Jump to content

Прочутия Multitronic


TonkiZ

Recommended Posts

Здравейте, имам един въпрос . Насочил съм се към едно ауди а4 б8 2010г. 2.7 тди , автомат , та за автомата става въпрос искам мнение относно скоростната кутия , защото се порових и видях много  лоши отзиви (Multitronic) . Като цяло за мене няма значение дали ще е 2.7 или 2.0 тди но тази ми хвана окото и се оказа 2.7 но четох тук че било " отврат " как можело да създадат 2.7 Multitronic на предно . Темите които четох бяха от 2013 , 2018 затова искам да ми помогнете 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@jovcho  Не знам ,защо трабва да пиша излишно , ама ето че явно трябва . " Какво повече ми трябва " . Искам да знам защо е "боклук " кое се чупи , кое не издържа така да се каже . И естествено някой който е имал и е видял че това е така. Това се носи такава слава на кутията не значи че няма пак да отида да погледна колата. Такъв човек ми трябва , ти не си от тези  , така че не е нужно и да отговаряш отново . Благодаря!

@asenovb  Виждам че има и доволни за това пускам темата да се информирам , защото както казах темите са от 2013 2018 а в момента кутиите са  от 200к нагоре че и по 300к .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е мултитроник-а при B8, особено за градско шофиране си е супер кутия, само който не е карал читава кола с мулти може да го плюе реално, лично аз предпочитам ZF или S tronic, но не мога да кажа, че кутията е зле.

Въпроса е, че това 2.7 TDI от 2010-та сигурно е на поне 300-400к км, провери му историята до когато е имало и виж дали някога въобще е сменяно маслото на кутията, прочети и как да тестваш до колкото може кутията при оглед.

Виж дали е сменяна и помпата, че ако пусне стружки ремонта на мултитроника ще ти се види бял кахър :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кутия не се разбира добре с мотори с голям въртящ момент. Ако да речем с 2.0тди е някакъв "приемлив" компромис, то с V6 ще е пред умиране ако не е умряла вече. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж я, ако е супер запазена може и да си струва.

Този мотор е малко безмислен като цяло, харчи колкото 3.0, а върви по-малко, ремонтите, поддръжката и проблемите са сходни също, няма го с quattro и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко много важни неща относно вариатора като я тестваш:

 

1. На D не трябва да има никакви придърпвания нито при тръгване, нито при ускорение, нито при спиране. Трябва да работи все едно че е електромотор. Кутията няма отделни скорости, така че няма какво да се усеща ако е изправна. (Само на S се усещат отделни скорости, но това е направено софтуерно с цел да се емулира обикновен автоматик.) 

2. Трябва да тръгва сама при пускане на спирачката без газ когато е на равно и на леко нагорнище. Същото се отнася и за задна. Съединителите са два - един за предна и един за задна, така че не забравяй да я пробваш на задна.

3. На D, на S и на R когато стоиш с натисната спирачка не трябва да има никакви вибрации.

4. На всяка цена я пробвай и как ще се държи при ускорение до дупка на D.

 

Иначе наистина душегуба не е толкова подходящ за Мултитроник.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT  добре значи да разбирам че 2.0 дизел автомат е по добре от 2.7 а ако искам сила и мощност ( макар че не искам ) искам просто нормален вървеж защото сега съм с пасат б5 110 коня

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултитрониците са чувствителни към въртящия момент на мотора и не се слагат на мотори които произвеждат повече от 400 нютон-метра. При 2.7 TDI (190 коня) си на лимита - той е 400 Nm. При 2.0 TDI си на 320 Nm, но пък имаш само 143 коня. Така че комбинацията хем дизел, хем Мултитроник, хем сила и мощност не сработва.

 

За сравнение, при 3.2 FSI си на 330 Nm и имаш 265 коня.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, CVT написа:

Да, 3.0 TDI e с Типтроник (обикновен автоматик). Там няма ограничения на въртящия момент.

Трудно ще намери 3.0 TDI с tiptronic, повечето на пазара са с S tronic.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, HeatheN написа:

Трудно ще намери 3.0 TDI с tiptronic, повечето на пазара са с S tronic.

 

При А4 Б8 преди фейса 3.0 TDI са само с Типтроник. Единствено Олроуд са със S-троник. След фейса са вече със S-троник.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, TonkiZ написа:

@HeatheN не ще заминавам в събота да я гледам и там се надявам да получа повече информация . 

Добре ще е да провериш в сервизната книжка смяната на маслото в скоростната кутия.

Ако за тези километри пробег то не е сменяно поне три пъти през равни интервали, по-добре си спести ходенето до Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, CVT написа:

 

При А4 Б8 преди фейса 3.0 TDI са само с Типтроник. Единствено Олроуд са със S-троник. След фейса са вече със S-троник.

 

По-скоро до определена година са били с типтроник и след това минават на s tronic, 2008-9 (или има друг критерии), но реално на пазара повечето са с S tronic.

Поне преди години, когато аз търсих беше така.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма 3.0 TDI със S-троник от 2008 или 2009 г. (с изключение на Олроуд). Със фейса минават на S-троник.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи се различават доста от А5 в тези години, там са масово с S tronic, но съм виждал и А4-ки, пример1, 2, освен ако не пишат глупости.

От 5-6 години не го следя пазара на B8-ците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...