Jump to content

A6 3.0 TDI тресене


tyrlaka

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Колата е а6 4ф 3.0тди 233 коня. Преди седмица когато валя доста, вечерта на едно място не видях голяма "река" на пътя и се набих вътре с 40-50 км/х. След като бях вече вътре, водата стигаше д/г малко над средата на джантите, излязох си нормално, но след това колата започна да прави следните проблеми:

При ускорение между 1800-2000 оборота започва да тресе и по-точно се усеща все едно някои от цилиндрите прекъсва.. Притриса 4-5 пъти и спира. Ако я карам на ниски обороти до 1700-1800 този проблем го няма, ако и дам газ и я карам на 2000 също проблема го няма. При спускане по инерция оборотите варират с около 150 падат и се качват постоянно.


Проблема няма да е от мотора 100%, тъй като на място работи нормално и гледах, че не е засмукал вода, което ме навява на мисълта, че нещо е станало с кутията...

Вдигнах я на подемник, буксата на кутията за управлението от страната на кабелите ( не където се закопчава към кутията ) беше мокра. Изсуших я добре и пак я закачих, но това не реши проблема. Гледах мокета от дясната страна, не беше мокър ( до колкото разбрах, че там е контролния модул на кутията). Закачах я с диагностика, няма никакви грешки.

 

Някакви идеи какво може да се е случило и какво да разследвам?

Редактирано от tyrlaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачи я на диагностика с VCDS и виж какви записани грешки има - все ще е записало нещо щом придърпва.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Закачах я с launch диагностика, пуснах и цялостно сканиране. Спрециално влязох в модулите за кутията и двигателя, нямаше никакви записани грешки.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ами то май това остана.. Има ли някакъв начин да се провери или се праща се рециклиране? А има ли някакъв шанс да влезе вода в кутията?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вярно. В Типтроника може да влезе вода през отдушника за изравняване на атмосферното налягане. Конкретно с този случай обаче най-вероятно е влязла при електрониката, след като буксата е била мокра.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буксата беше мокра само от страната на двигателя, когато я разкачих реално вътре нямаше вода и към кутията също нямаше вода..

 

Въпроса ми беше дали ако е успяло да влезе вода в кутията и е преебало маслото, дали може от там да е ...

 

Така като гледам докато не пусна маслото, само се гадае

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Има много изписано (и изречено в Тубата) за влизане на вода в кутията когато се мине през дълбока вода, но може да е влязло, може да не е. Най-добре е да смениш маслото и да видиш дали ще се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, CVT написа:

Това не е вярно. В Типтроника може да влезе вода през отдушника за изравняване на атмосферното налягане. Конкретно с този случай обаче най-вероятно е влязла при електрониката, след като буксата е била мокра.

 

Благодаря за корекцията, къде се намира този отдушник ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да е влезнало малко вода, маслото стои на около 90-100 градуса в кутията и литър да има ще я изпари тази вода за 100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мисля че е влязла, ако се съди по това което колегата описва как ефекта се е появил веднага след това. Най-вероятно проблем в електрониката, след като буксата е била намокрена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След корпуса на буксата вътре в кутията кабелите вървят по единично. Ако се подсуши при буксата проблем не трябва да има. При влизане в тази вода, ако колата рязко е спряла, а ти си давал газ, може и да си предобрил торк конвертора. Но накъсването може да е от прекъсване на някоя дюза или да е влезнало вода в ЕГР соленоида, който е отпред на двигателя. 20-25см вода не е шега работа, може да замине алтернатора или компресора на климатика. Един път съм влизал в такава вода до средата на джантата и смених ролката на компресора след седмица и вече много внимавам къде газя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само намокрена букса е достатъчно да повреди електрониката на модула от който идва и в който отива. Мръсната вода е електролит и колкото е по-мръсна, толкова по-добре провежда електричество. Ако имаш на една букса захранващи кабели и нисковолтови сигнали, нисковолтовите могат да получат до 12 волта.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буксата я изсуших, но тя вътре не беше мокра, бяха мокри само кабелите които отиват до нея, реално откъм кутията след като откачих буксата всичко вътре беше сухо... Не мисля, че там ще е проблема... Но дори и електроника да е, не би ли трябвало проблема да е по-постояннен, а не само на определени обороти и то на скорост над 3? На първа и втора проблема го няма.. Двигателя също не е, тъй като на място работи перфектно. Другото, което мислех е от самия удар дали може да е станало нещо, тъй като водата оказва корава съпротива..

Редактирано от tyrlaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...