Jump to content

Ауди А4 2.5 TDI След смяна на ГНП


tolev81

Recommended Posts

Здравейте, имам следният проблем ;

Смених ГНП то VP44 на Ауди А4 АКЕ мотор 2,5 TDI, QUATTRO, AVANT, 180 коня, Автоматик и се започнаха проблемите .

 Сутрин като я запаля пуши бяло, толкова много, че не се вижда колата къде е !

При опит за форсиране между 1000 и 1800 оборота прекъсва все едно са за смяна кабелите на кола на газ, тресе и кади яко бяло, мине ли 1800 оборота се отпушва и форсира добре, без да пуши бяло.

След като поработи 10 минути и загрее, на около 60-70 градуса пушенето спира и колата започва да върви горе долу нормално. Смених 5 подгревни свещи на БОШ , тъй като шестата се скъса и сега съм я изолирал, мисия че това не е проблема. Купих 2 температурни датчика намиращи се в ляво от гнп то за антифриза, защото ми казаха, че можело да е от него сменен е , сменен е и температурния датчик на маслото, маслото не мърда, на смяна почти не доливам или макс 300 грама, антифриза не го губи, маркучите на обратната нафта са сменени, дифтунгите за обезвъздушаване на дюзите сменени, дебитомер сменен, ГНП сменено, но вероятно не центровано добре механично, тъй като софтуерно не съм настройвал, ако може то незнам как.

Как да си оправя колата да работи, както преди да сменя гнп то.

Четох че може да е проблем в електрониката, но не е от нея, защото като загрее работи добре , а като преместя колелото на ГНП то в посока часовникова стрелка, за да се направи центровка, то спира да пуши, пали супер лесно на половин оборот, но пък не може да се форсира над 2000 оборота и светва веднага ESP и не гасне свети постоянно и колата е куц кон.

Когато я преместя на зад обратно на часовниковата стрелка , ESP то не святка, пали, след 3-4 оборота, но от 1000 до 1800 оборота тресе и пуши бяло докато загрее на 70 градуса, след това спира .

Някой да е имал подобен проблем ?

 

Редактирано от tolev81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Привет колега , сигурен ли ди , че новото гнп е изрядно ? 
аз имам друг проблем , смених гнп и сега ми дава грешка с имобилайзера и , че няма връзка с гно и следователно не пали . КАк се справи ти с този проблем ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, joro_dexter написа:

Привет колега , сигурен ли ди , че новото гнп е изрядно ? 
аз имам друг проблем , смених гнп и сега ми дава грешка с имобилайзера и , че няма връзка с гно и следователно не пали . КАк се справи ти с този проблем ? 

виж в a6 c5 раздела, снощи се обсъждаше този проблем. същото е и за теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е ОК,  вчера като врътнах се счупи зъбното колело на разпределителния вал и от там бърка центровката. Трите болта са се скъсали на зъбното колело, което свързва ГНП то с разпределителния вал , от там чупи и зъбното колело на разпределитения вал и сега съм неподвижен. Говорят ми гадатели, че са счупени клапани и трябва глави да се шлайфат, ала бала  . не съм съгласен !

Сега трябва да сменя зъбното колело на разпределителния вал и предполагам ще се оправи, проблема е че никой не иска да се занимава с това или ми говорят някакви цифри и да сменя колата !

Колата не сменям , аудито е кръвна група няма смяна ;) .

 Някой ако може да помогне като каже как да подменя тази ролка или да ми каже някой да я смени но на разумна цена разбира се .

Редактирано от tolev81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, tolev81 написа:

Помощта ти бе голяма 

Да ти кажа, че на тоя мотор разстоянието между буталото и клапаните се измерва в 2-3-4 десети от  милиметра (надстърчане бутало +0.3-0.6мм клапан +0.5мм  гарнитура 0.9-1.2мм). Тоест клапаните почти опират в буталото дори всичко да е изрядно. Има случаи на спукани бутала само от монтиране на грешната гарнитура.имах снимка някъде на такова творение.

Ако е превътял ремъка на  това колело...единственото, което може да те спаси  от отваряне е, счупени кобилици или  валове.

И понеже клапаните да вертикални и срещуположни(всеки един вал отваря по един изпускателен и един всмукателен) може да са подпрели симетрично на буталото и да не ги криви, а  да е поддала биелата или коляновият вал.

Ама това без мерене няма как да се разбере.

Сега за да зацепиш това колело, трябва да си купиш планки за зацепване на валовете, и щифт за блокиране на коляновият вал.

След като свалиш тия валове, зацепиш и блокираш мотора, и върнеш валовете в правилното им положение,  ще мериш компресия, за да видиш  какво си сътворил, и чак тогава ще мислиш за  проблем с помпата.

 

И другият път като пипаш виж  как стягаш, тия болтове на колелото, щото това колело се чупи от пренатягане, а не от скъсани болтове. Самото колело го има в всяка една морга за по 20-30лв...

