Jump to content

Закупуване на Б6 - ца


Recommended Posts

Привет колеги, иска ми се в една тема да обединим малко информация какво се гледа когато се купува Б6-ца. Конкретно съм се насочил съм 131к двигателя, авант, със 6 степенни ръчни и гледайки по дилърите се намират доста такива коли, но тъй като не им знам болежките бих искал от вас съвети какво да гледам, за какво да внимавам като отида на оглед? Масово повечето коли са на около 200к км, интересува ме фабричният съединител колко изкарва? Ако се купува нов внос, за предпочитане ли са италианските коли и кой код на двигателя да търся?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масово са над 400к тея 131ци и вече са за разпределителен вал щото се е изял. А "фабричния съединител" отдавна е сменен, няма що да питаш за него.

Търси 1.8Т. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя моя опит с тази кола и какво съм сменил по нея.

Б6 131 кс, авант куатро със 6 степенна кутия.

Купих я на 220000 км от един мухъл в Германия. 

Още тогава светеше лампата за ниво на маслото. Долях над литър и половина за да угасне.

Като дойде тук я закарах за първоначално обслужване, смяна на ангренаж и т.н.

Имаше тупане във филтърната кутия на въздушния филтър (заминали повдигачи) и ги сменихме.

Разпределителния вал беше чисто нов (сменян в Германия явно).

Смених и капака на клапаните, че на него е клапанът за картерна вентилация и не се сменя отделно.

Имаше стружки в климатичната система и това доведе до нов компесор Хела, нов радиатор и дехидратор май.

Колата е с регулируемо окачване и първото, което направих е да я повдигна малко.

Имаше 10 мм фланци отпред и 20 мм отзад.

Изравних ги и сега е с 20-ки отвсякъде.

Имаше два носача за смяна по предницата. Другите бяха (и сега са) бетон.

Задното окачване беше свалено тотално. Подменени всички крепежи и тампони. (не можеше да се направи реглаж).

Магарето опесъкоструено и боядисано, сменени семерингите на задния диференциал.

Сменено масло в задния диференциал и скоростната кутия и сложени добавки.

Всички части по окачването, заедно с ангренажния комплект са поръчвани от Ауди Германия. 

Допълнително инсталирах темпомат и ръчка с превключвател за борд комп-а.

Софтуера е ремапнат с такъв на Рево Техник. В момента мощността и е около 160 кс и 410 НМ.

Тази година и купих и кожен салон.

Всичките интервенции ми излязоха малко над 8к (без цената на колата и докарването и).

3-та година само карам колата, без да ремонтирам нищо по нея.

В момента колата е на 255 000 км.

 

Моят съвет е, да не залиташ по евтините и напудрените коли по автокъщите, защото е почти сигурно, че ще минеш малко или много по моя път.

По добре гледана кола, ще е по-скъпа, но е сигурно, че ще стигнеш с нея, за където си тръгнал.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателното мнение, колега. Аз все още разглеждам приоритетно за такава, която да си купя от частно лице, но са много оскъдни и то на ниво цялата страна, явно са много качествени при добра поддръжка и хората си ги карат принципно 😁 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението да търсиш кола от частно лице на всяка цена те обрича това да ти последната кола от тази марка.

Един хубав разпределителен вал е около 300лв и ти е последната грижа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението да търсиш кола от частно лице на всяка цена те обрича това да ти последната кола от тази марка.
Един хубав разпределителен вал е около 300лв и ти е последната грижа.
 
Това твърда констатация ли е?
Смисъл, няма друг вариант освен това което мислиш?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние също минахме по пътя,който е описал Петко(Schura).А4 B6 131к.с. 6 скорости на предно.Ремонта ни излезе около 5К като за труд не сме давали пари.Аз ремонтирах колата.

В този ред на мисли не само разпределителният вал е проблем.Освен цялата периферия на мотора купих и чисто нова цилиндрова глава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, Chitatelia said:

Смисъл, няма друг вариант освен това което мислиш?

Това е малко оскиморон, не мислиш ли :)

 

Защо трябва да си повтаряме нещо, които са изговорени?

Колата от частно лице нали се е взела пак от пазара?

