Jump to content

Audi Q5 TFSI 2.0 tiptronic 8 speed


Recommended Posts

Здравейте,

Повече от 10 години карах един Оутлендър 2008 и сега след като го пенсионирах реших да си избера една идея по-луксозна и мощна кола. Така стигнах до Q5. Не съм почитател на дизела, насочил съм се към момента за Q5 TFSO 2.0 tiptronic, смятам да ми внесат от Канада. Виждам, че преди време е имало подобна тема - https://audibg.com/forum/index.php?/topic/199411-q5-tfsi/, но е затворена, за това реших да направя нова - надявам се, да не съм объркал нещо.

Сега с въпросите:

1. Изборът на двигател и скоростна кутия удачен ли е?

2. Какви проблеми мога да очаквам?

3. Колко е поддържката - масла, филтри и на колко километра се прави?

 

Ако нещо друго се сетите да споделите, ще Ви бъда много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По-добре 3.2 FSI, защото 2.0TFSI гори масло. В комбинация със S-Tronic, който е по-чуплив от 6 степенния типтроник ще имаш ядове и с кутия и с мотор.

 

Аз продавам Q5 3.2 със Типтроник, също от Канада. Ако имаш интерес има го в раздел Обяви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря за започнатата дискусия, ще помоля да се състредоточим върху въпроса по-горе.

Колата към която съм се насочил също е с типтроник кутия. За маслото това съм го чувал, ще може ли и други да потвърдят или коментират до колко е вярно и има ли решение? Както и какво означава "гори много масло"?

Насочил съм се към автомобил на около 60 000 км от 2016, 2017, това за ориентация за бъдещата поддръжка.

Редактирано от Angel1st
добавени години на автомобила
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@petrishki - извинявай, че така директно се обръщам към теб. Виждам, преди години си коментирал тук

проблеми с маслото на TFSI 2.0, но изрично си посочил, че става дума за двигател до 2012. Колите, които аз в момента оглеждам са от 2016, 2017 - какво е положението с този мотор от посочените години?

Предварително благодаря за обратната връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тези години не горят масло, споко. Кутията е корава. Гледай само да не е много намачкана колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zhelyazA6 - благодаря, дано си прав, имаш ли опит с подобни двигатели и кутии? Ако някъде си срещам дискусия, коментари, пусни един линк да погледна и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от нещата които трябва да имаш предвид е че второто поколение Q5-ци (2016 - 2018г.) се произвеждат в щата Пуебла в Мексико и качеството е забележително по-ниско от Инглощатските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш бюджет можеш да погледнеш и Q5 с 3.0TFSI или пък топ манията SQ5 с 3.0TFSI.

2016-2017 в Америка/Канада са все още първо поколение. Освен ако няма някаква грешка де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT - имаш предвид качеството на сглобяване, предполагам?

@P_PETKOV - ето това е автомобила, мисля, че е по-различна решетката от тази, която ми беше пратил в линка, но няма да се хващам на бас 🙂. Не съм срещал 3.0 TFSI в ценовия диапазон и километраж, който търся.

Има ли някой във форума, който кара Q5 TFSI 2.0?

q5.jpg

Редактирано от Angel1st
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто се оплакват по форумите и казват че били много по-зле от предишното поколение. Не се отнася за теб, тази на снимката е първо поколение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, особено ако са поддръжници на Тръмп. 😆

За мен факта че са произведени в Мексико е достатъчен. Ако ще е гарга, рошава да е.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 minutes ago, h3mm said:

Жалко че няма мултитрошляк на Q5. Гаранция щеше да го препоръчаш.

 

Това как да го разбирам? Q5 се трошат лесно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, h3mm написа:

Жалко че няма мултитрошляк на Q5. Гаранция щеше да го препоръчаш.

 

Няма, ама пък С-трошляци бол. Да си ме видял тях да препоръчвам? 😆

 

@Angel1st, до 2017 г. са произведени в Германия, а кутията е Типтроник на ZF - един от най-добрите автоматици в света. Канадския долар в момента е левче и 26 стотинки, таблото е в километри, така че трудно ще сбъркаш.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@CVT - благодаря, един от малкото коментари по темата до момента 👍 !

