Jump to content

Акумулатор?


diqn_bs

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

Така колата ми е 3.0 тди 233к.с.

Акумулатора издава багажа след 2 дена престой пали доста трудно. 

Сега големия въпрос е трябва ли задължително акумулатора да е AGM? Също така знам, че след смяна с нов трябва да се адаптира ли нещо такова. Навсякъде има различни мнения, някой казва трябва agm други казват не трябва, обърках се вече. Моля компетентните да кажат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

12 hours ago, diqn_bs said:

Здравейте колеги, 

Така колата ми е 3.0 тди 233к.с.

Акумулатора издава багажа след 2 дена престой пали доста трудно. 

Сега големия въпрос е трябва ли задължително акумулатора да е AGM? Също така знам, че след смяна с нов трябва да се адаптира ли нещо такова. Навсякъде има различни мнения, някой казва трябва agm други казват не трябва, обърках се вече. Моля компетентните да кажат. 

AGM-a са няколко вида, препоръчително е да е такъв. След смяната трябва да се кодира Battery management модула, за да отчита новия акумулатор, в противен случай новия ще изкара няколко месеца и после в кофата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето пак различни мнения. И аз си мисля, че не трябва да е агм.  Аз за агм акумулатори чух тука преди 3-4 години. През далечната 2004г. Едва ли колата е била с агм. Незнам мога да греша не съм запознат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е била с AGM, това на снимката е оригиналния акумулатор и ясно се вижда че не е AGM. Има вероятност батери-мениджмънт модула на тази кола изобщо да не поддържа AGM и ако сложиш такъв да го прецака при зареждането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така си мислех, че тия кои не са за АГМ, но след доста четене видях, че параметрите на зареждане на агм не се различават особено. 

И си купих агм днес, но нямам батери мениджър и алтернаторът зарежда 14.2-14.7

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинално монтиран в Ауди, не знам що експертите в АКБ казват, че не е хубаво.a7bf7ae752bde47a4e6a99e06919ee2d.jpg

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук питането е за А8 D3. Няма оригинално монтирани AGM акумулатори при тях. Ако някой може да покаже че батерери-мениджъра ги поддържа, да заповяда. Може наистина да ги поддържа, тъй като акумулатора е в багажника, но аз не намерих такова доказателство, затова мисля че има вероятност да не ги поддържа.

 

Преди 5 часа, OvivO написа:

вече 5 години на 4F съм с Bosch 105Ah AGM и нямам драми все още дори зимата.

 

Ауди А6 4F поддържа AGM със сигурност, както се вижда от ЕТКА-та: цък!

 

Преди 5 часа, mshbul написа:

И аз така си мислех, че тия кои не са за АГМ, но след доста четене видях, че параметрите на зареждане на агм не се различават особено. 

И си купих агм днес, но нямам батери мениджър и алтернаторът зарежда 14.2-14.7

 

Не е добра идея. Тока на заряд е лимитиран при AGM от батери-мениджъра, защото загряват на максимален ток и им се скъсява живота. Затова е и цялата игра с BEM кодовете - да се кажe на батери-мениджъра дали акумулатора е AGM или не е.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-важно да не съкратяваме нашия живот, пък колко да се скъси, 4-5 години да изкара е добре.

При мен гледам, че мени напрежението, като се кара повече пада към 14в, това лимитира и тока съответно. Той зависи пряко от напрежението на генератора и акумулатора. Колкото повече се приближават токът спада.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но когато акумулатора е по-изтощен зарядния ток е голям и няма кой да го лимитира. Виж тази тема от преди малко - колегата е мерил с ампер-клещи зарядния ток на кола без батери-мениджър:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/6/2020 at 3:57 AM, CVT said:

Тук питането е за А8 D3. Няма оригинално монтирани AGM акумулатори при тях. Ако някой може да покаже че батерери-мениджъра ги поддържа, да заповяда. Може наистина да ги поддържа, тъй като акумулатора е в багажника, но аз не намерих такова доказателство, затова мисля че има вероятност да не ги поддържа.

 

Снимката отгоре е от А8. Явно в Ауди не знаят какво да монтират...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От завода не излизат с такъв акумулатор. След това всеки е свободен да монтира каквото си иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Независимо дали колата поддържа AGM или не, един такъв акумулатор е много по-издръжлив в студа (CCA rating). Щото именно зимата в студа стават тия ядове.
Също така правете разлика между кола с push-to-start и start-stop система. Разликата е от небето до земята.

Редактирано от Excessive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за start-stop и тази кола няма такава. Иначе е вярно че стартовия ток на студено при AGM e по-висок, но със съвсем малко.

 

Например да сравним стартовия ток на студено на 2 Варти от един и същи клас, единия обикновен, другия AGM:

 

Varta Silver Dynamic (267 лева) - стартов ток на студено: 920А (цък!)

Varta Silver Dynamic AGM (384 лева) - стартов ток на студено: 950А (цък!)

 

Значи 117 лева отгоре за по-малко от 5% разлика?? AGM-a пък е с 5% по-нисък капацитет.

 

Цените са от тук: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така AGM акумулаторите се разреждат по-бавно. Те, както и GEL акумулаторите се влияят много по-малко от студа, който е най-големия фактор през зимата, както установихме.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нещо не дърпа ток и акумулатора не е вече заминал, саморазреждането е незначително както при обикnовените така и при AGM. И двата вида могат да стоят откачени с месеци и пак да палят без проблем.

 

Главното предимство на AGM е че издържат на дълбок разряд. При кола която няма start-stop и не поддържа AGM, биха издържали по-дълго от обикновен акумулатор само ако колата има проблеми с недозареждане, като с прословутата грееща шина при А6-ците например. При пълен разряд обикновения акумулатор се скапва доста бързо.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам един въпрос относно акумулатора и по скоро относно зареждането му.. пиша тук за да не отварям нова тема (надявам се че колегата няма да има против)
колата: 2004 D3 W12
акумулатора: Bosch S6 AGM 95Ah 850A
зарядното: Bosch C3 
казуса: С този акумулатор я купих колата и никога досега не ми е правил проблем нито за секунда. Последните 14 дни колата седи в гаража. Преди 3 дни дадох само на контакт да видя в MMI какво е нивото на заряда и пишеше 50% (което според мен е мнооого добре, след 14 дни непалене). Реших да го закача на зарядното тъй като не смятам да я карам колата поне още седмица. Закачих го по следния начин:
setup.jpg

зададох на зарядното 'AMG' и то започна да си върши работата:

before.gif

не съм го проверявал 2 дни (тъй като зарядното си е автоматично и има защити и т.н.) и днес като отидох даваше следната индикация:

after.jpg

Разкачам, давам на контакт колата, гледам в MMI и какво да видя - 10% заряд!!!

Досега съм зареждал други акумулатори с това зарядно без проблем. Audi-то го зареждам за първи път откакто го имам. Какво не правя правилно? Дали минусът от зарядното не трябва да е директно на акумулатора а не на металната пръчка?

Редактирано от D. Antonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За коли с батери-мениджър се препоръчва да се откачи едната клема на акумулатора при зареждане. По този начин няма шанс модулите на колата да се объркат когато зарядното влезе в импулсен режим.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем да се зарежда както е на колата. Към автора, правилно си свързал зарядното, акумулатора е зареден - като покараш 5 минути ще отиде на 100% .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...