Само че е поддържана с български части и български горива и е карана по български пътища. Най-лошото е, когато има опити за закърпващи ремонти, които изключително много затрудняват диагностиката.

Редките случаи (т.нар. "изключения"), когато някой си е купил 1.9Д, за да го държи в гаража или е налял сума, колкото автомобила и тръгва веднага да го продава само потвърждават "правилото". За масов работен кон (като 1.9Д) изключенията са много редки.

Аз не бих си ограничил търсенето само сред частни обяви, дори напротив - бих ги избягвал....освен, ако не са сред най-скъпите.

А най-добре да се следи и пазара в чужбина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато  избирах моята предпочитах да е от частно лице.

1. Мога да я покарам

2. Без проблеми да я закарам в сервиз.

3. Ако човека я е подържал си личи + документи за подръжката.

4. Не всички когато си купят кола за 5-6-7к лв. искат да се пенсионират с нея. За това има добри коли и на вътрешния пазар.

 

Моята беше карана 2г. в България. Карам я вече 3г без проблеми и съм доволен. За това не приемам тезата ти, че щом не я купиш нов внос задължително е зле.

Хайде моята е бензин.

 

Мой приятел си взе 1.9 ТДИ от частно лице. Кара си я без проблеми....

 

Колегата Шнура е писал и неговия опит с кола от Германия.

Дали ще е от тук, нов внос или от чужбина си трябва познаване на колите, хубава диагностика и голяма доза късмет. 

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.11.2020 г. at 16:40, railfan написа:

Привет колеги, иска ми се в една тема да обединим малко информация какво се гледа когато се купува Б6-ца. Конкретно съм се насочил съм 131к двигателя, авант, със 6 степенни ръчни и гледайки по дилърите се намират доста такива коли, но тъй като не им знам болежките бих искал от вас съвети какво да гледам, за какво да внимавам като отида на оглед? Масово повечето коли са на около 200к км, интересува ме фабричният съединител колко изкарва? Ако се купува нов внос, за предпочитане ли са италианските коли и кой код на двигателя да търся?

Имам такава от 2010 год., Взех я на малко под 200 х., и на малко под 6 г. от Испания. Сега е 16 г. и на 300 х. За 100 х. при мене, освен обичайните консумативи, като масла, ремъци, ролки, накладки съм сменял:по двигателя - термостат, демпферната ролка на динамото и компресора на климатроника. По ходовата част-предни спирачни дисков, по купето-тавана, че беше увиснал, ляв и десен преден стъкло повдига, и някоя друга крушка. Това за 100 хил. км, при положение, че съм я взел на 200 хил. Този двигател е перфектното съчетание между разход и вървене. Според мен обаче, в момента да намериш нещо на 200 хил. не е реално, просто този модел е вече старичък... Много неща по тази кола са си цифра... Демпфер-маховик, турбина, дюзи... И т.н...каквато и да харесаш е добре да и н а правиш диагностика някъде, макар че на тия години и километри трябва да си готов за по-сериозни инвестиции в поддръжката.... Все пак не е Голф 3.... Италианците са палачори, немските са по за предпочитане.... Или да вземеш от ръка от Бг от някой, който се е грижил добре за колата. 

Редактирано от deanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението. Задължително ще мина и през сервиза, където си правя в момента настоящата кола - Б5 1.9 тди с афн. Разходите не са много различни спрямо афн-ката в момента. Може да е малко по-скъпо. Просто ми се искаше да знам основните и обичайните неща, за които е добре да се гледа при оглед, при тест, тъй като към момента не познавам модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предишното ми Ауди беше точно такова- 131кс код на мотора AVF. Купено от плевенски търгаш на незнайни километри и неясна история. Двигатела и турбината си бяха префектни, гореше нормално около 7. Съвсем малко падаше маслото между смените. Освен стандартните консумативи за 100к км му смених някой друг кокал по окачването и висящ лагер на кардана, щото беше кВатро:hilezh:. Смених и съеденител с маховик, понеже след ремапа започна да буксува. Та зависи на какво ще попаднеш, аз като гледам колегите какво са писали по-горе, явно съм уцелил:zustimm:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/13/2020 at 4:40 PM, railfan said:

Привет колеги, иска ми се в една тема да обединим малко информация какво се гледа когато се купува Б6-ца. Конкретно съм се насочил съм 131к двигателя, авант, със 6 степенни ръчни и гледайки по дилърите се намират доста такива коли, но тъй като не им знам болежките бих искал от вас съвети какво да гледам, за какво да внимавам като отида на оглед? Масово повечето коли са на около 200к км, интересува ме фабричният съединител колко изкарва? Ако се купува нов внос, за предпочитане ли са италианските коли и кой код на двигателя да търся?

