Jump to content

Audi A6 4F 2,0TDI 2010 - мнение по конкретна обява


Recommended Posts

Колеги,

някой гледал ли е тази Фейсовица:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11582826720512230&slink=iii0b2

от месец я заглеждам по-сериозно,  но иначе стои от няколко месеца и цената не мърда. Моля за отзиви относно състоянието и, а и като цяло от видяното. Италянките са малко съмнителни от към поддръжка, но има и изключения. До тук дистанционно по Италянската "тарга" съм разбрал, че продавача малко се е пообъркал и колата не е 2010г., а 2009г., но нищо случват се грешки, а и 2017г. е била на 150х км..  

Знам, че много хора ненавиждат комбинацията на висок клас лимузина като купе на 4F оборудвано с тези 4-цилиндрови мотори и съответно нещата които произлизат от това - липса на куатро, бедна на екстри, платнени седалки, няма я спокойната и тиха работа на 6 цилиндровия мотор, по-слабо ускорение, вероятност да е била служебна и т.н., но въпреки това ще се радвам да споделите мнения относно точно такава комбинация: 4F купе оборудвано задължително с фейсовия мотор (би трябвало да са common rail) 136 или 170к.с., или препратка към вече коментирана такава комбинация, защото не успявам да намеря с търсачката. Все пак тези мотори се монтират на тежки лимузини като Шкода СуперБ 4х4, Пасат, та не ми се вярва да е чак толкова зле от към динамика при "местене" на купето.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън рейл е мотора, колко е слаб всеки си преценява според нуждите, но не е лош избор, защото имаш евтин ремък и няма да участваш в хорър филм с вериги.  

Запазена ми изглежда колата като цяло, единствено ръчната кутия не мога да я преглътна аз в такъв клас автомобил. Това не е шкода, Ауди А6 е все пак... По-добре мултитроник отколкото ръчка като в служебна дачия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става нормалното придвижване с колата и толкова, колата е голяма и по-тежка от шкодите.

Като модел е много комфортна и приятна но е вече на години и ще си има неща за правене. Ако ти харесва взимай смело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По снимки ми харесва, но незнам какво ще заваря на място, 350км. са ми в едната посока. А има ли осезаема разлика между 136 и 170 к.с. мотор?

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търкалям същата 2.0TDI CR 170 коня мултитроник,вече две години и половина нямам драми...вярно аз е взех на "уж" 122 хиляди :hilezh:,върви доволно като за мултитроник :flehan:,обслужването на мотора не е скъпо..на мултитроника беше 300лв в Порше Пловдив,вече 50 хиляди само зареждам.Скоро ми светна чека за моторчето на вихровите клапи,и при 1ви удобен момент че го сменя с ново...нещо не ми се влиза в филма с премахване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То като чета темите в 4F раздела ситуацията с типтроника не е много различна от мултитроника...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквато и да е кутията си иска своята поддръжка:

- при ръчната скоростна кутия има съединител и маховик, които се сменят на определен период (масло рядко се сменя)

- при мултитроника се сменят масло и филтри на всеки 50-60000км

- при типтроника маслото се сменя на по-голям интервал, но има торк конвертор, който на определени километри може да се наложи да се смени/рециклира

И при трите вида кутии ако възникне повреда в самите кутии се налага ремонт от 2000+ лева, така че разликата в поддръжката не е фрапираща. Финансовото изражение на поддръжка/ремонт на скоростна кутия е еднакво при повечето марки автомобили.

Другото е удобството при шофиране и предпочитанията на бъдещия собственик за тип скоростна кутия.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2000+лв. за ремонт на механична кутия не са ли малко множко.... 

При тези комън реали помпата и дюзите как са, смисъл дюзите проблемни ли са като при предното поколение двойки (всъщност там са различни - помпа дюза) и помпите склонни ли са за образуване на стружки?

И още нещо при скорост  120 ...140 в купето по-шумно ли е в сравнение с 6-цилиндровия дизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 minutes ago, Marian_Georgiev said:

И още нещо при скорост  120 ...140 в купето по-шумно ли е в сравнение с 6-цилиндровия дизел?

то не само при висока скорост ще е значително по-шумен двигателят, а и при всяко по-агресивно и дълго ускорение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчна кутия е леко смешно да се сравнява с автомати по цени за поддръжка, всичко е в пъти по-малко. 

2 hours ago, OvivO said:

то не само при висока скорост ще е значително по-шумен двигателят, а и при всяко по-агресивно и дълго ускорение. 

Какво е аграсивно и дълго ускорение? Колкко ще е шумна колата при трзи скорости зависи от шумоизолацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Marian_Georgiev написа:

И още нещо при скорост  120 ...140 в купето по-шумно ли е в сравнение с 6-цилиндровия дизел?

Карам 4г и от време на време се качвам и на б8 и винаги поглеждам дали има отворен прозорец,доста по-шумна е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 minutes ago, MachineSpirit said:

 

Какво е аграсивно и дълго ускорение? Колкко ще е шумна колата при трзи скорости зависи от шумоизолацията.

да я изрежеш на трета до червени обороти, да кажем.

Карах на приятел C200 дизел мисля беше, 2008г, е, нямаше такъв шумен мотор при ускорение. Скоро не съм карал 2.0 vag

@МИТАКА1654: говорим 4 цилиндров дизел срешу шестак в едно и също купе, пак ще има голяма разлика откъм шум и вибрации при ускорение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам въпреки шумоизолацията на купето 4-цил. ще си е по-шумен или поне по-бучащ. Возил съм се в Супърб и Пасат 7 с такива мотори, Пасата беше по-тих и с по-добро усещане за комфорт.  

