Jump to content

3.0 TFSI голям разход на масло


liverpoolfan

Recommended Posts

Вярно е, явно първите/американските са с компресор, след това минават на турбо вече.

@CVT ти как разбра, че е скомпресор конкретно тази, по годината ли?

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 198
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не би трябвало да има харч на масло в това поколение, там ПЦВ-то е от "модифицирания" тип.

 

То и самия харч е малко странен при първото поколение - при мен подхарчваше в топло време и в града, при тежък старт - стоп трафик.

 

Магистрално и извънградско не харчеше, зимата също намаляваше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, fifipaldi написа:

Вярно е, явно първите/американските са с компресор, след това минават на турбо вече.

@CVT ти как разбра, че е скомпресор конкретно тази, по годината ли?

 

В самата обява са го написали към края под Powertrain.

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих се доверил на описанието в обявата :) 

Имат 250 коли и не вярвам да са супер внимателни при въвеждането на описанията... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само слагат VIN-a, описанието влиза автоматично,  а не като нашите джамбази да ги пишат на ръка с по 20 грешки.

 

Виж и тук: https://www.car.info/en-se/audi/q7/q7-30-tfsi-v6-quattro-20101060/specs

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, CVT написа:

Само слагат VIN-a, описанието влиза автоматично,  а не като нашите джамбази да ги пишат на ръка с по 20 грешки.

 

Швакето струва май към 150€  на месец, кой мислиш ще ги плаща у България 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

@P_PETKOV съвсем случайно попаднах на тях в един руски сайт в който споделят за нашия проблем. След това гледах и клип на един американец който споделя,че за висок разход на масло е необходимо освен подмяната на картерната вентилация, също да се махнат въпросните тапи и да се сложат клапани. Аз вече ги поръчах. Седят точно под филтъра, нямат пряк достъп с него но до колкото видях от няколко клипа, когато са тапи, явно минава постоянно масло през тях. А когато са клапани само в някакъв момент. Не съм сигурен в това което казвам, след като разглобим ще огледаме обстойно нещата и тогава евентуално мога да споделя някакво мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих темата в руския форум.

059103175F това е парт номера на въпросните клапани.

Интересно, че първите 3.0TFSI в 4F са с тези клапани а после слагат само тапи.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.09.2021 г. at 7:22, P_PETKOV написа:

 

Не знам как си с руския ,ма темата е за вериги и тракане ,съответно тези говнища се сменят да не хрупа без масло моторо при първа палене или както каза автора дори и при топъл мотор и кратък престой, зависи от наклона и т.н.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само прегледах набързо за парт номерата, но да тия клапани едва ли могат да оправят разхода на масло.

Уви руския ми е много "силен" добре, че имам google translate :hilezh:

 

До колко тия клапани вършат работа е малко спорно щото аз си чувам веригите за 1-2 секунди при първо палене след повече от 5-6 дни престой.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нищо общо няма с разход на масло. Само може да намали тракането при палене и то само до някъде. Ето още една тема в същия форум: цък!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като почнат да изпускат сегментите нищо не помага. Тия клапани са, за да не се връща маслото обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kpematop Значи са малко пари на вятъра, защото при мен колата и след няколко дена престой веригите не се чуват и за секунда. Нищо, след като съм ги взел ще се сменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И така, нека споделя какво се случи от последните пъти в които писах. Много бях ядосан на колата поради факта,че харчи страшно много масло, без пушек и каквито и да било друго аномалии. Пробвах с добавки за чистене на сегментите, без промяна. Единственият вариант за да разберем дали са проблемни сегментите без да отваряме мотора бе да сипем макси компрешън. Никаква промяна, и когато се зачетох в техническия бюлетин на ауди, разбрах че за колите преди 2013 номерът на картерната е 06e103547f заменена през годините с този номер 06e103547AC която от своя страна пише че работи на 0.03 бар. налягане. С нея колата има доста малък вакуум на работещ мотор,отваряш си капачката на маслото без почти никакво усилие. Е рискувах и реших отново да поръчам нова картерна с всички гарнитури, О-пръстени и уплътнения. Този път викнах 06e103547AB която по шаси за коли преди 2013 не излиза и която дават че работи на 0.15 бар. което спрямо другата е доста голяма разлика. Така и така свалям пак компресора реших да отворя и него. За да изчистя кулерите. За сега почти 1000км изминат пробег маслото не е мръднало (естествено и то е ново). Преди подмяната на всичко това  колата се сдоби и със софтуер. За сега се радвам изключително много на автомобила. На снимката с двата кулера можете да видите левия, който е в момент на чистене и ясно се вижда каква смрад пада от него. Другият е вече изчистен, готов за подсушаване и монтиране. 

received_561620985109411.jpeg

received_451331846312809.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нагар по клапаните имаше ли ? 

Аз за 1000км минати, го следих 2-3 пъти и уж по MMI(знам, че слъгва) си седи на едно и също ниво. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ако няма течове е 5/10хил км което е доста.

Ама дай повече информация за колата с точно какво масло (марка и визскозитет) е в момента, PCV клапана сменян ли е ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Liqui Moly 5w-30, TopTec 4200, при мен не е сменяван клапана, мисля, че и при предишния собственик не е. Колко се води в нормата за 10хил км?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питаш Ауди до литър на 1000 (да хилява км) е ок. Ако имаш съмнения отовори си книжката на колата в нея си пише черно на бяло.

Иначе ако всичко е наред до 1-2литра на 10хил км е нормално според стила на каране. Разбира се с читаво масло ;)

 

Относно маслото за мен лично не е нищо особенно (разбирай ширпотреба с хидрокрекинг масло за база).

Правилните масла за тоя мотор са други, потърси из форума писано е ;)

 

Смени си клапана ако трябва ъпдейтни софта на мотора, налей истинска синтетика и раздавай газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...