Jump to content

SOS аварийно и сервизно обаждане


Airfan

Recommended Posts

Здравейте,

 

Моята А4 е американка и е оборудвана с модула, който звъни в централата на Ауди при катастрофа или ако натиснеш SOS бутона в колата, както и звъни до сервиза, който е зададен в myAudi апликацията за тази кола ако си натиснал бутона за сервизно обаждане. Всичко това обаче не работи в България на моята кола, защото явно не може да се регистрира в нашите GSM мрежи. Натискам SOS бутона, дава съобщение, че събира информация за колата и пасажерите и се опитва да се свърже и до там. Бутона свети в червено, а май трябвало да свети в зелено.

Някой занимавал ли се е с този проблем до сега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че единственото нещо което има някакъв шанс да сработи е да опиташ за настоиш SOS бутона да набира 112. Това също е единствената инстанция в България която е длъжна да реагира по закон в такива ситуации. Виж това (но не знам дали се отнася за твоя модел): цък!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е това, за съжаление. То изобщо няма връзка с GSM мрежата, но за сега не знам защо, а от Порше не могат да помогнат на този етап.

При B9, а може би и за други модели, при SOS обаждането се свързваш с център на Ауди, не е със 112 и не се изисква да имаш телефон въобще в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така. Тази система използва GSM мрежата за да се свърже с Ауди. Има отделен GSM mодул с електронна SIM карта и GPS, така че като натиснеш SOS бутона да може да изпрати и местоположението ти. Това обаче работи само в Северна Америка и абсурд да го подкараш в БГ.

 

Това което можеш да направиш е да намериш някой електричар да ти монтира асансьорен GSM модул, да го върже към SOS бутона и да го програмира да набира 112. Тогава ще имаш ефективен SOS бутон, който като натиснеш ще набира 112 и ще можеш да говориш с тях. Автоматичното намиране на местоположението при обаждане на 112 се очаква да се въведе скоро: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе какви глупости съм написал по-горе... Исках да кажа, че SOS-а не набира 112, когато е заводски. Включително и на европейските коли. Говорих с тези в Порше и всъщност те ми разясниха как работи - набира някакъв кол център, от който набират 112 ако има необходимост. Същото става и при катастрофа - колата събира данни за местоположението, броя пътници (предполагам по закопчаните колани) и набира автоматично кол центъра.

Това, което си мислих е дали и как може да се замени американския модул с европейски? В Порше излизат към 20-30 вида европейски модули и не могат да кажат кой би бил безпроблемен заместител.

Варианта с асансьорен модул не искам да го правя. Ако ще работи искам да е заводско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутона и при мен свети червено и звъни в кол център,  мисля, че може да се промени телефона с VAG 

Редактирано от @Mu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
On 11/9/2020 at 9:57 AM, Airfan said:

В Порше излизат към 20-30 вида европейски модули и не могат да кажат кой би бил безпроблемен заместител.

ц-ц-ц... все повече започвам да осъзнавам що за малоумни шемети са в Порше. Та нали уж това е официалното представителство на Volkswagen AG за България. Тоест се очаква да имат директна връзка със създателите на автомобилите... те ако не знаят всичко за нашите автомобили, кой да знае! Малоумници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа до колко разбират и как върви комуникацията между тях и централата. Аз разбирам от други неща. Тук имам някакви познания и мога само да разсъждавам. Също като теб смятам, че трябва да може да се организира брейнсторминг на някакво по-високо ниво, но няма кой да го направи за една кола това. Със сигурност нямат разписана процедура как да се направи европейска кола произведена за американския пазар. Имат си разлики в оборудването, макар и невидими на пръв поглед.

Иначе съм готов да им платя за нов такъв модул, за да подкарам това да работи и на моята кола, но не дават гаранции и ще е на мой риск. Още повече, че те не могат да качват модифициран софтуер, защото като закачат колата на техните компютри единственият софтуер, който могат да качат е този предназначен за това шаси. В случая ще се получи някакъв хибрид между американска и европейска кола и явно това не се поддържа по сървърите.

Не знам и аз. Трябва да се появи някой, който го е правил и рискувал собствени средства.

Редактирано от Airfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

След доста рисърч по темата съм до момента, в който със сигурност трябва да се сменя BCM-а, като не е сигурно дали и как ще заработи всичко. Така че спирам да се занимавам на този етап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кол център на Ауди в България който да поеме отговорността да прехвърля спешните обаждания на 112.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е технически, а логистичен. Инфраструктурата (кол центъра) не съществува в България. Иначе eSIM-a си е един и вече се предлага в България.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 hours ago, CVT said:

Проблема не е технически, а логистичен. Инфраструктурата (кол центъра) не съществува в България. Иначе eSIM-a си е един и вече се предлага в България.

 

Мисля, че не си прав в случая. Системата работи на новите автомобили, както и на тези произведени за европейския пазар. Говорих с един немец, който германизира автомобили в Германия и той ми сподели, че това не могат да го оправят без смяна на BCM, но до сега никой не се е опитвал да го направи и не се знае какъв ще е резултатът. Разчетох се и по немските форуми и там всички с реимпортираните автомобили имат същия "проблем". Лично аз смятам, че това е свързано с честотата, на която работят GSM мрежите или eSIM-ът има някакви региони, които са несъвместими поради някаква причина. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо. Можеш да си купиш смартфон от Щатите който поддържа еSIM и да си го използваш в България.

 

Но даже и да има някаква особеност в американския модул и да сложиш европейски, няма кой в България да ти приема обажданията. Това е критична инфраструктура която я няма, затова и услугата не се предлага в България. Ако се предлагаше трябва някой да се съгласи да поеме отговорността да пренасочва спешните обаждания към 112. Я си представи че катастрофираш и се окажеш затиснат в някое дере. На другия ден ако те намерят вкочанясан с натиснат SOS бутон, кой ще носи отговорността че обаждането не е пренасочено към 112?

 

Затова ако искаш нещо което наистина може да ти свърши работа ти предложих да монтираш GSM модул който набира 112 и да го свържеш към SOS бутона. Даже и не ти е нужна SIM карта за 112. По този начин се закачаш към критична инфраструктура която наистина работи.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че не се предлага, защото аз с очите си видях, че се предлага в ново Ауди, което карах преди да купя моето? Според дилъра набира кол център в Германия, който се грижи за останалото. Ако натиснеш за сервиз набира сервиза за поддръжка, който си избрал, че ще поддържа колата ти от myAudi апликацията.

Оригиналната освен, че се обажда до кол центъра, им изпраща информация колко пасажери има, къде се намира автомобила и може би и някаква друга информация за колата. Прави го автоматично при катастрофа, освен при натискане на бутона. 

Доработката за GSM модул за сега не искам да я правя - не ми е критично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да го сменя, но в Ауди не знаеха как да го направят с европейски и как ще качат американски софтуер на европейски модул. Нямат процедура за тази манипулация. Някой извън Ауди трябва да го е правил и евентуално може да го свърши това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Управление на колата и статус на колата през телефона. Това + двете неща от темата са взаимос-вързани. Включително и употребата на Ауди Кънект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че в българия няма кол център няма никакво значение. Типично по Български един ден натиснах бутона да го тествам и ми дигнаха (от Белгия или Холандия), даже според мен на тях може да се разчита повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...