Има ли осезаема разлика в динамиката между 136 (или 140 ли се води??)  и 170 конювите версии на моторите ( само за комън рейл става въпрос) ? Чел съм, че разликата е само в софтуера, а на метал са подобни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 цилиндров изправен комън рейл на практика няма вибрации - нито по волана....никъде.

На звук - ами при автомобили на под 100к км трудно непредубеден човек ще направи разлика между дизел и бензин.

Принципно Б8 е по-безшумен автомобил от А6. На практика това, което се внася в БГ все е частен случай.

Т.е. шумът от скорост и мотор при автомобили на 10+ години зависи най-вече от конкретния екземпляр.

Скоро сравянвах 140 кс с ръчна кутия и 170кс с ДСГ - с ръчната кутия усещането е за по-добро вървене.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като минах от бензин на изправен 4 цил дизел на около 100к км. имах чуеството, че нещо му е счупено. Яко тракане и вибрации, особено при потегляне. Но се свиква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, MachineSpirit said:

Май само си пишеш и не си пробвал. Пробвай и пак пиши тук. Кой изрязва дизел в а6 до червени обороти?

написах какво съм пробвал. 
Спорим кой е по-балансираният двигател между 4 и 6 цилиндъра ли? Има ли смисъл?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се спори.......карам чисто нов пасат б8 2.0тди на 20 000 км и трака като трактор. Особено като му се даде стъпка. Иначе е хубава кола, солидна, но това ДСГ може да ти скапе нервите. Потегляш, 10км/ч - 2ра, 20 - 3та, 30 - 4та.....до 50км/ч е включило 6та. Все е на 1000 оборота. Много мудна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм Пасат ЦЦ на 3 години и Ауди А4 на 4 години, с двигатели 2.0д. И двете тракат, вибрират и шумят като орехотрошачки. По волана наистина няма вибрации, но в купето си се усещат. Особено при стартиране сутрин и на по-студено време. При работа на място на светофар също. А при настъпване тембърът и вибрациите са все едно моторите са голяма ярмомелка, която ще роди малки ярмомелчета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, MachineSpirit написа:

Ръчна кутия е леко смешно да се сравнява с автомати по цени за поддръжка, всичко е в пъти по-малко. 

 

 

Тъй като пишеш за поддръжка, а не ремонт сметките стават различни:

 

Ако говорим за изправни ръчни и автоматични скоростни кутии поддръжката на ръчната скоростна кутия може да е по-висока от тази на автоматичната скоростна кутия в дългосрочен план (примерно 100 000км)  защото в повечето случаи (купува се стара кола на незнайни километри) се налага поне една смяна на съединител и маховик, които са консуматив.

 

Така, че при пробег около 100 000км по самата ръчна скоростна кутия не се прави нищо, освен поне 1 смяна на масло - около 200лв, но за този пробег почти винаги се налага смяната на съединител и маховик защото са консуматив, което като има своята цена - може лесно да се провери колко струва комплект съединител с маховик (поне 1000лв).

 

При същите условия (изправна скоростна кутия), при мултитроника се сменя масло на всеки 50-60 000км, което за пробег около 100 000 км е около 700лв общо (2 смени на масло, без филтър)

 

При същите условия (изправна скоростна кутия), при типтроника се сменя масло и филтър на всеки 100 000км (въпреки че някои не го сменят изобщо), което за пробег около 100 000 км е около 350лв - 1 смяна на масло и филтър

 

Вече ако говорим за повредени скоростни кутии ремонта на всеки тип скоростна кутия може да варира в големи граници и тогава е възможно ремонта на ръчната скоростна кутия да е по-евтин, но ремонта, не поддръжката.

 

Това го пиша като човек, който е сменял съединител с маховик и масло на ръчна скоростна кутия на А4/В7 1.8ТQ и също така съм сменял маслото и филтъра на типтроника на А6/4Ф 3.0AQ. Двете коли продължавам да ги поддържам и карам и в момента, като на всяка от тях съм минал по над 100 000км откакто съм ги купил. Така че това е информация от "първа" ръка.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Мултитроника смяната на маслото е 350 лв. само ако се налива Ауди щамповано и го сменят в Порше, което на кола извън гаранция е безсмислено. Нормално е в рамките на 130 - 150 лева.

 

Двата съединителя също рано или късно се налага да се сменят. Кога точно е много трудно да се каже, но грубо казано може би между 250 и 350 хил. км. Смяната им при Мишо е в порядъка на 2400 лв.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ръчна скоростна кутия не се налага смяна на маслото, само за твоя сигурност. Аз го смених с оригинално и после горчиво съжалявах, зимата докато е студена по-трудно влизаше втора.

Смяна на маховик може да се наложи само ако е дизел на незнайни километри и чипосан.

На бензин да се наложи смяна на маховик е супер рядко явление. 

На мултитроника рано или късно се налага нещо да се смени и тогава се колиш Мишо да си е тук защото  иначе ще ходиш 10 пъти. Нека не забравяме за този недостатък. Няма кой друг да я оправи в България.

Типтроника също в един момент се износва хидрото и там цифрите са добри. Освен ако някой не реши да прави стартове, тихюгава хидрото е чао чао.

Не е като няма на всяка страница в 4ф раздела теми за типтрониците с различни проблеми. И там не всеки ги прави/ рециклира успешно. Има пак там достатъчно примери. МиД Варна беше, от Коко в малинова се реве вече редовно, сменя наред без да гледа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...