Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колкото до TBN - total base number, това е алкално число. Тук вече маслото се оценява по присадките, колко е устойчиво на кисилини, отмива нагар и т.н. (киселините се получават при процеса на изгаряне в горивната камера. Ако горивото е богато на сяра т.е. е некачествено, тогава имаме сярна киселина в мотора.)

 

Та този параметът TBN се дава като число.

 

 

 

Аз и друго се чудя - маслата са микс ("бленд") от различни базови масла, като хем може да са от една група, хем може и да не са. Ако са от група III това вече не е полусинтетика, а синтетика и може да има вискозитет 15W-40, 10W-40, 5W-40  и т.н. Такова масло се води синтетика, защото е синтез от базово масло група II.

Ама на магазина като идеш синтетиката ти я дават все 5W-40 и надолу. :hilezh::hilezh::hilezh:

On 4.02.2017 г. at 11:59 AM, Nikosaul said:

за масло отговарящо на стандарт VW 507.00, факторът TBN е добре да бъде  > 7,0 = 8,0,

а е препоръчително да бъде с TBN >7.5 особено, ако маслото се води за лонг лайф.

Та за дизел обикновено са даже TBN над 11до 14

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.01.2017 г. at 19:56, Nikosaul написа:

 

 Колега може ли да споделиш мнение за тази марка масло?

 

http://www.rockoil.co.uk/cm/images/pdf/techdata/automotive/Synthesis_4_Sport_Range.pdf

 

http://www.rockoil.co.uk/cm/images/pdf/techdata/automotive/Synthesis_4_Auto_Engine_Oil_Range.pdf

 

Да уточня, въпроса ми е за маслото с вискозитет 5в40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, SpeedyMan написа:

Та за дизел обикновено са даже TBN над 11до 14

 

Има огромна разлика между стандртие VW504.00 / 507.00 и  VW502.00 / 505.00.

Копирам си мнението от стр.40 на тази тема, само за да те улесня:

Между VW 504.00 и VW 502.00 TBN фактора e коренно различен.

При по-новият стандарт TBN може да бъде от 5 до 8, като TBN 8 ще се отнася повече за дизелови ДВГ. Масалата от този стандарт са по-стабилни в химичният си състав., но не могат да понасят ниско качествено гориво.

При по-старият стандарт, TBN е както отпреди години колкото е по-висок толкова по-добре, но маслата там са минерални, с амалгама от химични елементи в състава си, но със слаби връзки, но пък издържат повече на лошо качество на горивото.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, eodor написа:

 Колега може ли да споделиш мнение за тази марка масло?

 

http://www.rockoil.co.uk/cm/images/pdf/techdata/automotive/Synthesis_4_Sport_Range.pdf

 

http://www.rockoil.co.uk/cm/images/pdf/techdata/automotive/Synthesis_4_Auto_Engine_Oil_Range.pdf

 

Да уточня, въпроса ми е за маслото с вискозитет 5в40

 

Здравей,

Мога да предположа, като се позова на предоставената техническа информация, че маслото е oil group base III+ (по новата терминология това е синтетика), като според параметрите и стандартите, на които са посочени, че отговарят точно тези две 5W40 масла, може да се съди, следното:

1. Rock Oil 5W40 от серията "4 Sport Range" е създадено от минерално базово масло с хидрокракинг процес на пречистване (чисто от парафин и серни съединея базово масло) и има много добър VI - 183, добър TBN - 7,8 добър NOACK - 9%.

2. Rock Oil 5W40 от серията "4 Auto Engine Oil Range" е създадено от минерално масло с хидрокркакинг процес на пречистване, но от тежеък дестилат на нефт, (повече парфини по-голяма стойност на серни съединения, повече пепелни частици), среден VI, неясен TBN (според мен около 10,0), и NOACK неясен но според стандарта е около 13%.

 

Но, за да не продължа да пиша глупости, а за да мога да дам пълно инфо за базата и за присадките, и колко е читаво маслото, то по-добре да ми предоставиш MSDS (material safety data sheet), това следва да го има налично про дистрибутора им в България, който е ф-ма "Мото Универсал" ЕООД, гр.Русе.

 

Относно фирмата "Rock Oil", тя е тип "блендер", слабо известен в Европа, основно в Англия се разпространява, и добре позната в Америка, като се рекламира основно по автомобилни и мотоциклетни спортни събития (за това и се представят основно на острова, където автомобилните забавления са добре устроени).

Повечето масла са им минерални, група II, имат серии от група III, но поради това че не намирам MSDS-и не мога да кажа колко са добре или зле маслата им. Ако трябва да се сравнят с нещо познато на БГ пазарът, продуктите са от клас като на MOTUL.

Избора освен по цена, ще зависи за какъв двигател ще се ползва и за какъв режим на шофиране.

