Jump to content

3.0 TFSI голям разход на масло


liverpoolfan

Recommended Posts

На 4G гние само окачването от северните щати иви Канада. Веждите не задържат кал, а вратите са алуминиеви.

За флъш може с газ за осветление да налееш през колектора и да превърташ мотора. На една CASA 3.0тди разхода на масло го свалих 3 пъти по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 198
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мерси за съвета! За какво количество газ за осветление приблизително става въпрос и какво значи "да превъртам мотора"? :D Налага ли се смяна на маслото след това?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртиш с въртока през коляновия вал. 1-2 литра стигат, минава през сегментите и ги разкисва. Маслото поже и да го източиш преди това, за да не го сменяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.11.2020 г. at 2:29, liverpoolfan написа:

Здравейте

Привет!

PCV системата вече е под 200лв с отстъпките.

покрай нея, защото се вдига компресора - сменяй всичко каквото има-термостат, уплътнения разни и гумички.

масово след 140-150к тръгват водните помпи.

моята харчеше за пробег 140000км по 5л масло на 8000км.

Сложих АМСойл 0/40 екстрийм Пауър и стана по-зле.

Оттам смяна на всичко каквото може освен PCV системата и сега за 10000км доливам по 0.700-0.800 масло.

Последният път само изхарчи 1.2л за 11 000км, обаче я пръснах на Калояново.

Колата се кара само с RAVENOL

Тествал съм всичко 5/40 от гамата и VST e ТОП за ежедневно каране.

Имай предвид, че RCS/RUP са брутални масла , но след 5000км КПД им пада като на всяко друго рейсинг масло, особено градско.

Сега , сравнение, дадох VST на един колега с харч 4л за 5000км.

Сега пак е минал 5000км, но е долял само 0.800.

Вчера ми звънна.

ДВГ е вече на 200к и това са валовете , отзад веригите и те светят.

Колата не беше палена 7дни , вчера я палнах , няма какво да издрънчи и да чукне.

Това е от миналата седмица, сменях гарнитури капаци и чистене и смяна силикон капаци вериги отзад

 

850586FF-AD84-45E9-B370-C38CC2CA8D9C.jpeg

CAC24DE5-ECA2-4805-BB45-79A0E634C546.jpeg

62B9C74E-D9B7-43D7-965E-54EFF7F30F65.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи дали си взел изправна кола или вече чоплена от някого и не дооправена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много на всички за отговорите! Горе-долу ми се изясниха нещата и след като подменя споменатите от вас PCV, термостат, водна помпа, маркучета, гумички, тръбички и т.н. ще я покарам и ще пиша. Лошото е, че въртя доста малко км на година, а сега покрай последните събития в световен мащаб още по-рядко пътувам. :D

Както и да е, де...ще следя разхода на масло и ще пиша.

Благодаря отново на всички, мисля че стана хубава тема за хора с подобен проблем.

 

 

Редактирано от liverpoolfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
Публикувано (Редактирано)

Здрасти! Смених го, но не съм писал, защото съм минал около 700 км. от тогава, но все пак разликите са видими (да чукна на дърво :D ).

Като оставих колата в сервиза ги помолих да прегледат обстойно нещата и да не се пестят пари откъм части или интервенции.

След ден собственикът на сервиза ми звънна и каза, че клапанът е бил пукнат, заедно с тръбите около него. Толкова са били "изпечени", че при свалянето са се счупили (показаха ми си като си взимах колата и наистина не изглеждаха особено добре). Заради тези проблеми колата е хвърляла много масло - около PCV-то е било пълно с масло и даже в питите на компресора и самият компресор имало масло (тук не знам дали съм го разбрал правилно, но по негови думи е било доста зле и омаслено всичко). Валовете иначе били добре, нямало особен нагар по чарджъра и т.н.

След като я взех поизмих старателно накрайниците на ауспусите. Преди бяха целите омаслени и изглеждаха постоянно някак мокри. Сега почти не са се изцарали и единствено наблюдавам нормален нагар, без мазната част.

Честно казано се надявам да се е оправил драстично този мой проблем, но смея и да мисля положително.

