Jump to content

Смяна на Ангренаж и ролки


Любомир Ватафов

Recommended Posts

Здравейте,

 

наближава време за обслужване и ми е интересно на какъв период и интервал от км сменяте ангренажен ремък и ролки.

В момента съм с комплект на INA на 50 000 км и се чудя дали на около 55 - 60 000 км да сменям?

 

В други теми, но за други модели четох, че ги сменят на около 70-80 000 км.

 

Колата е 2.4 165 кс. ALF

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко километра им дават? За да знам тази година да си я карам ли до петата когато ще станат 60-65 хил или да сменям още сега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа не на 5-тата година ако знаеш и часа минутата ,че и даже на коя секунда е сменян трябва дя се смени инак ако пресрочиш ши са скъца ииии край...😂🤣😂  Ай стига глупости. Ако се смени на 5 и половина години или на 6 какво ще стане ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същата твоя тъпа логика: какво ще стане ако се смени след 7 години, или след 8, или след 9, или след 10 и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де нали това казах на секундата да сменя ,да не бави повече инък лошо ако пресрочи😁...

Редактирано от crash77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, crash77 написа:

Е да де нали това казах на секундата да сменя ,да не бави повече инък лошо ако пресрочи😁...

 

Никой не е казал че трябва да се смени на секундата, но производителя дава насоки които е добре да се спазват. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още един доста важен въпрос.

Нужно ли е да се сменят демпер (успокоител-ртепт.вибр.) и обтягащо рамо на ремъка. Същите са сменяни при предишното обслужване преди 50 000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменям всичко дето се върти като сменям ремъците . Ама за това с годините не съм много съгласен ако ме разбираш правилно сменял съм ангренаж и на 8 години ако няма километрите. Е не казвам и ти да го правиш това ама всеки си има глава на раменете и сам си перценява какво да прави.Не ме слушай мен води се по собствени усмотрения оти я като си пиина и бращулевя глупости 😂...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

На ремъка по спомен е 10г живота. В момента свалих ремък на 6 години и около 40К км... ми като нови са си да ги еа. Ама извършвам процедурата понеже загубих доверие в предишния собственик и за да отстраня теч от термостатното тяло. Попринцип като пробег на 2.7битурбо на комплект поставен в оторизиран сервиз му дават гаранция от 120000км за времево ограничение не знам дали има посочено от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как го реши това 10год?

Идеята на тоя ремък е да изглажда като нов до последно.

Съосието, натоварването, прахта, температурата, и въздействието на насрещният въздух определят времето за смяна. Важно е дали се върти тоя ремък в затворено пространство или го мие прахта и водата минала през решетката.

За справка...

Континентал въвеждат,  система (след изпитания)  и производителите почват да вграждат тумбеста ролка на коляновият вал(коя година точно не помня), която разпределя по-добре натоварването на ремъка, съответно веднага вдигат интервала от 50-60хил.км на 80-90хил.км.

Също е важно задвижването на разпределителните валове: установено е, че с едно ангренажно колело  и паразитен разпределителен вал, натоварването на ремъка пада значително, установено е също, че V-образните мотори натоварват значително повече ремъка от редовите, също за натоварването влияе и броя цилиндри, тежестта на разпределителните валове(при някой модели са кухи точно с тая цел).

Също зависи и колко допълнителни агрегати се въртят от тоя ремък(водна, маслена помпа).

Към факторите касаещи  живота на ремъка също се отнася и наличието на автоматичен обтегач, при някой с вграден успокоител,  дори действието му през рамо  също намалява натоварването на ремъка(така поне пишат умните глави).

Та се оказва, че срока и  измереният път, а би трябвало да са моточасове... определят момента за смяна, които е строго определен за всеки един мотор и автомобил

И факта, че производителя винаги се презастрахова  с едни 10-20%, които не съветвам никой да използва.:hilezh:

 

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок. А успокоителна и обтяжното рамо може ли да им се прецени състоянието като се разглоби колата?

Също така искам съвет за водна помпа. При обслужването сложи Hepu протече след 15 к смених я пак с Hepu и пак протече след около 15 к. За другите марки само лоши коментари чета. Дайте съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Показвам картинки на ангренажен ремък с неизвестна марка, неизвестни километри и неизвестни години на служба. Мога само да предполагам, но би прозвучало доста плашещо.

Лично с този ремък съм изминал 11 000 км.

IMG_2689_cr1_cra.jpg.a29f072ebf4a7aaa7399bc5838fc2045.jpg

 

Единственият забелязан дефект

IMG_2687_cra.jpg.60739edb8e7a9d19f5a8e8b2cf06abf0.jpg

 

Едновременно с ангренажния ремък е сменена и оригиналната водна помпа, която изглежда в отлично състояние. Сменена е с HEPU, но си запазвам оригиналната за резерва.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...