Jump to content

Охлаждаща течност


Recommended Posts

В какво съотношение е необходимо да бъдат антифриза и дестилираната вода, така че охлаждащата течност да върши оптимално своята работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли прекалено много антифриз това? В Стара Загора температурите през зимата много рядко падат под минус 20 градуса.

И за какво ми е този резерв?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, първото изречение в горния пост е вярно, а и вече отбелязах, че макар и рядко, в нашия град има такива случаи.

Второто изречение обаче, това за буфера, не е вярно.

Някой може ли да обясни защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да имаш поне 5 градуса буфер от най-ниската температура, защото е възможно измерването на температурата на замръзване на антифриза да не е толкова точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е проблем, защото в този случай охлаждащата течност не замръзва като плътна маса, а се образуват малки ледени образувания, които плуват в останалата течност и не могат да увредят нищо по охладителната система.

Ще дам и жокер - специфичният топлинен капацитет на водата е много по-голям от този на антифриза.

Или обяснено по-простичко - водата охлажда много по-добре двигателя, отколкото антифриза.

 

 

 

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През зимата е много по-важно да не замръзва. Когато е студено двигателя ще се охлажда идеално, даже и течността да е с по-нисък специфичен топлинен капацитет. Моя е на -42 градуса и никога не съм имал проблеми с охлаждането, даже и в най-големите горещини.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза има достатъчно добра топлопроводност за да няма нужда от разреждане или от минимално такова. 

От друга страна "буфера" е нужен, защото с времето антифриза губи както противозамръзващите си свойства, така и антикорозионните такива.

Накратко - сипвай концентрат и/или смес за -40 "да ти е мирна главата".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, nikrga написа:

не замръзва като плътна маса, а се образуват малки ледени образувания, които плуват в останалата течност и не могат да увредят нищо по охладителната система.

 Ти на това разчитай:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, CVT написа:

Моя е на -42 градуса и никога не съм имал проблеми с охлаждането, даже и в най-големите горещини.

Най-вероятно няма и да имаш, но това не означава, че двигателят ти се охлажда по най-правилния начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, механика ми каза да го вдигна на -30 защото радиатора корозирал по-бързо при толкова много антифриз, но трябва да си поръчам и рефрактометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че иронията е уместна в случая.

За София на минус 25 градуса е оптимално, както и в общия случай за Северна България.

За Южна - на минус 20 в равнините, минус 25 в планините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е, да е -35...-40 градуса антифриза и да е спазена спецификацията изисквана от производителя - G12/G12+/G13 - каквото пише в ръководството. Това е според мен - все пак всеки си има глава на раменете и сам си решава какви чорби да налива по системите на автомобила си ;)

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От самото начало следя темата и направо се смях на небивалиците изписани тук. :flipoff:

Абсолютно точно е отговорил Пепи (PRR)!

При българските условия концентрата на антифриза се разрежда 1:1 с дестилирана вода. За повечето добри антифризи температурата на замръзване при 1:1 е между  минус 36 и - 40 градуса по Целзий.

Правилно е казано, че дори да замръзне той заприличва на желеподобна маса и няма опасност да повреди охладителната система.

Всички качествени антифризи съдържат определен комплекс от присадки, които щадят охладителната система. Освен това има и смазващи свойства, което сте установили при допир с антифриз.

Някои производители предлагат готов за употреба антифриз и той има температура на замръзване между минус 35 и - 40 градуса, което потвърждва казаното от мен и PRR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе аз лично предпочитам водната помпа (която на моята кола е закачена за ангренажния ремък) да не се мъчи да помпи нещо което прилича на желе, пача или други такива свински ястия. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е когато четете (защото за мен е ясно, че на практика не сте го виждали), да четете докрай, а именно - че ако охлаждащата течност замръзва при минус 20 градуса, тя става на желе при минус 65-70 градуса. А кога и къде в България е имало толкова ниски температури?! При по-ниски температури тя замръзва само под формата на миниатюрни безобидни (включително за водната помпа) кристалчета, както съм описал по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото е по-малка концентрацията на антифриза във охладителната система,толкова по-добре и ефективно се охлажда мотора.Просто водата е с по-добри охлаждащи/топлоотвеждащи свойства,това са факти,които ги знае всеки механик,просто при ежедневна нормална употреба това няма как да окаже значение и затова се слага 1;1 антифриз концентрат и вода.В Европа готовият за употреба антифриз е за -20

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, МИТАКА1654 said:

....Просто водата е с по-добри охлаждащи/топлоотвеждащи свойства,това са факти,които ги знае всеки механик,...

Дай спецификации по темата. "Това го знае всеки механик" ми е, меко казано, "професионално" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, nikrga said:

Най-вероятно няма и да имаш, но това не означава, че двигателят ти се охлажда по най-правилния начин.

Хората са го направили много лесно-стрелката стои ли на 90 градуса по Целзий,значи го охлаждаш  и дори работи на оптимален режим:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе си стои  - да, на 90 за пред водача. Реално работи между 102 и 106 градуса мерено от датчици взети ""живи данни" AVJ и CDHB. 
Дестилираната вода, колкото и да е изчистена от примеси си остава вода и няма никакви предпазващи и смазочни качества. Така, че който желае може и само с такава да кара, за максимално охлаждащ ефект!.. Докато не установи в един момент, че се е превърнала в блато.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, dafil написа:

Хората са го направили много лесно-стрелката стои ли на 90 градуса по Целзий,значи го охлаждаш  и дори работи на оптимален режим:hilezh:

Това е вярно, но не е и съвсем без значение колко бързо стрелката достига тези заветни 90 градуса, особено зимата.

Преди 6 часа, dafil написа:

 

 

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...