Ще пиша регулярно ъпдейти, за да държа хората в течение.

Друго не се сещам, ако някой има въпроси ще се радвам да помогна.

 

П.С. Сега ми дойде на акъла, че освен изключително силния вакуум на капачката на маслото се чуваше и някакво леко виене или свиркане, което ми обясниха, че също е било от PCV-то, та ако някой се чуди дали клапанът му е за смяна може да се позаслуша за този звук и да провери за вакуум на капачката при работещ двигател.

 

Решил съм и след 1-2к километра да сменя и маслото от RCS с VST, за да видя как ще се държи, като все още се чудя за флъш на мотора, защото отзивите наистина са доста противоречиви.

 

 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бая работа си е да се смени , а дали са ти почистили нагара по клапаните , защото и без това всичко е било разглобено . Днес и аз сложих VST 5w40 да видим ....  " вдигна 5 коня" хахахаха :) Ако не е тайна колко ти струва труда и частите ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

За почистване на нагар по клапаните и чарджъра изрично бях помолил като оставях колата, но така и не се е стигнало до него, защото двигателят бил уж "чист" и нямало нужда. Питах и дали да правя флъш на мотора, но отговорът и реакцията на собственика на сервиза бяха малко негативни.

Иначе не е тайна колко ми е излязло, разбира се. 970лв беше всичко - трудът беше около 320лв, а останалите 650лв са отишли за части ( PCV, тръбички, уплътнения, съединения и т.н. ). Като цяло очаквах да ми струва повече, защото предвиждах минимум термостат да се смени, а дори и водна помпа, но така и не ги сменили, защото били сменяни преди 40-45к километра и нито нещо тече, нито загрява бавно.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я разпитай за какъв нагар по чарджъра иде реч, че май това е нещо ново :lupe:

Валовете няма как да си ги видяли ако не са ти сменяли гарнитурите на капаците на клапаните освен ако диагнозата не е на база това което се вижда през капачката за масло.

Малко ме съмнява да не е имало никакъв нагар по клапаните поне да ти бяха щтракнали няколко снимки.

Мини едни 2-3хил и виж какъв ще е разхода на масло и после мисли за флъш.

Флъш само и единственно с детегредентен такъв има писано кои са тези флъшове ;)

 

За термостат пада предницата и се сваля кривата тръба иначе се чупи, а цената и е малко дебела.

 

п.с. Кой е въпросният сервиз ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това за чарджъра може и аз да съм си го съчинил честно казано, но определено ми казаха, че никъде нямало някакви големи нагари или нещо, което има нужда от почистване.

За съжаление не съм супер подготвен откъм техническата част и за част от обясненията и писанията ми си имам сам вина.

Снимки не са ми направили за съжаление, исках и аз да видя, но това е....

За флъша знам, то и такъв мисля да използвам, че онези останалите със силните химии може наистина да повредят нещо, доколкото знам.

Сервизът е "Тренд карс". Като цяло съм доволен от управителя и от кореспонденцията с него + отношението. Гледам да съм обективен като цяло, но не мисля, че са ме излъгали за нещо, а и уж "наш" човек ме прати там, та съм доволен от момчетата.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагар няма как да не се образува там дори и малко , дори и преди 40-45к км да са отваряли . Според мен е било редно да го почистят /колкото и минимален да е бил / , че отварянето там си е бая работа . Има едни пластини/вихрови клапи преди клапаните на всеки всмукателен колектор . Малко съм против смяна на термостат и водна помпа / ако няма проблем по тях / при отваряне за подобна процедура / може да ме изкритикувате ама всеки си има глава на раменете /. Хубаво би било при махането на чарджъра да се огледа за течове на масло в задния край на мотора и да се сменят гарнитурите , че те се изпичат бързо и теква . Дано всичко е безпроблемно с колицата , че те по-малди няма да станат :) Моята като и смених маслото бях налял 7л сега извадих 6,4 за около 9-9500 км . Незнам колко е нормално да гори , но ако почне да папка повече и аз ще я отварям , че нямам данни дали някога е отваряна сега е на 143к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма масло на тая планета което да не се изпарява малко или много ;)