 Виж какво е Elsa,  и как се работи с нея, и какво е Вагком (VCDS) и как се прави центровка на аванса на помпата с него.

Че на ръка и усет, на дали ще имаш успех, най-много да потрошиш още нещо.

И Не, Ауди не е кръвна група, ,поне не това. Това, което имаш е душегуб, таралясник най-голям. И единственото, което ще ти остане като смомен от него, са разходите по поддръжката му.:hilezh:

 

 

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти от опит ли го пишеш това? :lol:

Иначе ако само външната част/колело е счупено, а не онова, което върти вала чрез големия ремък може и да пририта тоя кон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, janoar написа:

Да ти кажа, че на тоя мотор разстоянието между буталото и клапаните се измерва в 2-3-4 десети от  милиметра (надстърчане бутало +0.3-0.6мм клапан +0.5мм  гарнитура 0.9-1.2мм). Тоест клапаните почти опират в буталото дори всичко да е изрядно. Има случаи на спукани бутала само от монтиране на грешната гарнитура.имах снимка някъде на такова творение.

Ако е превътял ремъка на  това колело...единственото, което може да те спаси  от отваряне е, счупени кобилици или  валове.

И понеже клапаните да вертикални и срещуположни(всеки един вал отваря по един изпускателен и един всмукателен) може да са подпрели симетрично на буталото и да не ги криви, а  да е поддала биелата или коляновият вал.

Ама това без мерене няма как да се разбере.

Сега за да зацепиш това колело, трябва да си купиш планки за зацепване на валовете, и щифт за блокиране на коляновият вал.

След като свалиш тия валове, зацепиш и блокираш мотора, и върнеш валовете в правилното им положение,  ще мериш компресия, за да видиш  какво си сътворил, и чак тогава ще мислиш за  проблем с помпата.

 

И другият път като пипаш виж  как стягаш, тия болтове на колелото, щото това колело се чупи от пренатягане, а не от скъсани болтове. Самото колело го има в всяка една морга за по 20-30лв...

 Виж какво е Elsa,  и как се работи с нея, и какво е Вагком (VCDS) и как се прави центровка на аванса на помпата с него.

Че на ръка и усет, на дали ще имаш успех, най-много да потрошиш още нещо.

И Не, Ауди не е кръвна група, ,поне не това. Това, което имаш е душегуб, таралясник най-голям. И единственото, което ще ти остане като смомен от него, са разходите по поддръжката му.:hilezh:

 

 

Такива като теб гадатели съм ги слушал от 10 години , до сега Нито един не е познал!

Тук да се правиш на професор ли си или да помогнеш с нещо , с което си се сблъскал ?

Защото ако не можеш да помогнеш не пълни форума с глупавите ти и хейтърски разсъждения на душегуб и тнт. Какво е душегуб, кога я научи тази дума и защо я употребяваш ?

Та да си дойде на темата :

Ако някой разбира от двигатели и ГНП на Ауди , за което е и темата може да коментира, останалите не се мъчете, не ви обръщат внимание !

Зъбното колело трудоемко ли се сменя на разпределителния вал и кой и къде може да го направи, както трябва.

 Как се центрова ГНП през Ваг ?

Знам че трябва да се върти колелото в някоя посока за предверение или закъснение на 4 канал се вижда графиката, като трябва да е малко под зеленото или на 4 ° ако не се лъжа, но да се центрова, без да се пипа зъбното колело не знам как става, професорпрофесора да каже. 

И тава приказки 2  бона , 3 бона без да отворят и видят проблема да ми приказват е излишно.

Нека не забравяме, че форума е за Ауди и Ауди си е кръвна група независимо, кой какъв модел кара или притежава, не забравяйте че този душегуб повечето от вас ви направи Ауди фенове навремето може някой и да не са били родени тогава ,когато не беше душегуб, а супер кола .

Редактирано от tolev81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно този "професор", който ти е писал много ги разбира тези двигатели, специално 2.5TDI и ти е дал съвсем правилен съвет, така че не е лошо да го послушаш.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 minutes ago, tolev81 said:

Такива като теб гадатели съм ги слушал от 10 години , до сега Нито един не е познал!

 

Може да потърсиш темите на гадателя, за да се ориентираш на база какво ти гадае.

И второ - в КГА групичките няма ли полезна информация по темата? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladi написа:

Ти от опит ли го пишеш това? :lol:

Иначе ако само външната част/колело е счупено, а не онова, което върти вала чрез големия ремък може и да пририта тоя кон.

Външната част не се чупи, чупят се спиците на голямото колело покрай отворите с резбите за малкото.  Точно от пренатягане.  Имаше накъде тема със снимка на такова счупено колело, като проверих моето...готово, напукано и стои на честна дума.  Това преди 3години  на второто отваряне на мотора.