Aко аз трябва да избирам за мен, то бих избрал 5W40 "4 Sport Range"

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислям се и за Shell Helix Ultra Professional AG 5W30 от Англия за 1.4 common-rail форд, излиза на много добра цена, дали е менте и продават ли в UK много такива? Аз лично съдя и по продажбите, близо 4400 купувания има и много коментари, които са 99% положителни от към характеристики и качества на маслото. 17 паунда е, ще ми стъпи с доставката 60 лева за 5 литра, което според мен е добре и съм склонен да вярвам, че е оригинално. 
Добро ли е маслото и ще се разбира ли с моторетката ми, друго известно-добро което бихте препоръчали и формулата я има и още един куп масла. Тоя шел ме учуди цената му и това колко е купуван. Ще се радвам да споделите дали е по - добър от швейцарското масло, цитирано по - горе поне на хартия. Също така да помогнете за дилемата ми 5w30-5w40! Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Nikosaul said:

 

Има огромна разлика между стандртие VW504.00 / 507.00 и  VW502.00 / 505.00.

Копирам си мнението от стр.40 на тази тема, само за да те улесня:

Между VW 504.00 и VW 502.00 TBN фактора e коренно различен.

При по-новият стандарт TBN може да бъде от 5 до 8, като TBN 8 ще се отнася повече за дизелови ДВГ. Масалата от този стандарт са по-стабилни в химичният си състав., но не могат да понасят ниско качествено гориво.

При по-старият стандарт, TBN е както отпреди години колкото е по-висок толкова по-добре, но маслата там са минерални, с амалгама от химични елементи в състава си, но със слаби връзки, но пък издържат повече на лошо качество на горивото.

OK.Ако приемем това за вярно, по добре е да си караш с VW 505 00 (ако може, би трябвало да е с по-висок TBN) и да не ти пука за горивото, щото в БГ да попаднеш на гадно гориво е "много вероятно".

Mного ясно че масло с нисък TBN не може да неутрализира сярната киселина и другите киселини които се получават в степента, с която масло с повечко добавки.

Какво означава "по-стабилни" в химическия състав? Кои са базовите масла, които са по-стабилни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво казва за маслото:

http://www.quickfds.com/out/17938-65373-08589-012418.pdf

 

Става lи за дизел, 2004, EURO4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За да се ориентираш е по-добре да следиш нормата, която трябва да има маслото за да отговаря на твоя двигател. А нормите не ги пише с SDS, а в TDS.

 

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, KCV написа:

Това какво казва за маслото:

http://www.quickfds.com/out/17938-65373-08589-012418.pdf

 

Става lи за дизел, 2004, EURO4?

не е подхдящо за EU4 Diesel, особенно ако DPF-а си е на мястото.

 

ELF / TOTAL 5W40  - минерално хидротретирано базово масло, (base oil group II) 

http://catalog.elf.com/en/products/bux/EVOLUTION-900-FT-5W-40

 

от линка на производителя, гледат се техничесеките данни в "Technical Data Sheet", за да рабереш маслото на какви стандарти отговаря, а в Safety Data Sheet (или MSDS) се гледа, за да разчетеш състава му.

 

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако има DPF, търси се масло което е VW 507.00 трябва да има този стандарт.

търси се масло с ниски нива на Sulfated Ash, <= 0.7%, както и ZDDP <= 0.7%

 

и понеже леко ме съмнява 2004 дизелче да тоговаря на EU4, и ако няма DPF, то може да се ползва VW 505.00

(за инфо EU4 става валидно от Януари 2005)

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, KCV said:

Би ли споделил насоки какво трябва да се гледа за EURO4?

LOW SAPS.

BMW LL04 и каквото е писал колегата VW 507 00

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, kamata написа:

Замислям се и за Shell Helix Ultra Professional AG 5W30 от Англия за 1.4 common-rail форд,

 

за двигателите на форд, има нужда от масла тип "Energy Conserving" (със среден HTHS => 2.9 <=3.5), защото производителя така е сметнал железата на двигателчетно, че маслото трябва да е редичко, за да не му пречи на ускорението... Shell-ът за който питаш си покрива всички стандрти на Форд, така че спокойно можеш да го ползваш. 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

То двигателчето е на PSA 1.4хди и там се препоръчва 5w40 с HTHS над 3.5. Изобщо не е задължително да се кара с фордовите спецификации, те са по скоро от гледна точка на екология. Уж падал разхода....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, предстои ми смяна на маслото на двигател 1.8Т АЕВ 98 г. Досега съм карал само с MOTUL 8100 5W40. Във форума четох добри мнения за MOBIL 1. Въпроса ми е това масло става ли за моя двигател - MOBIL 1 New Life 0W40 и какви разфасовки има? Гледам по западните сайтове тубите са само 1 и 5 литра, а по българските предлагат и разфасовка 4 литра.

Редактирано от mdi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега, откъде го взе и на каква цена, 5 литра ли е?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...