Jump to content

Странен пушек при палене Ауди А4 Б6 1,9 TDI 131к.с


Pol

Recommended Posts

Здравейте. Имам един проблем с колата и търся съвет къде да търся проблема. А той е следния: 

Когато запаля колата тя започва да пуши около 30-40 сек и след това спира. Пушенето се появява само при палене и то не винаги. Най-вече когато е стояла повече време загасена. Колата е Ауди А4 Б6 1,9 ТДИ 131к.с. помпа дюза код на мотора AWX. Дюзите си ги гледам на диагностика стойностите им са добри около 0,3-0,4 на всяка дюза. Масло гори около 100гр на 10000км. Карах я доста време с Кастрол 5W40 EDGE спецификация 505.01, последните два пъти слагам AMSOIL 5w40 , разлика няма. Загуба на антифриз няма. На диагностика грешки няма. Всички вакумни магистрали са сменени. Преди година съм чистил всички турбопътища, маркучи, кулер, всмукателен колектор, EGR и т.н. Колата е стокова няма никакви интервенции по двигателя отностно тунинг някакъв било то софтуерен или хардуерен. Проблеми с вървежа няма. Каталозатор няма. Премахнат е -така я закупих преди около 6 години. Картерните газове за изведени навън, чрез Oil catch can. 

Турбината работи добре, гледана е на живи данни. Дебитомера също работи в норми. Като цяло колата няма проблем с вървежа. Но просто е много дразнещо.

Имам чувството, че все едно насъбира някъде по изпускателя нещо и като я запаля в първите секунди го издухва през ауспуха. 

Клип не ми дава да кача, че е голям. 

Ще се радвам някой да помогне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пушене в студените месеци ли го прави или през цялата година? При мен се появи пушене и по- трудно палене откакто захладня и се оказа че нямам нито една работеща подгревна свещ. След като ги смених се оправи и паленето и пушека изчезна.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колегата имаше проблем с подгревна свещ, това щеше да излезе при диагностиката.

Като че ли нищо й няма на колата, при по-студено време е нормално поради кондензацията в изпускателните тръби и ауспуха колата да пропуши малко при първоначално палене.

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е? Защото и на мен едни разбирачи ми обясняваха че излиза на диагностика, но не излизаше. Излезе като ги прозвъних с мултицета.

 

п.с.

но аз съм с ц5 и не знам как трябва да е при б6. не пречи да се провери, става бързо.

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Б6 131к.с. AVF имаше две свещи изгорели и също нямаше грешка при диагностика.А тези пушаци,които описва автора на темата при първи старт за деня няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://yadi.sk/i/l4TDKVrnpCdvMgКолеги, не съм уточнил. Прави го по всяко време на годината нез значение топло студено. Мисля, че колкото на по-дълъг път е караана преди да я загася на следващото палене пуши повече. Подгревни свещи не съм гледал, но ако е от тях не би трябвало лятото да го прави.(ако не греша), този температурния датчик също не съм го гледал. Прикачам клип от лятото, това е след изминати 300км и колата не беше палена 3 дни. Тук на клипа пуши доста. Обикновенно е по малко но е много неприятно като е запалиш в гаража и става мъгла вътре която е дишам после направо си е лютива:(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, Schnura написа:

 Веско знае.

Петко,датчика съм го купил,но все още не съм го сменил.Закачихме я на ВАГ и се оказа,че има разлика в показанията на датчика с реалната температура от 10 градуса.Мотора беше загрял до 55 гр. според ВАГ-а,а датчика отчиташе 65 гр.Така е и сутрин-тепературата навън е 5гр. а датчика отчита 15 гр. и не пуска свещите.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е така , ще влиза през О-пръстените на дюзите, нивото на маслото ще се покачва и маслото ще има мирис на нафта, а то не е така.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай с крайните умозаключения.

Пушекът от ауспуха е лютив, точно както когато има дизел в двигателното масло.

Същото се отнася и за цвета му в клипа.

