Jump to content

Резервна стартираща батерия


iliyan_pi

Recommended Posts

ЧНГ на всички! Широки пътища и гумени дървета! 

Някой има ли опит със резервна литиево-йонна батерия, предлагана по сайтовете? Имам съмнение, че данните за капацитета й са "леко" надути - например 22 Ah. Обикновено такава батерия съдържа три елемента от по 3-4 Ah. В описанието пише, че максималния ток е 500-600 А, което е сериозна стойност. Та ако някой е пробвал, да каже впечатлението си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е супер. Нямам съмнения че капацитета му не е 20 Ah, съдейки по обема. Обаче едва ли ще даде 2000 А стартов ток, но за да запалиш колата не ти трябват повече от 250 А.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата nicoldy  е дал линк , аз не очаквах, че малко от форумците са запознати, защото ги имаше намалени в Лидл по 88 лв. Сегашните модели имат накрайници за захранване и на лаптопи и други консуматори, но мен ме интересува колко пъти можеше да стартираш двигателя с такава батерия ако ти е паднал акумулатора. Тя не бива да се използва без акумулатор , защото когато запали двигателят генераторът ще вдигне напрежението много (акумулаторът даже ако е разреден действа като буфер и не позволява това да се случи) и не е ясно електрониката в колата дали няма да "хвръкне". При запалване тази батерия трябва да се изключи, защото и тя на бива да се зарежда безконтролно ( в кутията й има зарядна електроника , но зарядът става обикновено от телефонно зарядно ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да, без акумулатор в никакъв случай не трябва да се използва.

 

Докато е по-нова можеш да я използваш много повече пъти от колкото ще ти се наложи. Обаче с времето ще си замине даже и да не я използваш, както става със всички литиево-йонни батерии. Но поне през първите 6-7 години ще е използваема, след това не се знае.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина може да помогне съществено паленето има смисъл.. Зареждаш я през нощта и стои на топло и я взимаш като палиш сутринта на -20. 

Само на нея едва ли да запали, особено 6-8 цилиндъра.

Аз обаче си имам втори истински акумулатор в багажника. Ако ми се скапе основния, макар че е банер агм. Вадя и слагам другия на пътя. На няколко шофьори във фирмата им се скапаха акумулаторите по пътя, направо се прекъсват и колата спира. Това в жегите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кара се малко означава разреден , ниска плътност и разслоение на електролита при -15 възможност от замръзване.Това вече не е добра батерия  и няма да запали.

Редактирано от audi+
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да, това устройство наистина е доста добра идея да си го държиш в багажника. Тези суперкондензатори няма да се прецакат с времето.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се малко фейк работа - никъде няма данни какъв е капацитетът на кондензатора, за да се прецени каква е енергията и за колко опита за запалване ще стигне. Иначе подобни кондензатори се използват в болидите на Ф1 за по-добър старт и ускорение. Там те се дозареждат при спирането (рекуперация).

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то не ти трябва за повече от веднъж, на следващата кола пак го пускаш да зарежда и палиш. Най-приятното е, че е "автономен" и разчиташ на твоя си акумулатор, макар и с останали 7V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, iliyan_pi написа:

Струва ми се малко фейк работа - никъде няма данни какъв е капацитетът на кондензатора, за да се прецени каква е енергията и за колко опита за запалване ще стигне. Иначе подобни кондензатори се използват в болидите на Ф1 за по-добър старт и ускорение. Там те се дозареждат при спирането (рекуперация).

 

И аз търсих да намеря капацитета на суперкондензаторите, но не го дават. Обаче по ревютата в Амазон пишат че има достатъчно енергия да върти стартера около 8 секунди, което е предостатъчно. Не е фейк работа изобщо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ми попадна в полезрението - гледах разни ревюта и не видях негативни мнения. Единствено отбелязаха като минус, че не можело да те спаси, ако не върти алтернатора (след осъщественото стартиране). Но това е ясно. Бих предпочел такова пред стартираща power bank, понеже веднъж ще ти се наложи да палиш колата аварийно, и тая банка ще е празна и ще трябва да я зареждаш не е ясно колко време (и не е ясно дали ще има къде).

Не знам обаче дали би свършило работа зимата за палене на дизел. Може да похарчи натрупания заряд още с подгрева на свещите ?

Затва- стартиращи кабели в багажника - необслужваеми, вечни, работят при всякакви температури и нямат ограничения за времето на стартиране и не струват 200лв. Оообаче си зависим от наличието на друг автомобил наоколо.  Но по-добре да ги има.

 

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Средния живот на старова батерия е 3-8 години при редовни пролетни и есенни дозаряди с оптимални напрежение и ток, обаче на повечето хора не им се занимава. Всеки си познава автомобила и веднага усеща когато батерията започне да издъхва, но никой не обича да плаща за нова и стигаме до тази тема.

Изключение прави внезапната смърт на някоя клетка.

Не забравяйте че акумулатора е консуматив!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно, но има и извънредни случаи в които е нужно леееееко (някои път и малко по-сриозно) побутване за да се стартира. Тогава е добре човек да има опции. Ако е заминал или тръгнал да си заминава акумулатора е леко налудничаво или мазохизъм да се разчита на допълнителни помощни способи при всяко следващо палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 кинта за нещо което може да не потрябва, а ако потрябва се ползва един, два пъти за 10 години..., оставам без коментар. При това е с електроника която, може да дефектира и кондензатори с живот не повече от 10 години. Само на мен ли нещо не ми се връзва калкулацията. Както писа по-горе колега: "стартиращи кабели в багажника", тук съм за с двете ръце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е относително. Някой може да реши, че 200 лв са нищо на фона на главоболията които може да ти спестят (за справка 'Breaking bad', серията дето караванката не можа да запали в пустинята, та трябваше да измайсторява акумулатор с подръчни материали) :) .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз си взех такива - https://www.flexzon.com/475/кабели-за-подаване-на-ток-1200a-35м-за-дизел-и-бензин за дизел - 1.9 тди.

Имах някакви, които ги разхождах сума време и един път ми се наложи да ги ползвам. Не свършиха работа според очакванията.

Купих горните, които в емага бяха по-скъпи, но видях от там търговеца и разглеждайки сайта останах изненадан от разликата.

Кабелите са с дебели проводници и изглеждат с прилично качество, неочаквано за тази цена. След като ги купих, веднъж ми се наложи да паля с тях и всичко беше ок.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...