iliyan_pi Публикувано 3 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2021 ЧНГ на всички! Широки пътища и гумени дървета! Някой има ли опит със резервна литиево-йонна батерия, предлагана по сайтовете? Имам съмнение, че данните за капацитета й са "леко" надути - например 22 Ah. Обикновено такава батерия съдържа три елемента от по 3-4 Ah. В описанието пише, че максималния ток е 500-600 А, което е сериозна стойност. Та ако някой е пробвал, да каже впечатлението си. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 3 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2021 Каква е идеята - допълнителен акумулатор ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 3 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2021 Дай линк да видим точно за какво става дума. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicoldy Публикувано 3 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2021 Може би се има предвид нещо такова?https://a.aliexpress.com/_mtfhll3Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 3 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2021 (Редактирано) Това е супер. Нямам съмнения че капацитета му не е 20 Ah, съдейки по обема. Обаче едва ли ще даде 2000 А стартов ток, но за да запалиш колата не ти трябват повече от 250 А. Редактирано 3 Януари 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iliyan_pi Публикувано 4 Януари 2021 Автор Доклад Share Публикувано 4 Януари 2021 Колегата nicoldy е дал линк , аз не очаквах, че малко от форумците са запознати, защото ги имаше намалени в Лидл по 88 лв. Сегашните модели имат накрайници за захранване и на лаптопи и други консуматори, но мен ме интересува колко пъти можеше да стартираш двигателя с такава батерия ако ти е паднал акумулатора. Тя не бива да се използва без акумулатор , защото когато запали двигателят генераторът ще вдигне напрежението много (акумулаторът даже ако е разреден действа като буфер и не позволява това да се случи) и не е ясно електрониката в колата дали няма да "хвръкне". При запалване тази батерия трябва да се изключи, защото и тя на бива да се зарежда безконтролно ( в кутията й има зарядна електроника , но зарядът става обикновено от телефонно зарядно ). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 4 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2021 (Редактирано) Да, без акумулатор в никакъв случай не трябва да се използва. Докато е по-нова можеш да я използваш много повече пъти от колкото ще ти се наложи. Обаче с времето ще си замине даже и да не я използваш, както става със всички литиево-йонни батерии. Но поне през първите 6-7 години ще е използваема, след това не се знае. Редактирано 4 Януари 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 4 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2021 Ако наистина може да помогне съществено паленето има смисъл.. Зареждаш я през нощта и стои на топло и я взимаш като палиш сутринта на -20. Само на нея едва ли да запали, особено 6-8 цилиндъра. Аз обаче си имам втори истински акумулатор в багажника. Ако ми се скапе основния, макар че е банер агм. Вадя и слагам другия на пътя. На няколко шофьори във фирмата им се скапаха акумулаторите по пътя, направо се прекъсват и колата спира. Това в жегите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 4 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2021 Няма смисъл , щом не върти проблема е в акумулатора и по добре парите да се дадат за нов .Рано или късно се стига до там. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 5 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2021 Ако се кара малко и стои на студено и с добър акумулатор може да не запали на -15 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 5 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2021 (Редактирано) Кара се малко означава разреден , ниска плътност и разслоение на електролита при -15 възможност от замръзване.Това вече не е добра батерия и няма да запали. Редактирано 5 Януари 2021 от audi+ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicoldy Публикувано 16 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 16 Януари 2021 Попадна ми това и ми се стори интересно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 16 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 16 Януари 2021 (Редактирано) Да, това устройство наистина е доста добра идея да си го държиш в багажника. Тези суперкондензатори няма да се прецакат с времето. Редактирано 16 Януари 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 16 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 16 Януари 2021 изглежда супер полезно, да. Около 200кинта излиза, има го и в алиекспрес https://www.gadgetplus.com/products/autowit-supercap2-jump-starter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iliyan_pi Публикувано 21 Януари 2021 Автор Доклад Share Публикувано 21 Януари 2021 (Редактирано) Струва ми се малко фейк работа - никъде няма данни какъв е капацитетът на кондензатора, за да се прецени каква е енергията и за колко опита за запалване ще стигне. Иначе подобни кондензатори се използват в болидите на Ф1 за по-добър старт и ускорение. Там те се дозареждат при спирането (рекуперация). Редактирано 21 Януари 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 21 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2021 то не ти трябва за повече от веднъж, на следващата кола пак го пускаш да зарежда и палиш. Най-приятното е, че е "автономен" и разчиташ на твоя си акумулатор, макар и с останали 7V Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skorvod Публикувано 21 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2021 Електролитния кондензатор има много кратко време на разряд, но пък може да разчиташ на на голям ампераж. