Jump to content

За износването на разпределителния вал и повдигачите при 1.9 ПД


tanuco

Recommended Posts

Здравейте! Понеже карам 1.9 ПД ajm мотор си задавам въпроса, дали трябва да очаквам в един момент прословутия проблем с износени повдигачи и разпределителен вал? В различни теми по форумите често се дискутира това как 1.9 ПД имат тия проблеми. Обаче гледах едно руско видео точно на тая тема и там казва човека, че износването се случва само при проблем с уплътнения на дюзите, когато нафтата разрежда маслото или се използва неподходящо масло. Вашата практика какво показва?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко късно се включвам,но да споделя.Преди да дойде проблема с вала и повдигачите ще замине турбото от разреденото с нафта масло.Смяната на уплътненията на дюзите ще реши проблема,но няма да е за дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със вала идва от кубилиците които натискат дюзите.Отсрани имат едни тапи на маслената магистрала които имат навика да падат.След като паднат пада и налягането на маслото и вала има лошо смазване от което и се износва.

rocker-gallery-plug.jpg.8bf7a7955ce2e49ef4555d878e7c41c4.jpg

Редактирано от loshia.1993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова глава и инжектори ,защото и те се износват заедно с главата .

Преди 7 часа, loshia.1993 написа:

Проблема със вала идва от кубилиците които натискат дюзите.Отсрани имат едни тапи на маслената магистрала които имат навика да падат.След като паднат пада и налягането на маслото и вала има лошо смазване от което и се износва.

rocker-gallery-plug.jpg.8bf7a7955ce2e49ef4555d878e7c41c4.jpgТапите  падат  и с тях пада налягането на хидравличните компенсатори ,което води до тяхното изпразване ,загуба на мощност силен шум в близките 10км  пробег  и просто няма как да продължиш  за да износиш вала.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.12.2020 г. at 20:10, audi+ написа:

Тапите  падат  и с тях пада налягането на хидравличните компенсатори ,което води до тяхното изпразване ,загуба на мощност силен шум в близките 10км  пробег  и просто няма как да продължиш  за да износиш вала

При стокова кола може и да се усети загуба на мощност,но ако е с чип както съм аз почти не се усеща,единственото което беше по различно че е по шумна и почна да пуши една идея повече в ниските обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези тапи на вала поради каква причина биха паднали? Иначе моята кола върви добре, няма разход на масло. Само като е студена, при първия старт се чуват повдигачи за няколко секунди и после утихват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.12.2020 г. at 8:49, loshia.1993 написа:

При стокова кола може и да се усети загуба на мощност,но ако е с чип както съм аз почти не се усеща,единственото което беше по различно че е по шумна и почна да пуши една идея повече в ниските обороти.

Няма как да не се усети спад на мощност  .Лагерите на разпределителния вал позатягат освен това се влошава  газоразпределението.

 

Преди 1 час, tanuco написа:

А тези тапи на вала поради каква причина биха паднали? Иначе моята кола върви добре, няма разход на масло. Само като е студена, при първия старт се чуват повдигачи за няколко секунди и после утихват.

Причините които ми идват на ум са повишено налягане на маслото при висока мощност , стареене на материала и слабо инженерно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези тапи могат ли да се сменят превантивно като консуматив, за да се избегнат проблемите с тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Превантивно може да погледнеш под капака на главата ,дали не са тръгнали да излизат.Ако са на място няма от какво да се притесняваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си защо са решили инджинерите да сложат тапи на вала,отколкото да монтират клапан който при повишено налягане да отваря и след нормализиране да затваря??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло нямам навик да пипам нещо, което работи и няма индикации за повреда. Ако тая кола не съм я продал до следваща смяна на ангренаж, чак тогава мисля да се сваля капака и да се прави оглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Вече имам опит и с AVF мотор на А4.Разпределителният вал опраска ли се, няма значение накъде е завъртян мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм говорил с познати, 1.9ПД моторите със 105кс не са някакъв ужас за ремонт. Никога не са ми цитирани цифри по-високи от 400лв за отстраняване на проблема с износения вал. Последно говорих със собственик на Октавия с въпросната моторизация, правил ремонт на около реални 280 000км за сумата от 350лв. Аз лично затова и започнах да се ровя за 101 AXR/ATD, обаче тук се говори за доста по-тежки ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...