TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 Здравейте, имам един въпрос . Насочил съм се към едно ауди а4 б8 2010г. 2.7 тди , автомат , та за автомата става въпрос искам мнение относно скоростната кутия , защото се порових и видях много лоши отзиви (Multitronic) . Като цяло за мене няма значение дали ще е 2.7 или 2.0 тди но тази ми хвана окото и се оказа 2.7 но четох тук че било " отврат " как можело да създадат 2.7 Multitronic на предно . Темите които четох бяха от 2013 , 2018 затова искам да ми помогнете Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovcho Report post Posted December 10, 2020 Боклук е. Какво повече очакваш да чуеш? Quote Share this post Link to post Share on other sites
asenovb Report post Posted December 10, 2020 От тази кутия има и доволни. Горното мнение да не се смята за меродавно и на 100 % вярно в общия случай. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @jovcho Не знам ,защо трабва да пиша излишно , ама ето че явно трябва . " Какво повече ми трябва " . Искам да знам защо е "боклук " кое се чупи , кое не издържа така да се каже . И естествено някой който е имал и е видял че това е така. Това се носи такава слава на кутията не значи че няма пак да отида да погледна колата. Такъв човек ми трябва , ти не си от тези , така че не е нужно и да отговаряш отново . Благодаря! @asenovb Виждам че има и доволни за това пускам темата да се информирам , защото както казах темите са от 2013 2018 а в момента кутиите са от 200к нагоре че и по 300к . Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 10, 2020 Добре е мултитроник-а при B8, особено за градско шофиране си е супер кутия, само който не е карал читава кола с мулти може да го плюе реално, лично аз предпочитам ZF или S tronic, но не мога да кажа, че кутията е зле. Въпроса е, че това 2.7 TDI от 2010-та сигурно е на поне 300-400к км, провери му историята до когато е имало и виж дали някога въобще е сменяно маслото на кутията, прочети и как да тестваш до колкото може кутията при оглед. Виж дали е сменяна и помпата, че ако пусне стружки ремонта на мултитроника ще ти се види бял кахър :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @HeatheN реално колата е в Германия на 211х. км със сервизна книжка и история която е водена до последно. Quote Share this post Link to post Share on other sites
netizen Report post Posted December 10, 2020 Тази кутия не се разбира добре с мотори с голям въртящ момент. Ако да речем с 2.0тди е някакъв "приемлив" компромис, то с V6 ще е пред умиране ако не е умряла вече. Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 10, 2020 @TonkiZ колко пъти е сменяно маслото на мултитроника за тези 211к км. знаеш ли? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @HeatheN не ще заминавам в събота да я гледам и там се надявам да получа повече информация . Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 10, 2020 Виж я, ако е супер запазена може и да си струва. Този мотор е малко безмислен като цяло, харчи колкото 3.0, а върви по-малко, ремонтите, поддръжката и проблемите са сходни също, няма го с quattro и т.н. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @HeatheN Благодаря за адекватните мнения ще разпитам и ще си правя сметката Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted December 10, 2020 (edited) Няколко много важни неща относно вариатора като я тестваш: 1. На D не трябва да има никакви придърпвания нито при тръгване, нито при ускорение, нито при спиране. Трябва да работи все едно че е електромотор. Кутията няма отделни скорости, така че няма какво да се усеща ако е изправна. (Само на S се усещат отделни скорости, но това е направено софтуерно с цел да се емулира обикновен автоматик.) 2. Трябва да тръгва сама при пускане на спирачката без газ когато е на равно и на леко нагорнище. Същото се отнася и за задна. Съединителите са два - един за предна и един за задна, така че не забравяй да я пробваш на задна. 3. На D, на S и на R когато стоиш с натисната спирачка не трябва да има никакви вибрации. 4. На всяка цена я пробвай и как ще се държи при ускорение до дупка на D. Иначе наистина душегуба не е толкова подходящ за Мултитроник. Edited December 10, 2020 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @CVT добре значи да разбирам че 2.0 дизел автомат е по добре от 2.7 а ако искам сила и мощност ( макар че не искам ) искам просто нормален вървеж защото сега съм с пасат б5 110 коня Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted December 10, 2020 (edited) Мултитрониците са чувствителни към въртящия момент на мотора и не се слагат на мотори които произвеждат повече от 400 нютон-метра. При 2.7 TDI (190 коня) си на лимита - той е 400 Nm. При 2.0 TDI си на 320 Nm, но пък имаш само 143 коня. Така че комбинацията хем дизел, хем Мултитроник, хем сила и мощност не сработва. За сравнение, при 3.2 FSI си на 330 Nm и имаш 265 коня. Edited December 10, 2020 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @CVT а 3ка дизел с друга кутия ли е , по -здрава?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted December 10, 2020 Да, 3.0 TDI e с Типтроник (обикновен автоматик). Там няма ограничения на въртящия момент. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @CVT значи ще е или добра 2.0 или в краен случай 3.0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 10, 2020 преди 18 минути, CVT написа: Да, 3.0 TDI e с Типтроник (обикновен автоматик). Там няма ограничения на въртящия момент. Трудно ще намери 3.0 TDI с tiptronic, повечето на пазара са с S tronic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonkiZ Report post Posted December 10, 2020 @HeatheN s tronica e 7 степенен или 6? Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 10, 2020 7 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted December 11, 2020 (edited) Преди 8 часа, HeatheN написа: Трудно ще намери 3.0 TDI с tiptronic, повечето на пазара са с S tronic. При А4 Б8 преди фейса 3.0 TDI са само с Типтроник. Единствено Олроуд са със S-троник. След фейса са вече със S-троник. Edited December 11, 2020 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikrga Report post Posted December 11, 2020 Преди 18 часа, TonkiZ написа: @HeatheN не ще заминавам в събота да я гледам и там се надявам да получа повече информация . Добре ще е да провериш в сервизната книжка смяната на маслото в скоростната кутия. Ако за тези километри пробег то не е сменяно поне три пъти през равни интервали, по-добре си спести ходенето до Германия. Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 11, 2020 Преди 1 час, CVT написа: При А4 Б8 преди фейса 3.0 TDI са само с Типтроник. Единствено Олроуд са със S-троник. След фейса са вече със S-троник. По-скоро до определена година са били с типтроник и след това минават на s tronic, 2008-9 (или има друг критерии), но реално на пазара повечето са с S tronic. Поне преди години, когато аз търсих беше така. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted December 11, 2020 (edited) Няма 3.0 TDI със S-троник от 2008 или 2009 г. (с изключение на Олроуд). Със фейса минават на S-троник. Edited December 11, 2020 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 11, 2020 Значи се различават доста от А5 в тези години, там са масово с S tronic, но съм виждал и А4-ки, пример1, 2, освен ако не пишат глупости. От 5-6 години не го следя пазара на B8-ците. Quote Share this post Link to post Share on other sites