Jump to content

Мнение: Audi A4 Allroad B8 / B8.5 кой двигател - (2.0TDI 170/177) или (2.0TFSI) + Ръчна кутия


Recommended Posts

Всичките имат плюсове и минуси,въпроса е кой е най-малкия дявол.

Бензина разход на масло и не само.

Дизела проблеми с ДПФ,ЕГР,два термостата и т.н

Вашето мнение какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Здравейте колеги наскоро закупих A4 allroad 2.0 TDI 170 hp CAHA мотор. За мен е невероятен автомобил. Обслужване ремъци ролки водни помпи -500 лв. Отделно смених и термостатите - 3 са да знаете но са смепни цените 2 от тях струват 10-12 лв. Смяна накладки предни и проверка на всички течости абе общо излезе 900 лв. Кое е особенно при тези двигатели както и при 3 литровия TDI. Там е ясно че обслужването е по - скъпо. Тук е така известния проблем със стружите които произвежда помпата за виско налягане на горивото. Ако тръгвате да купувате такъв двигател 2,0 TDI какво трябва да гледате. Задължително дюзи. Ако всичко е наред задължително на 200 000 км предприемете пълно обслужване на горивната система. Демек цялата горивна система се сваля измива почиства купува се нова помпа за високо налягане на горивото която варира около 1000 - 1400 лева и забравяте за проблеми от тук нататък. ИНаче рискувате да натъпчите дюзите със стружки и тогава ремонта в 5000. Има една тънкост естественно български патент да се слага един магнит в кошницата на помпата на резервоара за да обира стружките. Но тука трябва да се направи умно. Защо има стружки - заради новите стандарти за био дизел които влязоха по късните годино откакто е конструиран този двигател. Така че всеки си преценя дали иска да прави този ремонт. Разход - давала ми е 6,4 със 140 км/ч на магистрала давала ми е и 10 зимата натоварена до гушата със 4 чифта си на тавана. и 4 човека вътре. Градско 10-10,5. До колкото знам бензинките са масларки и са малко лакоми от ккъм гориво. Надявам се съм бил полезен на някой.  

До колкото разучих автомата при тези модели и двигатели е чуплив и доста проблемен затова аз избрах РЪЧКА. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, nikisotirov написа:

Защо има стружки - заради новите стандарти за био дизел които влязоха по късните годино откакто е конструиран този двигател. 

 

Ми не. 

Тдитата от 90те години, що не пускат стружки, като са още по-стари? 

 

Просто си е негодна тая помпа, същата я има и в други марки и модели. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е така колега. Просто новите изисквание на ЕС за биодобавка в дизела не осигуряват необходимото смазване на тази помпа и от там започват драмите със стъргане и отделянето на стужки. Старите дизели са конструктивно различни, както и при по новите вече е решен проблема. Но тези в сигмента между 2008 и 2012 си го имат този проблем. Просто защото в този времеви период ги е нямало тези изисвквания на ЕС. И логично ако караш с дизел от 2010 такъв проблем няма да ти се появи. Голяма част от механиците определят дизела в момента като „много по-сух“, което може да означава само едно – нужда от допълнително смазване и добавки за дизел. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nikisotirov Проблема със стружките го има,защото след 2008 помпата е със алуминиев корпус,а преди това със чугунен.В тоя ред на мисли,не знам какво ще помогне магнита в резервоара.Иначе,да,заради "сухото" гориво е и заради това аз ползвам добавка за смазване на помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@МИТАКА1654 Митак да прав си, че помпата е алуминиева но има една малка подробност. Всички компоненти вътре са стоманени и стружките са от тях а не от корпуса. Това не са мои измислици а твърдение на мой познат който дълги години работи в сервиз на VW в Германия. Той ми каза така: В Германия как процедират по изискване на VW - сменя се всичко заедно с помпата в резервоара, резервоара и цялата система. Това начинание обаче за нашите стандарти е мнооого скъпо.

И така да споделя опит. След като купих колата отидох при него направи и пълна диагностика и констатира, че дюзите с в добро състояние. Долови съвсем леко отклонение в налягането на горивото. Причина - помпата която е на 170 000 км и е много препоръчително да се смени на 200 000 заедно с промиване/продухване на цялата горивна система. Причини за това са въпросните стружки но и факта, че при смяна на горивен филтър не се обезвъздушава горивната система и се набиват стружки при запалване. Затова решението което взех е да сменя помпата и да си промия горивната система и след това да се слага добавка за по добро смазване. Задължителен съвет, който получих е да се обезвъздушава горивната система при обслужване на масла и горивен филтър. Надявам се съм бил полезен за някой и никой не ангажирам с мнение просто на базата на доста четене и разговори със специалисти стигнах до този извод.    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nikisotirov Да,при смяна на горивен филтър е много вредно за помпата да се върти на сухо,но затова има опция в сервизното меню,колата да се обезвъздуши предварително с диагностика,преди да се запали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...