Jump to content

3.0 TFSI голям разход на масло


liverpoolfan

Recommended Posts

На 1.8Т е деЦка игра, на 2.0Т било за 10 минути, на 4.2 си е забавление следобедно неделно, а на 3.0Т смяната на PCV е на крачка от това да се свали мотора за едни бързи вериШки и гумички :hilezh: За сметка на това проблемите са повече, горенето на маслО е повече....сумите за чаркове са повече. Нарочно ли го правят или толкова си могат :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 198
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да ви кажа,че и на 4.2 мотора оригиналния PCV клапан си е бая пара за едно няма нищо аз за това се подлъгах с туй Вайко което с отстъпката ми легна накъде къде 35 лева ама за сега с таз комбинация дето я направих държи все още ако пък пръдне ще му мисля за оригиналния . Ама как пък не ми се дават толкоз пари за тъз хуйня ама кат имам зор ко да правя ще се купува ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото, което ползва собственика на колата обаче не съм убеден, че е правилното. Да....RCS-а е почти най-голямата раЛта на Равенол, само че не е одобрено от ВАГ за 3.0 ТФСИ. А някъде мярнах, че е от поне 2-3 години, ако не и повече в производство.  Ако ще да е с Равенол, според мен да е с SSO/SSL. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Хмм...това е интересно. Някой има ли представа по какво друго се различава RCS от SSL, освен по вискозитета и стандартите на някои от автомобилните производители?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, kurty написа:

Маслото, което ползва собственика на колата обаче не съм убеден, че е правилното. Да....RCS-а е почти най-голямата раЛта на Равенол, само че не е одобрено от ВАГ за 3.0 ТФСИ. А някъде мярнах, че е от поне 2-3 години, ако не и повече в производство.  Ако ще да е с Равенол, според мен да е с SSO/SSL. 

 

Това, че няма одобрение го прави специално и супер кораво (спрямо SSO/SSL/VMO/VMP и т.н. ) ;)

Няма как да е му е драмата от маслото което има изпаряемост 5.7 и TBN 10.

 

Ама винаги може пробва с друго масло което има одобрение от VAG ... примерно оригинално 0w30 хидрокрек произведен от Лукоил и налято в мега гига яка сива туба.

 

Маслото му е последната драма в случая.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Всяко твърдение че този проблем може са се отстрани с "правилната" марка масло е просто маркетингова пара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На книга RCS-а е много ОК....не съм казал, че не е или че ОЕМ-ското е по-добро. Казвам, че не е "одобрено"....а не е от вчера.

Защо не е "одобрено" това изобщо си нямам на идея. Ако имах такава драма/въпросителна, аз бих пробвАл поне с маслО "одобрено" за 504/507.

От това по-евтина и бърза проба не се сещам. От друга страна.... реално и смяната на PCV-то не кой знае колко пари. 

На мен ми струваше 470 лв., като в това се включват 21 л. маслО...3 смени (проба, промивка и за ползване). В слчуая мисля, че за 250-300 лв. макс и се решава проблема или поне става ясно дали е от PCV.

А дали не може да се гадае по тримовете ? Бензиновите пАри от резервоара си се ползват за обогатяване на сместа. Vapor газовете се ползват също за повторно изгаряне. Мерцедес във Ф1 си ползваха маслО за изгаряне специално за повече повер. Та ако толкова маслО отива през чарджъра в цилиндрите, няма ли да започне отрицателна корекция на смесите (за богата смес)?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно обратното става. Смесите стават бедни. Дори може да набива грешки в най-лошите случаи.

Освен това маслото сваля октана и колата не върви както трябва. Поне при мен това забелязвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да приемем, че е така....дай да видим твоите тримове и тримовете на ливърпулфенът.

Едно време се караха коли с трансформаторно маслО....Ми не е гориво.

А и още нещо....според теб, на твоят PCV е скъсана мембраната, а казваш че нямаш харч на маслО ? 

