Jump to content

Силно нагряване на плюсовата клема до двигателя


Melomancheto

Recommended Posts

46 minutes ago, zdrash said:

При силно нагряване калая се топи и може да стане беля. Такива кабели не се поят. Аз бих си сложил нов, такива са и препоръките. Мойта клема за късмет още е студена след близо 12 години. Ако не влиза вода не би трябвало да се прецака по принцип. 

 

Точно обратното - такива многожилни кабели, където минава голям ток винаги е хубаво и да се калайдисат за максимален контакт и минимално съпротивление (и съответно да не греят), отделно калая се топи на 230 градуса та ако тоя кабел вдигне такава температура си мисля че стопения калай ще ти е последния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Куллл, калая колко държи на вибрациЙ и действието на атмосферата и активните препарати за миене на улиците,  за тия, които се ползват за миене на мотора, няма да се споменава, че нали собственика знае, че има там калай и  ще пази.

А за топлинното разширяване от температурата на мотора....въобще някой да е чувал, че води до студени спойки.... аве тъп е тоя немеца, та не е капнал малко калаец.:lol:

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Frost сигурно затова и производителя ги е калйдисал. А и в нета посочват случаи на разтопени оловни части, т е. Около 327 градуса по целзий.

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той производителя много неща е недомислил по тия коли, не знам от вчера ли ги имате 🙄

 

А тая глупости за студените спойки, препарати и т.н. даже не заслужават и да се коментират 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали.:lol:

Това оксидацията е измислена за заблуда. Особено когато протича ток между  два различни метала...и не се наблюдава електролиза.

 

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия проблем е ,че доставчика на кабела се е издънил с кримпването.Като знам при високите напрежения какви връзки се правят само с кримпване,това тук си е детска играчка.Ама някой нещо не направил някога ,както трябва и ние тука сега се чудим как да го "побългарим" ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да се научат да кримпват преди да започнат масово да произвеждат електрички. Там минават 400 ампера на 400 волта по клемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не го мисля повече,директно ги накарах да подменят целия кабел преди години,хем не пареше много.Сега е студена клемата на смрЪт 😁 и заряда е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От едната страна е меден кабел,от другата страна е алуминиева капачка...от по умни хора от мен знам че има "отблъскване" между алумин и мед...дано сте ме разбрали :).Аз лично на един клиент го направих като кримпнах една обувка с отвор 6мм към медния кабел като я и запоих ,след това разпробих алуминиевата обувка от другата страна,и ги свързах с 6мм болт с гайка...Изчезна и греене и пад на напрежението :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава че и новия кабел ще развие този проблем след като се навлажни. Отделно алуминия се разтяга повече от медта при нагряване, така че колкото повече се нагрява толкова повече ще отслабва натиска върху кабела.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си?? Би трябвало да e меднa покритa с калай или друг метал. Това изобщо не прилича на олово:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурнист не е алуминиева.Олово или някаква сплав на оловото,подобно на клемите на акумулаторите.На тази снимка по добре се вижда.Ако е калайдисана мед при това надиране,ще се покаже медта отдолу.712251s-1920.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

С тинол се работи значително по-лесно от чистия калай заради по-ниската температура на топене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Най-накрая я закарах, да го видим този проблем с парещата плюсова клема. Менгемето си каза думата. След това, обаче, забелязвам, че нещо не е като хората...не ми позволи, да си настроя датата и часа (няколко пъти пробвах и все се рисетваше по дифолт). Покарах и уж се зареди доволно батерията, но след 2 дни изпищя, че е на почти нулата. Нямам утечки.

 

Въпросът ми е...прави ли се нещо със софт, след интервенцията с клемата, или просто са се понатрупали грешчици, които трябва да позабърша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо не се прави, ако се ремонтира да не грее клемата - просто колата започва да си зарежда отново добре. Разбира се може да има и друг проблем - да кажем с алтернатора.

Принципно е добре освен да се кримпне, и да се калайдиса, за да не грее многожилния. Някои правят дупка на самата клема с бургия и пълнят с разтопен калай. 

Сега след ремонта като минеш 2/3км - грее ли ти клемата? Ако е по-студена от двигателя - значи си е добре. 
Виж как ти зарежда алтернаторът, както и виж Interface to Generator дали ти го дава OK - това е самия реле регулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не грее, зарежда нормално. Стана ми странно, че не можех да си оправя датата и часа, а не е като да не съм разкачал акуто и друг път. След няколко неуспешни опита, на другия ден бяха сверени, без да пипам 😮

 

А след 2 дни, направо ми светкаше на малкия фис иконата за акумулатора. Надписи "запалете веднага. Ако не запалите до 3 мин, еди какво си". Шантава работа. Така или иначе, ще го проверя и заредя, но питах за евентуални манипулации с кабел...явно няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ти е светкала да палиш, значи може да имаш утечка сега. Така прави като слушам музика много време на място.

 

За датата и часа - виж да не се е променила на автоматично - да се синхронизира с кулата в Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко развитие по темата...

 

2 дни го зареждам (чрез клемите отпред). При включването, беше на 11,9V заряд, а след 48 часа - 12,8V. Малко ми се струва, а не е като да е много стар. Има-няма, на 3 години да е (Бош AGM). Зарядното ми е от Лидл и не е от най-мощните, но пък пише, че се справя с акумулатори, до 110V (като моя).

 

Някакви съвети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм със същото зарядно, има режим и за AGM акумулатори, но не това е проблемът. Може да имаш утечка. Като заключиш колата, изчакай 5 минути и виж дали ти изгасва копчето за аварийните - това значи, че колата е "заспала". Ако загасне, отиди пак след 30 мин и виж без да отключваш - дали свети копчето. 
Не е нормално 48 часа да го зареждаш, за 6/8 часа трябва да го зареди. Иначе реално 12.8 V в покой си е идеално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...