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ети още един, при дадени аукциони в Канада (този със сигурност) можеш да се регистрираш и да си организираш сам вноса на колата, началото на тази година го проиграх този сценарий ;)

 

И още малко ... за САЩ (за Канада обаче ще трябва да си потърсиш информация) е имало акция по отремонтиране на 2.0TFSI моторите горящи масло. Накратко при кола след 2016-та и на около 60хил. км е слабо вероятно да нацелиш мотор горящ масло. Виж ако започнеш/продължиш да сипваш от мега гига оригиналното масло (или който и да е друг шир потреба добре рекламиран чорбалин на мотул., тотал, кастрол и т.н.) и правиш смени на 30хил. ще започне на гори рано или късно.

 

Със сигурност имаш VIN номера, та намирай някой да ти провери историята на колата/колите и се мятай.

п.с. Малко е странно, че това което ти е написал CVT сега го разбираш (или поне така се подразбира) ама лошо няма де, човек се учи цял живот :bia:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV - благодаря за инфото! Ако си внеса Q5, смятам да го сервизирам в оторизирания сервиз, с презумпцията, че ще избегна сценариите с калпаво масло и др. Не съм маниак на тема автомобили, търся приличен семеен SUV, здрав и сравнително луксозен, в който да се чувствам ок с жената и детето. Това за изненадата по-горе, във форума съм за да получа компетентна помощ и съвет от колеги, които са с повече опит и знания в тази област. Не ме е срам да си го призная.

От видяното в карфакса се вижда, че колата e с първа регистрация 2016 и редовно (през около 8к - 10к километра) е сервизирана в оторизиран сервиз на Ауди. Няма инфо да е сменян двигателя, тук ще се надявам да е от негорящите масло, както каза по-горе @zhelyazA6.

Предполагам няма 100% гаранция, че двигателя ще е ок ако се изхожда само от годината на регистрация на автомобила, колкото и да ми се иска, нали 🙂? Има ли нещо, което мога да проверя допълнително? Да речем ако ми дадат номера на двигателя, по него може ли да се разбере нещо?

Редактирано от Angel1st
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2.0TFSI не съм ровил чак толкова ама ако приемем, че в тази статия нещата са коректини, то има вероятно въпросното Q5 да е с Gen3 2.0TFSI. Aма за най-сигурно дайте линк към аукциона или VIN на колата.

 

Това е официалния документ относно Gen3 двигателите, вътре има номерата на другите документи относно предишните генерации.

 

Ще го напиша пак: Оригиналното масло което сипват във което и да е представителство на Ауди е скъп чорбалин (хидрокрекинг) ... ся теоретично има уж някакви шелове дето трябва да са истинска синтетика ама ходи разбери какво баш ще ти налеят и какво точно самите VAG са поръчали да им налеят Шел/Лукойл/Кастрол ... за мен лично е безумие да се сменят филтри и масло в оторизиран сервиз.

Кажи речи същото се отнася и за всички останали марки и оторизираните им сервизи от към маслата ;)

 

Обслужването в оторизиран сервиз или лъскав такъв не дава 100% гаранция, но това всеки сам си го преценява де. Пък и иде реч за модел на 12 години с кажи речи масов двигател, т.е. нищо мега гига специално.

 

Щом историята от Карфакс е ок действай ;)

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV - благодаря отново за инфото, явно не съм те разбрал. Ще имам предвид съвета, нека сега за начало реша окончателно дали колата става :-). Единствената неяснота остава двигателя, ако може да я разсееш, ще е супер!

Пратих ти ВИН-а на лично.

Лека вечер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Angel1st Кода на мотора е CPMB монтира се от март 2012-та в A4/A5/Q5 или иначе казано това е Gen2 2.0TFSI

 

Би трябвало да нямаш драми с разхода на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно за този код на мотора в ЕТКА не излиза да има по-нови ревизии на цилиндрите така, че това ще да е от безпроблемните мотори.

Това разбира се, не означава, че може да се кара с чорбалин масла и смени на по 30хил км.

 

image.thumb.png.44cfd98a54281445141ba1bc15207678.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...