Jump to content

Охлаждаща течност


Recommended Posts

Тези изчисления, таблици и графики поне на мен ми се виждат малко суховати и скучни...😚 

В подкрепа на горното твърдение далеч по-интересно би било да споделят впечатления за това колко 

бързо колите им достигат работна температура през зимата тези, на които охлаждащата течност замръзва при минус 40 градуса например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, МИТАКА1654 написа:

В Европа готовият за употреба антифриз е за -20

Хора, моля Ви се спрете да пишете небивалици!

Митак, ти тука да виждаш готов антифриз (coolant) за - 20 градуса???

MOTUL

FUCHS

WOLF

RAVENOL

В листата на Равенол има готова охладителна течност, която замръзва на - 15 градуса, но е указано, че е за горещ климат!              Горещ климат в Европа няма! Нито в Италия, нито в Гърция, нито в Испания и дори Кипър не попада в това понятие.                                Има такава за -60 градуса - Северна Русия, Канада, Аляска, Скандинавските държави и др.

Вярно е, че водата е прекрасен охладителен агент, но тя непременно трябва да бъде смесена с концентрат. В противен случай ще нанесе огромни щети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сипвайте за -50, че може и арктически студ да настане кой знае :nixweiss:

 

Иначе по темата за мен лично при нашия климат охладителна течност за повече от -25 градуса е излишно освен ако не се предвиждат пътувания към Сибир Аляска и т.н. "топли" места :)

 

Туй, че VW продават за -35 ... емии мноо ясно няма да си играят (примерно за България -25 За Гърция -20 за Норвегия -35 и т.н. ) бухай всичко за -35 пък дали има нужда или не все тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, CVT said:

Моята държи между 92 и 96 градуса:

Остави я да бачка на място и тогава пак провери. Но не от таблото!..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Aleks67 написа:

Остави я да бачка на място и тогава пак провери. Но не от таблото!..

 

Пробвах веднъж. Стигна 105 градуса на място след около половин час стоене, но след като потеглих падна отново под 95.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи непряко се съгласяваш с мен... :)

Дали на място или лятото в трафик... 

Редактирано от Aleks67
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася че работи на тази температура. В реални условия никога не стоиш по половин час на едно място на свободна. Лятото в трафик никога не съм я виждал да стигне 100 градуса. Може би 98. Този тест на свободна беше през зимата и бях включил парното.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам някой да си гледа живи данни в трафика, затова се прави на място. Тогава вентилаторите играят ролята на трафик. Като отвори постоянно термостата и джиткаш със 140 става друга песен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живите данни се записват в движение и се гледат след това. На място е много заблуждаващо. Например на място вентилатора върти постоянно на една и съща скорост, докато в трафик постоянно тръгва и спира и си променя скоростта, той си знае кога и с колко. Аз имам камера при мотора и го виждам.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, съгласен съм с твоят вариант,  но си представи една тапа на магистралата  или в града посред лятото, мотор бачка заради климатика, тогава за какво движение говорим? Щото ми се е случвало заради катастрофа 1 км за 4 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма защо да си представям и на мен ми се случи едно лято на Тракия да стоя 3 часа до Вакарел и не мина 100 градуса. Тогава още нямах цифровия дисплей и знам само че не е минала 100 градуса. Не знам защо, може би защото когато климатика работи върти и втория вентилатор. Но даже и да е минало и да не съм го забелязал, това е огромна рядкост. Със сигурност успях да мина 100 градуса на парно през зимата след половин час на едно място за тест. И двете ситуации нищо общо нямат с нормално каране и се случват веднъж на 10 години. Нормално трябва да е между 80 и 100 градуса. Затова и в този диапазон стрелката на таблото стои закована на 90 градуса.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за табло въобще не отварям дума, само за датчици и показания по тях. 106 отваря термостата, от 102 почва да пълзи към 106 и така... На място, имал съм причина да го следя... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Aleks67 ,на теория би следвало с по-малко % антифриз в охл.течност да имаш по-добро охлаждане.Практически може и да е само с 1-2 градуса,но щом си падаш по точните измервания...:zustimm:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Aleks67 написа:

Аз за табло въобще не отварям дума, само за датчици и показания по тях. 106 отваря термостата, от 102 почва да пълзи към 106 и така... На място, имал съм причина да го следя... 

 

Чакай, за кой мотор говориш тук че да ти отваря термостата на 106 градуса? Моя отваря на 87.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно колегата има предвид датчика, който индикира в кой температурен диапазон на охлаждащата течност се включва втората степен на вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 30.12.2020 г. at 9:03, P_PETKOV написа:

...

Туй, че VW продават за -35 ... емии мноо ясно няма да си играят (примерно за България -25 За Гърция -20 за Норвегия -35 и т.н. ) бухай всичко за -35 пък дали има нужда или не все тая.

 

Много правилно, защото вече не се знае колко, къде и кога. Кейс енд пойнт:

Минус 35,6 в Испания, има две жертви

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...