв).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Благодаря много за обстойната информация колега. Също се чудех дали знаеш случайни колко тежи мотороа грубо? Би ли било реално ако си я купя от морга да си я пренеса в багажник на комби или хонда срв или трябва да си наема бус с който да си я пренеса? Чакам да се стопли малко времето и я почвам :)))

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колеги дали някой знае колко е теглото на необорудвания мотор? Понеже май ще трябва по еконт да се праща се чудя дали 2ма можем да го сложим в багажника или трябва да е с кран :? До офис на еконт ли да си го поръчам или до адрес , че ми се струва ще излезе 200 лв доставката ако го поръчам до адрес :Д

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За доставка до адрес просто забрави. Ще те ощавят и то жестоко.

Задължително се обади на клиентския телефон на куриера и обясни за какво става въпрос. Моргаджията трябва да знае теглото на мотора.

Една по-просторна баничарка задължително ще го побере без проблем. Поинтересувай се за колко може да се навият да ти направят курса.

Нямаш ли познат с такава или бус?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един бивш колега си купува необорудван 1.6, каза че са ходили с Голф 5 да го взимат и 2ма човека не са имали проблем да го метнат, защото необорудвания двигател бил с доста малки габарити.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги , май и аз стигнах до заключението че ще ме разцепят еконта , та ще се разходя уикенда с комбито.. ще пиша после как е минало :Д

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Тъъъй новините са следните , взех направо друго 8л за донор вместо да взимам само мотор че повечето бяха необорудвани за 4-500 лв да не говорим че почти нито един двигател нямаше с документи, че да си го прехвърля после в КАТ. Явно има глад за такива с документи, защото щом изскочеше нешо ново по моргите с документи заминаваше за отрицателно време.... хубавата новина е, че е и моя цвят , така че ще я оглозгам цялата... В края на деня и да не стане ще отиде за части , но ми е мерак сам да си го сменя мотора default_biggrin.png
Ако имате съвети с удоволствие ще ги приема , стреляйте на воля default_smile.png)
Айде , хващам се на хорото... стискайте палци default_biggrin.png

ПС. Донора ще ходи към моргата, щом взема от него нещата които ми трябват , та ако някой си търси нещо да не се притеснява да ми пише на лс ще измислим нещо (стига да не бърза де) :д 09daf3d78fec1fa4d697ec80be83fa5b.jpg45ce4ceee75e8c52bdbcb00724ceaae8.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кранчето е на линия вече и то , време е да пробвам мотора дали ще излезе без много битка :Д c22134dea0286db245c23b070f125d12.jpg

Пс май не е предназначено за трева тоя кран :Д много мъка с бутането , не знам като натежи мотора как ще го местя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги така и така ще изкарвам двигателя , замислих се дали няма да е най-правилно да сменя всичките маркучи по охладителната система сега, когато е навън? Видях няколко напукани та си мисля най-добре с нови да ги сменя вместо със старите маркучи на моята да гледам кой от 2та е по-запазен.... има ли как да поръчам такъв комплект или се продават само отделно и трябва да отида в магазина с всичките маркучи в ръка :Д

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Продължавам с монолога :D днес най-накрая намерих време да си поиграя с колата пак , стария мотор е вече аут :) сега ще му махна всичко което може да се ползва и заминава към скрапа :) както се и очакваше картера с огромна дупка отдолу :)) как не е светнало лампата на таблото идея си нямам....интересно, че мислех че е блокирал , но всъшност успях да завъртя ролките на ангренажа , та малко странно ми се стори това . a761b1f5b8848850dd1759818065d33d.jpgb76fdecb2f710ebfb8cf36c1d1106e53.jpg60a788af6b4c61339101ffe2601abaa7.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвайки че е празен коша , реших да почистя малко гнязта и да сменя казанчетата и маркучите с по-свежи. АБС модула също го смених , защото на моята излизаше прословутата грешка . Предполагам ще е от това , но ще видим дали се е оправило чак като запаля мотора :Д

Чудя се полуоските дали да ги сваля и дам за рециклиране или само да изчистя старата смазка и да сложа нова?

Новия двигател е почти готов за сваляне.. вижда се светлинка в края на тунела :)


ПС. Би било добре да измия и новия двигател , понеже отдолу е пълно с гняз... какво ще посъветате колеги с какво да го измия ? Пробвах обезмаслител, но е твърде голяма игра... пароструйка? На автомивка не ми се иска защото вероятно ще наранят някой кабел..508fa416e46e83596a2f854aedb36e69.jpg6dc7cec880b3da84c6da106d6a2534c7.jpg324ed74f99e117ecc470acf37568c6b1.jpg1f9eecdae476538a0ab72b34f0f160bb.jpg54d1f07134032e72df0ea01dabdd80fe.jpg171460209011f56e8edbfdceeaf4374c.jpg46c3554ca4869d8689249fefd51506d3.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачен "новия" двигател в старата каруца :D

Сега остава връзване на тоци , маркучи , обезвъздушавания.... сстискайте палци скоро да ви се похваля с работеща кола :Dccb8d3f26086024f1efd8ddc2315fc97.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И да завършим темата със смяна на двигателчето default_smile.png

https://youtube.com/shorts/gyzdFaKMYCY?feature=share

След тази игра определено майсторите спечелиха уважението ми , много игра и мнгоо мръсна работа default_biggrin.png

Ако някой колега реши да си го сменя сам и има въпроси , с удоволствие ще помогна със съвети default_smile.png

Sent from my SM-N975F using Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...