Jump to content

Съвет при покупка


Recommended Posts

Здравейте,

Тъй като чакам второ дете, се налага най накрая да сменя малката двувратка с нещо по солидно. Спрях се в крайна сметка на Audi A6 2015+ (мисля че фейслифта беше от тази година). Та, тъй като от аудита грам не разбирам ми се искаше да получа малко информация какво да гледам при избора - кои двигатели са добри (виждам че има по два бензин и дизел), скоростни кутии, окачвания и т.н. 

 

Благодаря ви предварително.

Редактирано от Duwolf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Мен по скоро в момента ме вълнува какво да гледам при избора на този автомобил. Парите към момента не ги гледам.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парите са напълно достатъчни за фейс.Гледаш всичко да работи,салона не трябва да има следи от ползване поне до 250 000км,кутията как включва.вериги,дюзи и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

A като тип двигател кой е, така да го нарека, по добър? Мощността при по големите литражи е ясна. Гледам също така че и различни скоростни кутии се предлагат

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Duwolf Зависи за какво ти трябва колата.Аз лично бих предпочел 2,0тди за повече градско или 3,0тди ако караш повече извън града.От друга страна е спорно,дали си заслужава разликата от 1-1,5л в разхода,да се лишиш от предимствата на по-големия мотор.В момента съм с 3,0тди преди фейс и съм много доволен,като карам доста градско.Има колеги,които ще ти препоръчат прословутият 3,0тфси,но за мен не си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Duwolf написа:

 

A като тип двигател кой е, така да го нарека, по добър? Мощността при по големите литражи е ясна. Гледам също така че и различни скоростни кутии се предлагат

На мен не са ми известни сериозни слабости по фейсовите двигателите на а6, така че дали ще се спреш на 2.0тди, 3.0тди, 2.0тфси или 3.0тфси няма да сбъркаш. Избора е твой, зависи как и къде ще караш главно, търсиш ли определено поведение на колата и т.н. Относно скоростните кутии типтроника се води по-здравата кутия от С-троника, но ако последната е обслужвана през 60к километри, не би трябвало да има драми. И както каза колегата по-горе, колкото по малък пробег по-добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за съветите.

Като цяло основно колата ще се кара градско и то не по много. Едно от нещата които се правят е всеки ден сутрин и вечер се карат и съответно взимат децата от градина (разтоянието е малко). До сега не съм карал дизелов автомобил, но предполагам не е много препоръчителен за такива кратки разстояния?

Дали е 2 или 3 литров не ме бърка особенно, да хубаво е да имаш нещо по мощно под педала, но не става номера с малките в колата :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За градско не си заслужава дизел, бензинов мотор е твоят избор. И като каза по-мощно си очевидно за 6 цилиндъра. Във фейса на а6 няма известни проблеми нито за автоматита, нито за бензиновите двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV Защото при сходно вървене във всекидневието,при дизела се возиш на 7,5-8/100,а при 3,0тфси си 12/100 да кажем.Това много грубо средно.Даже честно казано,при нормално каране дизела го усещам по жив.Ся,ясно,че тфси-то е по-бърз като абсолютно стойности,но във всекидневието ползваш нм в ниските,а не к.с..Тук не визирам другите неща,като нагари,харч на масло,пцв клапани и т.н.И все пак,пробваш,преценяваш кво ти изнася и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2015+ вече говорим за Gen2 3.0TFSI което с два реда дюзи блок с ризи и т.н. доста по-различен мотор. Дизела си има турбина/турбини дюзи егр дпф ... ама както писа нека всеки си решава сам за себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелът при основно градско каране ще има проблеми с ДПФ. Колкото е по-голям мотора, толкова повече.

Сходно вървене с бензин на градско (т.е. с постоянни спирания и ускорения) дизелът може да има при изрязване на екологичните системи. Което е въпрос на време да бъде санкционирано.

С-троник за градско е най-некомфортната кутия.....не, че е проблем, просто всяка друга хидротрансформаторна или вариаторна кутия в градски условия е по-плавна.

3-литров дизел без топъл гараж няма как да падне под 10-12 на градско в София.

Какъвто и нагар да направи бензинов мотор е несравним проблем с отказ на еко-системите....реално много хора ги махат заради финансова невъзможност да ги възстановят.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случав за фейс а6 няма как да направи нагар като има втори ред дюзи. А шестцилиндорв дизел който ще харчи 8 градско е доста добра легенда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, robobug написа:

...дизелът може да има при изрязване на екологичните системи. Което е въпрос на време да бъде санкционирано...

 

Няма да е скоро. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, МИТАКА1654 написа:

но във всекидневието ползваш нм в ниските,а не к.с.

Дори префейсовото ТФСИ има предостатъчно нютони, да не говорим пък за фейсово, където софта на кутията е друг и колата се усеща "напомпана" в ниските. Всичко друго като предимства на бензина беше вече споменато. 2,0тфси също върви прилично за градско ако не търсиш голяма сила за водене и вземане от градина/у-ще. Лично за мен няма смисъл от 3,0тфси или 3,0тди при такива нужди. Аз дори не бих си купил такава голяма кола в тоя случай. По нашите скапани улици няма място да се разминеш или паркираш такава кола.

А, и също само градско разхода на бензина е 15. 

Редактирано от zhelyazA6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Оставям на страна ежедневните малки трипчета в града, градина, училище и т.н. Другото ми искане за по-голяма кола е заради багажа, който ще се трупа при пътуване покрай 2те деца и жената. Знам, че има доста други автомобили, които хем ще са с по малки габарити, хем повече багаж ще могат да побират, но само аудито ми грабва окото, а пари за нещо, което не ми харесва, не бих дал. 
Относно двигателя - не ми е прироритет, стига да е надежден. Ако намеря правилната кола с екстрите, ако ще да е 2.0 или 3.0, ще я взема. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zhelyazA6 3,0тфси нютоните му са на 3000об,на дизела са на 1800об.Отделно 3,0тди е със 35% повече въртящ момент при 35% по-малък разход.Ще преглътнем факта,че дизела е по-бавен до 100 с 0,5сек.Това при всекидневно каране за повечето нормални хора е определящото.Единствено съм съгласен,че не е практично,ако живееш в голям град и въртиш по цял ден спри-тръгни.Тогава аз лично отивам на а3 седан бензин.

Редактирано от МИТАКА1654
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, МИТАКА1654 said:

3,0тфси нютоните му са на 3000об,на дизела са на 1800об.

Тръгна темата към дизел-бензин :)

Ако това бяха влекачи...или генератори тези цифри щяха да казват всичко.

Ама това са коли, които на градско стоят част от секундата на тези обороти. Много по-голямо значение има колко бързо се стигат тези нютони и колко време се задържат, предавателни числа на кутията....

Това поколение 3.0Д може и да не е много лагав, но това е свързано с доработки, рязане на дпфи, хибридни турбини......а може да се падне и дизелгейт мотор.....тогава след едно посещение в официален сервиз ще ти се иска да слезеш и да буташ колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно ли ще спорим за лагав дизел срещу бензин и то с компресор? Това е ебаси смешката, но така става като св гледат каталожните данни и то само на разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MachineSpirit Да,вярно.Вярвам на собствената си преценка.Не знам какво караш,но 4г е далече от лагав.От моята камбанария нещата са в полза на дизела.Имах в годините,турбо бензини,тунинзи,ала бала.Карал съм два 3,0тфси на клиенти.За това,което ми трябва,тди-то е по-удачно.Кутията държи мотора 90% под 2000об,дали не ме интересува тогава да са ми нм.В режим ефишънси,държи под 1500об даже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ти защо си мислиш, че 3,0тфси няма нютони под 2000 об???? Вече казах, че бензина има предостатъчно.

И аз карам до 2000 об нормално в 99% от случаите. 1% е когато е студена първите 200 м сутрин.

Ама няма смисъл да спорим, всичко опира до предпочитания. Това мога да кажа след 10 г. кюмюрджийство... 😂😂 no hard feelings.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...