Jump to content

3.0 TFSI голям разход на масло


liverpoolfan

Recommended Posts

Измери си компресията на целия мотор и сравнявай всичко с 3-ти цилиндър . Направи го няколко пъти и си записвай данните . Виж дали механика има камера за да погледне вътре . Иначе продават такива които се слагат на телефона и минава през дупката за свеща . Ще превъртите мотора и ще се надявате на това което ще се види . На колко км е колата ? Мотор 2-ра употреба си е риск без да имаш шанс да го отвориш и провериш в какво състояние е , ама докато стигнеш до там си напиши домашното :) т.е. пълна проверка . Махни корите отдолу и огледай мотора отвсякъде . Течове може да има от капаците на клапаните, от капаците в задната част на мотора , пробките им са много смотани :( Кората под мотора / поне моята / има специално покритие което абсорбира течове , виж дали е суха или е напоена . Ако е мокра махни я и гледай . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 198
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мерси за съветите. На 149к км. е колата. Много ме е яд как тръгват да се развиват нещата и на липсата ми на късмет с този автомобил явно... Аз на първо време трябва и да измисля къде ще се ремонтира тази кола, но засега явно малко ще постои в гаража, че от седмица напълно ми се развали удоволствието от притежанието й...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали са толкова е въпросът . Моята е на 144 к и е 2011г. В кой град си . Намери някой , който ще ти направи правилна диагностика , че от там идват големите проблеми след това ако нещо не се догледа . Хората са казали : '' жена и кола на късмет '' . Пробвай да размениш бобините например на 3 и 6 , извади пак свеща на 3-ти и я огледай дали не е мокра . Виж дали ще извади грешка пак за 3-ти , ама като ги размениш изтрий грешките . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Би трябвало да е на толкова...Колата е внос от САЩ и на 140к я блъскат и обявяват на търг, та съм склонен да вярвам, че е на толкова. От Стара Загора съм, та ще мисля за майстор, че до София сякаш не ми се кара отново... Иначе в момента няма никакви грешки след смяната на свещите. Старата свещ на 3ти цилиндър си беше почернена и имаше нагар, но не се знае кога за последно са били сменяни. Та проблемът не мисля, че е от свещи или бобини, защото вече седмица след смяната на свещите нямам проблеми с грешки или вървенето.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато беше още светло ходих да поогледам пак колата. Струва ми се, че от някъде тече масло... Има едно омасляване около подкалника на предното колело пред пасажера, а като погледна отдолу кората и тя ми се струва напоена с масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я закарам на сервиз ще се чуе, но определено нещо тече от тази кола...Иначе преди да сменя PCV-то имаше жесток нагар по накрайниците на ауспусите, като даже си личеше как изгорялото масло образува слой подобен на грес. Сега нямам такива проблеми и накрайниците ми са чисти...

Ясно е, че докато не я закарам някъде нищо няма да направя, та ще гледам другата седмица какво ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са добри новини :) щом си видял че има теч :) Моите ауспуси са си черни , PCV не е сменяно , почти нищо не е правено по колата и се надявам да си остане така за по дълъг период от време . 

Както се бъзикаме с едни приятели : - където е текло пак ще тече :P Дано го отстранят бързо и пиши от къде е текло , да се знае и за останалите колеги с тоя мотор , че при мен е натикан с обувалката в купето :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте, нов съм във форума, както и от седмица притежател именно на такъв автомобил.

Бях чел доста за въпросния проблем с разход на масло, преди покупката му. Колата е страхотна и ми допадна доста нооо разхода на масло ме вбеси. За 400км може би изхарчи 300-400мл. масло. Веднага на следващия ден я вкарах за обслужване на масло мотор, ск. кутия и т.н. Взех разбира се и нова PCV система която завършване на АС. След подмяна на всичко под чарджъра решихме да сипем 5w40 по евтино масло, да го покарам 1000км. И да сипем хубаво масло. Видях обаче за някакъв софтуер/ъпдейт на мотора. Как да проверя дали моята има вече такъв? Кой може да извърши услугата от Вас, тъй като съм сигурен,че има доста сериозни хора със знания. Колко вярно мери датчика за ниво на маслото,тъй като снощи пред блока на угасена кола, само на контакт, беше малко под максимума. Разклатих колата (леко) маслото явно се лашна в картера и започна да мести нивото от средата до максимум. Колата е щатска и в момента е на 198.000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBaliev Ако нямаш течове, то тоя разход от около литър/1000км няма да се оправи със софтуерни ъпдейти.

Това с евтиното масло е грешно.