Според мен не е скъсана, ма т'ва няма значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно RCS маслото на равенол и още 10 години да е на пазара няма да има одобрение от VAG понеже е извън безумните им еко норми, които са предимно с цел защита на катализатори дпф еко шитни и т.н. 

За да е малко по ясно защитата на мотора е на заден план, за това е супер, че има масла които не покриват безумните норми на VAG. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите тримове са около +10. Не е много, но е повече от преди.

Не зная дали на моя клапан мембраната е скъсана, но имам силен вакуум.

Ще стане ясно скоро.

Моя харч на масло не е голям, около 2 л за 10-12к км. Но моята е доста засилена и я тормозя често. Нормално е да харчи малко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен....не искам и не мога да споря относно норми или качества на маслАта, обаче RCS-а няма одобрение от никоя марка. За шести път да кажа, че вероятно е много ОК и дори карам точно с  RCS в момента. Предимствата му на книга спрямо препоръчаните  SSL/SSO от таблицата, предстаена от Равенол са видни, ама аз не схаващам какво толкова МНОГО има в повече от тях. Това, което виждам са проценти, а не "ПЪТИ". Освен това сравнявам най-препоръчителните от Равенол SSO/SSL...които са 0w30 и 5w30 срещу 5w40. Като сравня първото препоръчано от Равенол за този мотор 5w40 - VST....ами тогава RCS изобщо не е с кой знае колко по-добри показатели. Вискозитет на 150 градуса, сили на срязване, изпаряемост(тук е най-голямата им разлика)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, zhelyazA6 написа:

Моите тримове са около +10. Не е много, но е повече от преди.

Не зная дали на моя клапан мембраната е скъсана, но имам силен вакуум.

Ще стане ясно скоро.

Моя харч на масло не е голям, около 2 л за 10-12к км. Но моята е доста засилена и я тормозя често. Нормално е да харчи малко. 

+/-10 е в норми нали, ама за мен това си е бедна смес. Ако е и на двете глави едно и също, явно дърпа въздух "централно". Само че.....тези тримове се записват като караш с равната газ. На магистралата/извънграЦко с минимално отворен дросел. Ако я натискаш..дали градско/извънградско едно, че дросела е отворен много и тогава мембраната е отворила нацяло пътя на газовете към чарджъра и друго, че компа не го интересува много-много какво показва сондата. Той си ползва друга горивна карта(различна от тази при равното каране). Ако пък смесите обеднеят, темп в катализатора се вдига рязко и много и сондата праща инфо на компа и той реже горивото. Софта е така написан, че ако се случи който и да е датчик(сонда, детонационни, дебиломер...) да спре да подава данни, веднага се пуска яко гориво. За да е сигурно, че няма да обеднее и буталата да станат пластични.  

Ако приемем, че ти е скъсана мембраната и дърпа неотчетен въздух(въпреки, че това което ще дърпа са газове с масло и остатъци от горивна смес от картера и от главите)......би трябвало, акто изтриеш тримовете и покараш равно с 90/100...няма значение, едни 20-тина км да ти запише стойности и на двете глави + %

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там топло да го еВа....попаднах на една доста интересна информация за 3.0Т, ама е свързана с отпадъците, които са ползвани много на север или в Канада. Бе на места където -20/-25 градуса зимно време си е нормално. Което, ако е верно...честито на печелившите закупили си 3.0Т от тези студени места. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не го знаех това, но определено не исках да купувам кола от Канада или северните щати, заради ръжди, наводнявания и т.н.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наводнените са главно в южните щати заради ураганите, но вече няма как да се пусне в движение в България, а ръжда няма да видиш ако колата не е поне 20 годишна.