Питай @Schnura да ти продаде неговата. Беше обявена преди. Цената, разбира се няма да е като кошовете в мобиле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз си купих Б6 АВФ  131 от частно лице и съм доволен.Това ми позволи да направя обстоен преглед първо външен и на екстрите от мен После и в сервиза и закачване и виж как процедирам:

1.Преглед на нивото на маслото ( много търговци ги боли гъ за да налеят по половин кило масло в колите)а когато видиш кола с масло под минимума ти вече си предубеден.

2.Външен оглед

3.Преглед и пускане на всички копчета и екстри.

4.Каране и включване на всички скорости и ослушване за разбити носачи.

След тези интервенции и констатиране на слабостите договарям цената но:

Казвам че не съм майстор,а шофьор любител и че има сервизи които за това вземат пари и че трябва те да я видят но вече съм договорил цената ако всичко е наред евентуално и дори да не стигнем до сделка ще има един безплатен преглед от мен поне.

5. Ходене в сервиз оглед от майстор и закачване на диагностика и ако и там всичко е горе долу добре покупка на колата.

Но помни: Пазарлъка преди сервиза защото когато отидеш и ти кажат че всичко е наред нямаш основание за сваляне на цената.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.11.2020 г. at 22:28, Kukata_a4 написа:

Но помни: Пазарлъка преди сервиза защото когато отидеш и ти кажат че всичко е наред нямаш основание за сваляне на цената.

 

 

Бате, това изречение може да важи за коли до 5 години, но при коли на 15 години винаги ще се намерат забележки. Тъй, че е точно обратното, защото майстора ще ти намери поне няколко неща за смяна колкото и да е мързелив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/24/2020 at 10:28 PM, Kukata_a4 said:

 

След тези интервенции и констатиране на слабостите договарям цената но:

Казвам че не съм майстор,а шофьор любител и че има сервизи които за това вземат пари и че трябва те да я видят но вече съм договорил цената ако всичко е наред евентуално и дори да не стигнем до сделка ще има един безплатен преглед от мен поне.


 Всичко много хубаво от твоята камбанария ама аз ако съм продавач и за една седмица ме разтикват 10 човека по сервизи, няма да ми е хич приятно да си губя времето. Файда, че ще имам оглед на колата в сервиз, който е бил за сметка на потенциалния купувач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че прегледа ще е за сметка на купувача все пак човека бе приготвил пет шест бона и трябва да знае за какво си дава парите,а отказа и ли увъртането с цел да не се ходи в сервиз се приема като криене на даден проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом за теб е загуба на време да ходиш по сервизи, значи не си на зор да продаваш кола. Или очакваш човек да я погледне, да я запали и да стиснете ръцете на сляпо, което е меко казано глупаво. Още повече, при условие, че в случая Б6 вече е изкопаемо/антика и е модел с известен брой проблеми. Колегата е напълно прав за задължителният преглед в сервиз. А иначе, всяка Б6-ца има проблеми, подобно на всеки почти 20-годишен автомобил. От това бягане няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има гледната точка. Когато съм продавал коли в мобиле винаги са ме дразнели всякакви оцетници, които говорят тъпотии и идват само да се повозят. Мисълта ми е, че като продавач не бих се изкефил да ме разкарват несериозни хора и да ми губят времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накрая срещу съответната сума,продавача и купувача си стискат ръцете,и готово.Без филми и т.н.Това са стари коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да продадеш кола без да отделиш време за огледи от потенциални купувачи. Това не ти е дъвка. Някой да извади от задния си джоб 10 стотинки и да ти ги хвърли.

Редактирано от Georgi Pleven-Burgas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...