Jump to content

3.0 TFSI голям разход на масло


liverpoolfan

Recommended Posts

  • Отговори 198
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Явно се е объркал с тоя осцилоскоп :D

Към автора първо огледайте стените на цилиндрите, евентуално флъш ... киснене и чак тогава ново масло.

Уви няма вълшебно масло което да оправи разход от Литър/1000

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.08.2021 г. at 21:02, P_PETKOV написа:

@liverpoolfan Оправиха ли ти теча на масло ?

Течът се оправи с купуване на щека. 😃 

Иначе ми показваха, че е омаслена задната част на двигателя, до колкото разбрах от капаците на веригите или нещо подобно, но по-важното е, че този сензор доста ме е послъгвал.

Маслото на щеката е до средата, а на mmi е на минимум...ще се сменя сензорът, няма как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, sweep написа:

Звучи авторитетно, но какво точно ще видите с Осцилоскоп?

😀😀😀 Моя грешка, с осцилоскопа ще ни е трудно да видим нещо но с ендоскопа може и да успеем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харча продължава с пълни сили, чакам да светне лампата (ще е много скоро) и да сменя маслото. В началото на темата се пише,че дори и да се смени PCV трябва софт на мотора? Може ли пояснение какъв софтуер, къде и кой може да го направи? Как софтуерно ще промени налягането и на кое се променя?  За 400км пробег показва ,че е между мин. и макс. Идиотско е направо, течове няма, колата не успявам да видя да изпушва ( всичко по изп.система е налично) и въпреки това, маслото изчезва като бензина 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дисплея, днес взех щека. Утре сутринта ще я премеря там където паркирам. Ще следя нещата, мислех края на седмицата да взема маслото препоръчано на Равенол. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми предстои смяна на PCV, но не заради харч на масло а зарати теч на антифриз от гарнитурката му. След консултация в Ауди казаха, че промяна в софтуера не е нужна ако се сложи ревизията със същото налягане (30мбар или 150мбар в зависимост кога е произведена колата). Цената оригинален е приемлива, не бих рискувал с афтърмаркет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв харч няма да се оправи с масло, софтуер или други простотии. Тия мотори са огромни маслояди, който бих разкарал на секундата, ако не се захвана да отварям мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно подмяната на ПЦВ-то от версията с ниското налягане към тази с високото (плюс софтуерния ъпдейт) намаля разхода на маслото с 60-70%, т.е. ако смуче литър на 1000 км. падаш на 300-350 гр. само от това. Всякакви други стъпки като разкисване на сегменти, смяна на препечени гумички на клапаните, хубаво масло и т.н. смъкват разхода още повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има го в сервизния бюлетин на Ауди - след подмяна на ПЦВ клапана с модела от фейслифта (така мисля, че беше), се ъпдейтва и ЕКУ-то до последна версия за съответното шаси

 

Не помня детайли, аз преди 6-7 години го правих това с предишната ми кола

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В бюлетина пише, че трябва да се ъпдейтва и толкова. Няма абсолютно никакви подробности какво точно прави въпросния ъпдейт.

Отделно освен PCV клапана има още неща които ауди пишат, че трябва да се сменят.

Ето го въпросният TSB

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да се провери по VIN номер от колега във форума дали е извършвана такава манипулация , че в Ауди ми се струва че няма да предоставят такава информация . 

Ако се ъпдейтва софтуера на двигателя , това ще изтрие ли съответно мап-а който има колата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ясно как е обозначено тва в  историята,  можехда са 3 букви , а може и за е описано като акция. 

Флашнеш ли компа на мАтора чипса е чаЛ.

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро ми попадна една прстотия , че доста коли са хибриди , защото горят бензин и масло :D . Мисля да пиша 1 мейл до ауди в сащ да видим дали ще дадат инфо какво е правено гаранционно и допълнително по колата ми докато е била там , да се надяваме че ще има положителен резултат . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBaliev, за съжаление колкото повече четеш, толкова повече ще се объркаш.

Както си разбрал PCV-тата се делят основно на два вида според налягането им - такива на 30 и 150 мбар, като тези на 30 мбар се слагат на мотори до някой си месец на 2012, а тези на 150 след това. Ревизии от 2016та има и от двата вида (30 и 150), а софтуер се налага единствено, ако сменяш PCV на 30 мбар с такъв на 150.

 

Интересното е обаче, че ако моторът ти е произведен преди 2012 по ЕТКА няма да ти излезе PCV на 150, а само на 30 мбар и тогава съществуването този софтуер е напълно излишно.

 

Така стана и при мен. Знаех много добре за двата варианта на PCV и исках да сменя от 30 на 150 мбар, но по ЕТКА ми излезе единствено PCV на 30 мбар и нищо друго, затова и сложих клапан с код, завършващ на AC, като не съм сменял никакъв софтуер.

Дали е било грешка - не знам...може би щеше да е по-добре да сменя от 30 на 150 и да заредя нов софтуер, но нито по ЕТКА излезе такава част, нито със софтуера не знам как бих се оправил. 😃

 

П.С. Четейки това мнение на ВЕСКО се чудя дали разкисването на сегменти е възможно да повреди нещо и някой във форума би ли се захванал да го направи срещу заплащане, че ме е страх сам да го правя, ако някога се реша, а ми е интересно дали ще има ефект и смисъл.

Смяната на гумичките на клапаните трудоемка ли е за този мотор и някой правил ли го е?

На 9.08.2021 г. at 12:26, BECKO написа:

Точно подмяната на ПЦВ-то от версията с ниското налягане към тази с високото (плюс софтуерния ъпдейт) намаля разхода на маслото с 60-70%, т.е. ако смуче литър на 1000 км. падаш на 300-350 гр. само от това. Всякакви други стъпки като разкисване на сегменти, смяна на препечени гумички на клапаните, хубаво масло и т.н. смъкват разхода още повече.

Редактирано от liverpoolfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай първо дали ти се оправи разхода на масло. Ако е в рамките на 1-2 литра на 10хил. км сипвай читаво масло, мачкай смело и не се занимавай с нищо друго!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там мотора би трябвало да е 3.0TFSI Gen.2 с два реда дюзи. За него не съм срещал да има драми с PCV клапана и завишен разход на масло. 

 

Понеже 2017 е гранична година има възможност мотора да бъде и следващото 3.0TFSI EA839 което е с турбо. Та ще е добре да се провери по VIN с кой точно мотор е и те така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...