Jump to content

parking brake malfunction + светещо ESP след смяна на акумулатор


Minkar

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Така се случи, че не бях карал моето B8 една седмица и акумулатора се беше предал. 

Понеже е доста зле от март, реших да го занеса директно в магазина и да видим какво ще стане, защото е в гаранция. От магазина ми дадоха някаква оборотна Варта 80 AH (моя акумулатор е 100AH) в която не знам колко ток има, догато проверят моя.

Свалих без проблем акумулатора, но докато го вадя без да искам закачих клемата на + с кабела и даде лека искра (минуса мисля че беше изключен, но искра си имаше от + са).

Включих оборотния акумулатор и всички ел консуматори работеха - аларма, централно, радио, фарове, аварийни. Когато тръгнах да паля обаче ми изкрара  parking brake malfunction + светещо ESP. 

Доколкото разбрах от други теми подобен проблем се появява от имобилайзера.

Дали това че работят другите ел консуматори е гаранция, че не съм направил някаква беля по ел инсталациятата на колата и затова не иска да запали?

Как да процедирам, може ли да помогнете

 

 

 

 

Batttery_issue.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като покараш малко трябва да угасне ESP-то - загубило си е адаптациите при свалянето на акумулатора, нормално е, винаги светва при откачане на клемите. Може да се изчистят грешките и в контролера на ABS-a с VCDS. Аз лично като сменям акумулатор винаги ги карам да свържат отпред на клемите за даване на ток допълнителен акумулатор с кабели и чак тогава му откачам клемите. Така не се появяват никакви грешки, не се изчистват показанията на дневния километраж, няма нужда да се сверява часовника, да се обучават стъклата и т.н. Така че следващия път ги накарай да закачат допълнителен акумулатор с кабели преди да откачат твоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора, но колата въобще не пали, няма въобще звук от стартера.
Ще се опитам да разкача и да закача пак акумулатора да видим или евентуално с другия акумулатор като го взема зареден/подменен.
Но не изглеждат добре нещата и почвам да си мисля за пътна помощ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не пали най-добре я закачи с VCDS да видиш какви грешки дава в контролера на имобилайзера и на двигателя, изтрий ги и пробвай да запалиш. Ако си автомат предполагам лоста е на положение P или N - иначе няма да върти стартера. Ако си с ръчни скорости при някой модели трябва да се натисне педала на съединителя за да завърти стартера.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от имобилайзера. При активиран имобилайсер колата си пали, но изгасва след 1 секунда.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси. То се е видяло че трябва да викна някой. Може ли само да уточним, дали това че другите електрически консуматори работят е гаранция че докато съм сменял акумулатора не е станала някаква беля с ел. инсталацията на колата и затова да не иска да запали.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е станала беля ако не си разменил плюс със минус. Иначе когато закачиш втората клема на акумулатора винаги има малка искра - това е нормално. При закачане на първата клема не може да има искра - физически е невъзможно. Пробвай да го откачиш и закачиш пак. Същата грешка за ръчната ли ти дава? Колко волта е акумулатора когато си на контакт?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не такова нещо не е имало, просто закачих с плюсовата клема акумулатора докато го вадех (извън последователността -++-) то реално този акумулатор беше напълно умрял, може ли да докара беля ако ще и наобратно да се върже?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако акумулатора се свърже обратно ще изгорят сума модули, така че дано не си объркал + и – при свързването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност не е на обратно защото както казах работи всичко с изключение на запалването. Мисля че направих следната тъпотия (цитата е от друг форум) :

Quote

При закачена минусова клейма и поставяне , или откачане на плюса може да се наблюдава леко искрене на плюса , има консуматори в автомобила които работят , като аларми, радио, др. Това искрене може да прецака , някоя финна електроника , макар и по рядко.

Това, че другите консуматори работят не е ли гаранция, че по ел системата всичко е ок и проблема е друг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако е вързан обратно е зле, защото даже и напълно умрял акумулатор ще дава едни 5-6 волта, а може и повече. Но след като всичко работи значи е правилно закачен.

 

Искренето нищо не може да прецака, но може да обърка някой модул. Ако това стане, откачаш и закачаш пак.

 

Иначе последователността -++- не е важна. Измислена е с цел без да искаш да не допреш ключето до шасито и да дадеш на късо при оттягане и затягане на плюсовата клема.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отидох пак и колата си запали от раз и няма нито една от вчерашните грешки. Незнам какъв е бил проблема, май е вярна максимата, че колите и жените понякога никой не ги разбира.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надписът parking brake malfunction понякога се появява безпричинно и по-късно изчезва.

В този случай проблем за отстраняване по колата няма, но докато не изчезне надписа не можеш да я запалиш.

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...