А, КГА философа го оставям на мира, нека сам си открие топлата вода.:lol:

 Е, това е счупено, конуса с вала е останал неподвижен и валовете на тая глава са спрели реЗКо

image.png.4358de834254d4ea078857f444d00cc9.png

 

 

 

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.07.2016 г. at 13:56, nestle_2o1o написа:

Малко да обновя темата.. ето го и развитието.. В топло време колата дълго въртеше на стартер докато запали , а в студените сутрини от първото палене . Посъветваха ме да изключа датчика за температурата , колата взе да пали всеки път ,но чаках да подгрява свещите 20 сек. Реших ,че е датчика и го смених , но уви , същата работа. Реших ,че проблема ще се решава в България , докато един ден както карах към работа угасна докато намалях преди един стоп. Тръгнах да въртя и започна да дрънчи нещо в двигатела. Махнах корите на ремъците и видях , че ролката по която се движи ремъка от гнп-то към десния вал , се държи на един болт и като въртя на стартер прави яйцевидни движения .. издърпахме я пред гаража и в последствие на два дни свалихме предницата ,за да имаме достъп до ремъците . Сложих нови болтове , без да обърна внимание , че новите са малко по дълги и чудото стана , взеха ,че се удариха в друг болт (който не бях видял понеже беше скрит зад ролката) и зъбното колело на вала се напука стабилно , но все още беше цяла и агренажния ремък не се беше разхлабил. С много зор успях да намеря платформа и да закарам колата до сервиза, но преди това си бях купил чисто ново зъбно колело. След няколко дни ми се обадиха ,че има усложнение и че не иска да запали... помпата не пускала никакво гориво .. намерих си помпа (пълен рециклаж) и има я занесох да я монтират и вече имах палеща кола , но сега проблема е друг .. колата е в авариен режим и на свободна скорост повече от 3000 об.  не иска да вдигне , а на скорост повече от 2100 об. Закачихме я с моя умрелия кабел и ми показва грешка : 01318 - Control Module for Injection Pump (J399): No Elaboration Available ... от сервиза ми казаха , че е от електронния блок на помпата или понеже не са я адаптирали ... и сега дойде времето да попитам възможно ли е да влиза в авариен режим защото не е адаптирана? Благодаря ви колеги за отделеното време! Приятен и безавариен ден..

20160621_193405.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tolev81 не го слушай въобще тоя janoar, надали някога през живота си е виждал 2.5 тди, камо ли да е запознат с типичните му проблеми, агрегати, мотор, въобще само снимки е разглеждал вероятно. Дори няма и Ауди, май Рено караше.

 

Мисля че като центровате ГНПто през ВАГКом, мотора ще се успокои и ще престане да пуши. Би трябвало да няма проблем те почнаха 2-3 бона, глупости.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, janoar написа:

 

Приятелю, не пипай помпата ! ( ти разбираше уж )

 Тази грешка излиза, защото ГНП то не подава гориво, така е защото не върти ремъка и бърка компютъра си мисли че електрониката не работи, проблема е че трябва да се смени зъбното, както и при мен. не пипай ГНП то, аз така бутнах едно гнп като ми пишеше същата грешка ( с аутел съм и ремонтирам ГНП електроники ) и започнах да си правя електрониката на място, след като я направих пак не запали , свалих капаците и видях че ми е паднала ролката на ремъка, трите болта се бяха отхлабили и ролката беше долу. Сложих ролката като направих нови резби на място М10 с медчик и сведрла бая зор видях, защото няма място да се бръкне, а не ми се сваляше предница в полеви условия и след това колата запали и си вървеше няколко месеца, до като не ми задра буталото на ГНП то, след смяна на новото ГНП , се появи следния проблем описан по- горе и в момента съм със счупена ролка.

Разбирачи много повечето са гадатели и са чували от този и онзи нещо , но всеки проблем е почти индивидуален , затова се информирай и не обръщай внимание на разни гадатели и чалъмджии.

Успех на теб и на мен в ремонта !

 

Редактирано от tolev81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, janoar написа:

Бахаха,  

Доста умно е да коментираш цитат от 2016год, в  който  смислена е само снимката. 

Ама верно в КГА ви избират с конкурс. 

 

Теб затова не са те приели.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещаш, се, че КГА е едно от местата, които ме карат да се чувствам сред идиоти.

И навярно там  са ти казали, да питаш тука, че има някой дето разбира тия мотори.

Ама нали си философ  без опит, та си плещиш и самонавиваш колко си добър и разбирач, а единственото, което полазваш е незнание и чупене на възли по мотора.

И да ти кажа, не се гледа центровката на зелената линия.... 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай си рендетета и гледай като минават през теб аудитата и хейтвай , не забравяй да споменаваш за хвърлените пари !

Такива дребни тарикатчета ,които немат кинти да карат Ауди, си измислят милион причини да си купуват. Такива като теб претенции да не е скъпа подръжката си карат на списания и си остават ергени, че разход било голям .

Шарнираджия имащ в гаража си само чук и козикрак не искам да обсъжда и коментира автомобилите от световен ранг !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...