Всъщност каква е идеята да се сипе това масло и да се кара 1000км с него ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е да се направи вид промивка на мотора. Течове няма от абсолютно никъде, даже в сервиза се учудиха че не е текла. Няколко пъти вече я меря на едно и също място,сутрин преди да запаля. Все още намалява, не мога да преценя колко. Ще сменям тази седмица отново маслото да видим как ще се държи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с евтино масло никаква промивка няма да направиш еле пък ако решиш да изпъваш колата... 

По-скоро пробвай с амсойл power foam през отворите за свещите да се разкиснат евентуално запеклите сегменти. Оставяш да действа тая пяна поне 24часа. После се изсмуква каквото е останало. Връщат се свещи бобини. Оставяш да повърти със старото масло и евентуално флъш (има писано кои са топ флъшовете), ако е с флъш и 2-3 часа да работи мотора не е драма. Точиш старото масло, наливаш новото с нов филтър и стискаш палци щото ако няма промяна в следващите 10хил. км... 

 

Новото масло задължително истинска синтетика, т.е. забравяш за всички шир потреба масла мотул,тотал,шел, кастрол, репсол и т.н.

 

Редлайн маслата ги дават, че "мият" много добре вече до колко това е така бали го, ама не пречи да пробваш. 

 

П.с. Добре е да се огледат стените на цилиндрите с камера/ендоскоп. 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и с газ за осветление да разкисне сегментите. На няколко коли съм го правил и намалява разхода на половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливаш през свещите газта и чакаш да се стече за няколко часа. 2 литъра би трябвало да ти свършат работа. Пускаш маслото и наливаш новото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През тези няколко часа, правиш ли развъртания на ръка през коляновия вал, за да раздвижиш буталата или няма нужда? Какво количество наливаш на един цилиндър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200мл на цилиндър средно, ако имаш с какво да го завъртиш може. На дизело е един квадрат и ти трябва специализиран инструмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото което искам да сложа е марка Pakelo вискозитета 5w50 с фюлерин като добавка. Всякакви съвети ще са им от полза защото ми е първа кола от Ваг групата. До сега си карах Шведски машини иии така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разхода е наистина литър на 1000 км, няма да се излекува само с газ, мас и оцет. Ще трябват истински интервенции по PCV-то, като тези които са описани в първите страници на тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно някой мега талантлив майстор ти дава съвети ... наший направо 10w60.

Ся ако идеята е, че 5w50 e по-гъсто успех. За Pakelo нямам желание да ровя.

 

Маслата за тоя мотор са 0w30/40 и 5w30/40 като за нашия климат най-оптималното е 5w40 ;)

 

От първа ръка мога да кажа, че Ravenol RCS 5w40 държи на засилено 3.0TFSI с понастъпване и т.н. смяна на 10хил. км и 200мл Archoil 9100 имах разход около литър.

Преди смяната маслото беше по средата между и мин и макс.

 

Бюджетното топ масло на Ravenol е VST 5w40  (отново пълна синтетика) също идеално се разбира с 3.0TFSI

 

@CVT Каквото и да прави с PCV-то щом е последната ревизия и разхода е все още литър на 1000 то драмата ще да е в мотора я спекли сегменти и/или надрани стени на буталата или поне за това говори бобът.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, P_PETKOV написа:

Явно някой мега талантлив майстор ти дава съвети ... наший направо 10w60.

Ся ако идеята е, че 5w50 e по-гъсто успех. За Pakelo нямам желание да ровя.

 

Маслата за тоя мотор са 0w30/40 и 5w30/40 като за нашия климат най-оптималното е 5w40 ;)

 

От първа ръка мога да кажа, че Ravenol RCS 5w40 държи на засилено 3.0TFSI с понастъпване и т.н. смяна на 10хил. км и 200мл Archoil 9100 имах разход около литър.

Преди смяната маслото беше по средата между и мин и макс.

 

Бюджетното топ масло на Ravenol е VST 5w40  (отново пълна синтетика) също идеално се разбира с 3.0TFSI

 

@CVT Каквото и да прави с PCV-то щом е последната ревизия и разхода е все още литър на 1000 то драмата ще да е в мотора я спекли сегменти и/или надрани стени на буталата или поне за това говори бобът.

Пак казвам, че приемам всякакви съвети от Вас заради това,че вече сте се сблъсквали с тези проблеми. Във фирма с авточасти съм и въпросното масло на Равенол го предлагаме. Няколко човека ме посъветваха за него, така,че ще сипя това което масово се казва,че е ок за този мотор. Ще бръкнем и с осцилоскоп за да видим какво е положението с цилиндрите? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...