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 22 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2021 Преди 17 часа, iliyan_pi написа: Струва ми се малко фейк работа - никъде няма данни какъв е капацитетът на кондензатора, за да се прецени каква е енергията и за колко опита за запалване ще стигне. Иначе подобни кондензатори се използват в болидите на Ф1 за по-добър старт и ускорение. Там те се дозареждат при спирането (рекуперация). И аз търсих да намеря капацитета на суперкондензаторите, но не го дават. Обаче по ревютата в Амазон пишат че има достатъчно енергия да върти стартера около 8 секунди, което е предостатъчно. Не е фейк работа изобщо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicoldy Публикувано 22 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2021 (Редактирано) Като ми попадна в полезрението - гледах разни ревюта и не видях негативни мнения. Единствено отбелязаха като минус, че не можело да те спаси, ако не върти алтернатора (след осъщественото стартиране). Но това е ясно. Бих предпочел такова пред стартираща power bank, понеже веднъж ще ти се наложи да палиш колата аварийно, и тая банка ще е празна и ще трябва да я зареждаш не е ясно колко време (и не е ясно дали ще има къде). Не знам обаче дали би свършило работа зимата за палене на дизел. Може да похарчи натрупания заряд още с подгрева на свещите ? Затва- стартиращи кабели в багажника - необслужваеми, вечни, работят при всякакви температури и нямат ограничения за времето на стартиране и не струват 200лв. Оообаче си зависим от наличието на друг автомобил наоколо. Но по-добре да ги има. Редактирано 22 Януари 2021 от nicoldy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Patrokal Публикувано 22 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2021 Средния живот на старова батерия е 3-8 години при редовни пролетни и есенни дозаряди с оптимални напрежение и ток, обаче на повечето хора не им се занимава. Всеки си познава автомобила и веднага усеща когато батерията започне да издъхва, но никой не обича да плаща за нова и стигаме до тази тема. Изключение прави внезапната смърт на някоя клетка. Не забравяйте че акумулатора е консуматив! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicoldy Публикувано 22 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2021 Това е ясно, но има и извънредни случаи в които е нужно леееееко (някои път и малко по-сриозно) побутване за да се стартира. Тогава е добре човек да има опции. Ако е заминал или тръгнал да си заминава акумулатора е леко налудничаво или мазохизъм да се разчита на допълнителни помощни способи при всяко следващо палене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Patrokal Публикувано 22 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2021 200 кинта за нещо което може да не потрябва, а ако потрябва се ползва един, два пъти за 10 години..., оставам без коментар. При това е с електроника която, може да дефектира и кондензатори с живот не повече от 10 години. Само на мен ли нещо не ми се връзва калкулацията. Както писа по-горе колега: "стартиращи кабели в багажника", тук съм за с двете ръце. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mizantrol Публикувано 22 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2021 Всичко е относително. Някой може да реши, че 200 лв са нищо на фона на главоболията които може да ти спестят (за справка 'Breaking bad', серията дето караванката не можа да запали в пустинята, та трябваше да измайсторява акумулатор с подръчни материали) . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Georgi Pleven-Burgas Публикувано 10 Март 2021 Доклад Share Публикувано 10 Март 2021 А колко ампера минимум да си взема? Гледам едни кабели 1500 ампера 3.5 м дълги. Как ви се струва за 1.8 т А4? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicoldy Публикувано 10 Март 2021 Доклад Share Публикувано 10 Март 2021 Аз си взех такива - https://www.flexzon.com/475/кабели-за-подаване-на-ток-1200a-35м-за-дизел-и-бензин за дизел - 1.9 тди. Имах някакви, които ги разхождах сума време и един път ми се наложи да ги ползвам. Не свършиха работа според очакванията. Купих горните, които в емага бяха по-скъпи, но видях от там търговеца и разглеждайки сайта останах изненадан от разликата. Кабелите са с дебели проводници и изглеждат с прилично качество, неочаквано за тази цена. След като ги купих, веднъж ми се наложи да паля с тях и всичко беше ок. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване