Jump to content

Проблим с темпомата на голф 3 1з


Presiqn_mk3

Recommended Posts


Здравейте след адски много чудене и ровене не можах да оправя проблема а той е следния. Колата ми е голф 3 1.9 тди 1з с компютър едц15 сложен е темпомат но като я закача на диагностика не отчита скорост пробвах и с други табла но ефект няма. Ако някой знаеш нещо по темата или е имал същия проблем моля да сподели.
 
Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблото показва но темпомата не работи и на диагностика на 6ти канал не отчита скорост

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради едно придърпване с леко натиснат педал на газта при 1z се правеха разни магии:

- вариант 1--> гасене на сигнала от датчика - но тогава и таблото не показва;

- вариант 2 --> датчикът си подава сигнал до таблото, но се реже един проводник от таблото до ECU-то, за да не се проявява тресенето. При този вариант се получава това което описваш - таблото показва скоростта, но екуто не разбира за нея. Съответно темпомата не работи. Както и се гаси компресора на климатика при настъпване над 100 км/ч.

 

На твое място бих огледал проводниците при буксите зад таблото. По спомени беше една голяма синя. При голф не знам как трябва да е. Евентуално проводникът е светлосин с бяла ивица. Но нямам спомен на кой пин е. 

Ако няма видима прекъсване, може да се прозвъни с мултицет този пин дали има  връзка до пина който влиза към екуто. Но трябва да намериш съответстващите. Имаше добри насоки навремето в дизел форума по темата, но вече този форум липсва. 

Успех.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради едно придърпване с леко натиснат педал на газта при 1z се правеха разни магии:
- вариант 1--> гасене на сигнала от датчика - но тогава и таблото не показва;
- вариант 2 --> датчикът си подава сигнал до таблото, но се реже един проводник от таблото до ECU-то, за да не се проявява тресенето. При този вариант се получава това което описваш - таблото показва скоростта, но екуто не разбира за нея. Съответно темпомата не работи. Както и се гаси компресора на климатика при настъпване над 100 км/ч.
 
На твое място бих огледал проводниците при буксите зад таблото. По спомени беше една голяма синя. При голф не знам как трябва да е. Евентуално проводникът е светлосин с бяла ивица. Но нямам спомен на кой пин е. 
Ако няма видима прекъсване, може да се прозвъни с мултицет този пин дали има  връзка до пина който влиза към екуто. Но трябва да намериш съответстващите. Имаше добри насоки навремето в дизел форума по темата, но вече този форум липсва. 
Успех.
 
 
Колата и в момента при леко подаване на газ си придърпва така благодаря за инфото

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

стоп машинката коректно ли ти работи?
Да

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При наличен сигнал за скоростта тресенето е по-осезаемо и отвратително. Също така - дори да възстановиш сигнала, ползването на темпомат с това сецане е изключително неприятно в момента в който темпомата се опитва леееекичко да подава газ. Бях прежалил тази екстра заради некомфорта при ползването ѝ.

 

Дори бях сменил ECU-то s 16битово, като предполагаемо решение на проблема, но пак без съществен успех. 

 

Неотдавна някой беше споменал че се е отървал от въпросното тресене напълно, като сменил ГНП с такова от AFN (по спомени, а може и да бъркам). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сега да търся кабела от таблото към компютъра

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Ако успея да га подкарам веднага ще сменя управлението

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз това бих проверил първо. Ако някой се е опитвал да лекува  тресенето - предполагам че проводника ще е прекъснат при таблото,  заради по-лесния достъп. Не знам къде  екуто при голфа, но при Ауди 80 е труднодостъпно и не е удобно да е там.

Ако не се открива в просто око, все пак ще трябва да се провери от двата му края с мултицет. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи това е първата ми задача брагодаря

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери проводника на 7ми на буксата зад таблото. 

https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=168159&start=30

 

Ако установиш прекъсването ѝ и желаеш да отива сигнал до ECU-то за ползване на темпомат (и да има сигнал само докато темпомата е включен), може да ѝ сложиш реле. Примерно решение от тема в която се обсъждат същите проблеми:

https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/1z-ahu-stumbling-under-part-load.338788/post-5069433

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно голямо благодаря колега

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е отстранен имаше мост между 7ми и 3ти пин след отстраняването му колата почна да работи по гладко тресенето спря в ниски обороти и всичко е както трябва

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...