Иначе казано 600мл за близо 10000км е напълно в нормите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vle4ugoto написа:

Нагар няма как да не се образува там дори и малко , дори и преди 40-45к км да са отваряли . Според мен е било редно да го почистят /колкото и минимален да е бил / , че отварянето там си е бая работа . Има едни пластини/вихрови клапи преди клапаните на всеки всмукателен колектор . Малко съм против смяна на термостат и водна помпа / ако няма проблем по тях / при отваряне за подобна процедура / може да ме изкритикувате ама всеки си има глава на раменете /. Хубаво би било при махането на чарджъра да се огледа за течове на масло в задния край на мотора и да се сменят гарнитурите , че те се изпичат бързо и теква . Дано всичко е безпроблемно с колицата , че те по-малди няма да станат :) Моята като и смених маслото бях налял 7л сега извадих 6,4 за около 9-9500 км . Незнам колко е нормално да гори , но ако почне да папка повече и аз ще я отварям , че нямам данни дали някога е отваряна сега е на 143к

 

Да, хубаво би било да почистят каквото има, но за съжаление нито съм бил в сервиза, нито съм се навирал при механиците, докато са ми правили колата. Няколко пъти казах да погледнат да течове, нагари и т.н., то накрая вече става прекалено да говоря като черна станция по телефона за едно и също нещо. Още повече, че колата стоя 7 дни разглобена някъде, защото имаше проблем с доставката на части и трябваше да чакам тръбичките и някакви други неща чак от Германия.

Както и да е, де...Направили са каквото са направили дано поне всичко да държи и да ми се оправи разходът.

Иначе собственикът на сервиза ми сподели, че поне още 5-6 такива двигателя са правили, както и няколко 4.0 TFSI, та за по-старите версии на PCV-то можело да се каже, че на 50-60к км си ставали консуматив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте! Ново 20 има при мен.

 

След като последно бях писал тук разходът ми на масло беше паднал поне на половина по мои сметки до около литър на 2к км. Миналата седмица ми направи проблем - имах мисфайър на 3ти цилиндър, а грешките бяха :

 

P0303 00 [101] - Misfire Detected

и

7948 - Cylinder Disabling  P130A 00 [101]

 

След смяна на свещите проблемът се оправи и съм нямал проблем с колата до днес. Отново ми светна надписът да долея 1л масло, а й бях долял около 600мл преди 270км! Това вече ме навежда на мисълта, че имам все още проблем. Вакуум на капачката на маслото нямам, накрайниците ми не са така мръсни и "мазни" като преди интервенцията по смяна на PCV-то. Чудя се дали някъде няма теч на масло, но аз поне такова нещо не мога да видя...

 

Чух се и с майстора, който ми прави колата, та той ме посъветва да си видя на живи данни дали има още мисфайъри, защото се съмнявал за прецакан инжектор на 3ти цилиндър и заради това да ми гори толкова масло. Колата грешки не записва, но при малко на брой мисфайъри можело и да не запише...

 

Та някой мнение по казуса има ли? На всичко ще съм благодарен. :D

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-вероятно мотора да ти е чао. Няма как дюзата толкова масло да отмива. Около 5к върви такъв двигател в добро състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа уви има вероятност мотора да е тръгнал към вечните ловни плета ... 

Всъщност ако дюзата тече няма ли да вдига нивото на маслото :gruebel:

5k за тоя мотор e доста добра цена.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цял с главите е 7к, вземи долнище за 5к, реално само долнището има проблеми. Така ще видиш дали има деруги също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блока е алуминиев ако е надран няма ремонт евентуално набиване на ризи ако има място ама това е филм с неясен край.

Иначе има един руснак който е набивал ризи на 3.0TFSI

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре, а това с мотор втора ръка не е ли доста рисково? Не ги разбирам толкова нещата и затова питам...има ли някаква вероятност да взема друг мотор или както каза колегата само долна част и пак да е в лошо състояние?

Редактирано от liverpoolfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...