 

Иначе при ударените автомобили можеш да си почти сигурен че са на реални километри. Имаш непланирано случайно събитие (катастрофата) което задължително документира на няколко различни места на колко километра е колата. Също в Щатите застрахователната фирма след като я изплати си я взема и тя се занимава с продаването на колата на търг, а не като тук да я оставят на собственика сам да я продава.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених моя клапан, но не съм я събрал още колата. Това е баси заниманието и усилието. Имам доста нагар, утре ще чистя. Имаше доста масло под клапана, не зная дали така трябва да бъде.

Отворих капачката на стария клапан, мембраната беше здрава. И аз не виждам как може да се скъса това нещо. Утре ще му направя по-голямо разкритие със шлайфа да видя какво се случва вътре...

625937815_2020-12-0416_07_44.thumb.jpeg.2715893af25783a3107eebd48ef44fd3.jpeg1697437216_2020-12-0413_38_10.thumb.jpeg.0226b746aaf9c3b948f1298da17027a9.jpeg1781773160_2020-12-0413_37_08.thumb.jpeg.a954f2e4f479ec4dd4238b9fc26dda5d.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се гледа твоята снимка, най-отгоре има един отвор. След двата клапана. Къде отива това ?

Доколкото го разглеждах подробно днес и отделно SSP 411....ми съм с "раздвоени чувства" относно инженерните решения на аЛди.

 

И така трябва да е....маслото като се изтича от PCV блока, къде да отиде ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zhelyazA6 прегледах си снимките и при мен е имало масло под клапана. Ама все си мисля, че не трябва да има масло там ама ауди инджинери. Нагара е екстра, може и много повече. Отделно през това гомно минава и антифриза.

 

П.с. Gen2 3.0tfsi има втори ред дюзи. Та може би драмата с нагара е решена. 

 

 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, kurty написа:

Като се гледа твоята снимка, най-отгоре има един отвор. След двата клапана. Къде отива това ?

Клапаните на цилиндъра ли? Това е леглото на тея пластини от третата снимка

Редактирано от zhelyazA6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Това дето са едно до друго двете и прилича, като главите на винт. Това са клапани по маслената магистрала. Зад тях.

И точно там, където се вижда на снимката маслото.....трябва да е. То няма къде да отиде другаде. Отвора, за който говоря отвежда маслото от този PCV или маслоотделител в картера. Газовете от главите минават през тази шитня и през едни циклони трявба да се отдели маслото, а това което остава....т.е. газове  които реално са си остатъчна горивна смес се засмукват от чарджъра, като преди това минават през мембраната....дето беше ясно, че не е скъсана. Та маслОто се утаява през тези циклони и се събира в резервоар, от който се стича това масло през двете триъгълни ламаринки...а.к.а. клапанчета. Резервоара е голям толкова, колкото да събере всичкото предполагаемо от алди маслО, което ще премине с газовете, докато се изгори един резервоар бензин. По време на работа на мотора масло не се стича от тези "клапанчета". Трябва да се стича, като не работи мотора, затова и е толкова обема на резервоара. Има един тънък маркуч с еднопосчен клапан. Който свързва пространството под PCV и голЕмата тръба преди дросела. Като работи мотора и вакуумът, който се създава затваря този еднопосочен клапан и се получава така, че налягането, което се създва в картера през отвора за изтичане на маслото е толкова, че не позволява изтичането на събраното маслО в резервоара на PCV-то. Като се изгаси мотора - няма вакуум - отваря се еднопосочния клапан - излиза налягането в пространството под PCV и се освобождава изтичането на маслОто от резервоара на PCV към картера........Найс, а? 

Всичко е само и едниствено механика/аеродинами/термодинамика и т.н. и не виждам изобщо връзката с ъпдейт на софтуера.

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах.

На дъното където е маслото има хоризонтални отвори и в предната и в задната част. Предполагам да отвеждат събралото се масло. Обаче дизайна е такъв, че отворите не са най-ниската точка и затова има останало масло.

Значи явно говорим за различни мембрани. Утре като го отворя ще стане ясно.

Редактирано от zhelyazA6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...