Разбира се, възможно е  предположението ми да е погрешно (то и затова е само предположение), но си струва да се провери.

Намери там в Пловдив някакъв добър сервиз и после пиши за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сензора за температура на горивото какви стойности показва , ако са на минус  при първоначално палене може да има този ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сензора за температура, на кой канал на ВАГ-КОМ мога да го видя какви стойности дава? Нафтата в маслото има ли начин да се провери дали има без да се отваря капака на клапаните?

Офертата за сервиз и “майстор” особенно като чуя ми настръхва цялата козина по тялото. Любител съм на марката всичко по колите сам си правя, последния път преди 3 години реших да не се цапам и да отида на сервиз който се занимава само със смяна на масло, да ми сменят маслото и филтрите. Е “добрия майстор” ми беше сложил горивния филтър с обърнати посоки, та си блъсках главата защо колата при определени обороти без начение на коя скорост си имаше едно тресене. А малко преди това смених тампони на двигател с OEM. От тогава вече тотално си казах майстор-НЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега. По-късно ще го погледна и ще пиша.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има нафта в маслото нивото му ще е покачено и първото палене за деня ще е трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, veselin velchev написа:

Ако има нафта в маслото нивото му ще е покачено и първото палене за деня ще е трудно.

Нивото на маслото е нормално и не се покачва, първото палене за деня е лесно, дето се казва от четвърт пали:)

Преди 3 часа, audi+ написа:

142798_01.jpg

 G 81 е за горивото

Ето при мен как е:

Това е при +10°С външна температура по показания на фиса на таблото.

 

C6E696C1-645B-405D-8FFA-0EF5E00BD6A8.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда са в норма.Провери при загрял двигател при 4000/5000 оборота дали пуши,ако пуши най вероятно вкарва масло, дали от турбина или или от другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, audi+ написа:

Изглежда са в норма.Провери при загрял двигател при 4000/5000 оборота дали пуши,ако пуши най вероятно вкарва масло, дали от турбина или или от другаде.

Е той написа, че разхода на масло е 100 мл, за 10000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Schnura написа:

100 мл, за 10000 км

, което само по себе си е Чудо:lol:, но нали е Коледа....

Преди 2 часа, Schnura написа:

 

 

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.12.2020 г. at 3:36, Pol написа:

Здравейте. Имам един проблем с колата и търся съвет къде да търся проблема. А той е следния: 

Когато запаля колата тя започва да пуши около 30-40 сек и след това спира. Пушенето се появява само при палене и то не винаги. Най-вече когато е стояла повече време загасена. Колата е Ауди А4 Б6 1,9 ТДИ 131к.с. помпа дюза код на мотора AWX. Дюзите си ги гледам на диагностика стойностите им са добри около 0,3-0,4 на всяка дюза. Масло гори около 100гр на 10000км. Карах я доста време с Кастрол 5W40 EDGE спецификация 505.01, последните два пъти слагам AMSOIL 5w40 , разлика няма. Загуба на антифриз няма. На диагностика грешки няма. Всички вакумни магистрали са сменени. Преди година съм чистил всички турбопътища, маркучи, кулер, всмукателен колектор, EGR и т.н. Колата е стокова няма никакви интервенции по двигателя отностно тунинг някакъв било то софтуерен или хардуерен. Проблеми с вървежа няма. Каталозатор няма. Премахнат е -така я закупих преди около 6 години. Картерните газове за изведени навън, чрез Oil catch can. 

Турбината работи добре, гледана е на живи данни. Дебитомера също работи в норми. Като цяло колата няма проблем с вървежа. Но просто е много дразнещо.

Имам чувството, че все едно насъбира някъде по изпускателя нещо и като я запаля в първите секунди го издухва през ауспуха. 

Клип не ми дава да кача, че е голям. 

Ще се радвам някой да помогне. 

Гумички на клапани. 

Когато е угасена се стича по стеблото  на клапана. 

 

 

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...