Jump to content

2008 Audi Q7 3.0TDI муден старт


dani_tdi

Recommended Posts


Здравейте колеги! Колата е Q7 2008 3.0TDI 233. При запалване създава впечатление на паднал акумулатор/заминал стартер, но стартера е рециклиран.
 
С VCDS виждам, че заряда на алтернатора е 14.4V, но само 13.8V стигат до акумулатора, което според мен е другото лице на проблема.
Съмнява ме силовият кабел, който е от положтелния пост горе при горивиния филтър до алтернанора-стартера. Оригинален от порше е 320лв и се чудя дали да го взимам.
 
Някой имал ли е такъв проблем и как го е решил?
 
Споделям и снимки на стойностите на дюзите и заряда. (раб. температура: 90С)
 
Благодаря!85671c32c4b3e1d3394f7b63a77ca2ed.jpg7d2479c8e53cc6c415cb8d9d83018b11.jpg1034e9bef1c7c093d0d22dd04a931473.jpg041c91b8d1396e9bd26066dcc03eefff.jpg

П.С.

Акумулатора е закупен нов 11.2018 от предишния собственик, който изглежда най-евтиния [emoji16] (Starline 95Ah 800A) и знам на 100%, че не е кодиран с VCDS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобно нещо ми се случва с Туарега - 2009 3.0 тди - през зимата. Колата стои в гараж и в града рядко се кара, и когато се кара е по 10 км. От честото палене и гаснене, и многото консуматори, акумулатора започва да се е**ва, пада му стартовия ток, началото на 2020 го смених моя. Ако го карам на дълъг път или по-дълги разстояния в града няколко дена подред - проблеми няма. Ако му закача с тези домашните зарядни една нощ - също не се замисля. Така, че ако нямате някаквъ друг проблем разбира се идете първо да ви видят стартовия ток на акумулатора (аз така съм ходил в магазина maslata.bg мисля беше в Младост 4, но във всеки в който продават акумулатори също биха ви го замерили) , и тогава търсете други причини.

Редактирано от mhi406vt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги! Ще ходя да го замерят акумулатора и ще споделя резултата.

Когато паля волтажа пада до 8V, пропуснах да споделя.

За дюзите никой нищо не споменава, предполагам, че са в норма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите не са много в норма. Странно, но във високото налягане. Имат много корекция.

Може би пиезото вече не е наред. На колко км е тая кола?

 

И при мен беше така с акумулатора с подобно каране, но беше на 6г. Стои в гараж, но като не бях карал 2 седмици едва завъртя.

Смених го и сега е добре, не знам до кога, че се кара много малко.

 

Мойта е туарег. не съм мерил на акумулатора, то е голяма драма това да мериш под седалката. Не съм чувал тия да имат проблем с кабела. Ауди А6 има проблми и там батерията е в багажника. Ако твойто е като на А6 може и да има проблем с кабела. 

Но му се правят клемите и по-евтино и по-лесно от смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уикенда ще ходя да замерят акумулатора. 

 

Колата е на 220 000км.

По принцип набива една грешка и тя е тази: 

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

P2196 - 002 - Signal too High (Rich)

 

Обаче не мога да преценя дали проблема е в сондата или наистина сместа е богата. Не знам къде мога да и визя стойностите.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 minutes ago, dani_tdi said:

 

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

P2196 - 002 - Signal too High (Rich)

 

Обаче не мога да преценя дали проблема е в сондата или наистина сместа е богата.

 

някъде съм чел, че тази грешка я вади, ако е задръстен дпф и/или пикаят дюзите, съответно сондата отчита богата смес - rich.

 

При мен се бе появила тази грешка, смених сондата точно на b1 s1 и вече над 6 месеца няма и помен от грешката! А си се появяваше до 2 дни след чистене обикновено към 1800 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, OvivO написа:

 

някъде съм чел, че тази грешка я вади, ако е задръстен дпф и/или пикаят дюзите, съответно сондата отчита богата смес - rich.

 

При мен се бе появила тази грешка, смених сондата точно на b1 s1 и вече над 6 месеца няма и помен от грешката! А си се появяваше до 2 дни след чистене обикновено към 1800 оборота.

 

ДПФ-а съм го махнал

 

Преди 13 часа, mshbul написа:

Дюзите не са много в норма. Странно, но във високото налягане. Имат много корекция.

Може би пиезото вече не е наред. На колко км е тая кола?

 

И при мен беше така с акумулатора с подобно каране, но беше на 6г. Стои в гараж, но като не бях карал 2 седмици едва завъртя.

Смених го и сега е добре, не знам до кога, че се кара много малко.

 

Мойта е туарег. не съм мерил на акумулатора, то е голяма драма това да мериш под седалката. Не съм чувал тия да имат проблем с кабела. Ауди А6 има проблми и там батерията е в багажника. Ако твойто е като на А6 може и да има проблем с кабела. 

Но му се правят клемите и по-евтино и по-лесно от смяната.

 

Тези дюзи са ми много интересни. Никога не съм имал проблем с неравномерна работа на мотора, висок разход, пушене и т.н.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз малко се притесних от това което каза колегата преди теб...

Дали е възможно заради дефектна сонда да са некоректни и данните на дюзите?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 8.02.2021 г. at 22:33, dani_tdi написа:

 

Колега и аз като теб го имах същия проблем с бавното въртене на генератор сега дава 14,70V , на плюса и масата горе до филтъра дава 14,20, Плюс и маса на двигателя 14,30,на акумолатора ми дава 13,8,сменил съм четките на генератора ,нови маса купе двигател и при мен при палене пада до 8V, акумолатора е чисто нов AGM на три месеца ,чисто нов стартер и се радвах на страхотен резултат две седмици и сега отново е същата работа ,дано при теб да е от стартера ......

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се кара малко сигурно е нормално.

Пробвайте да заредите акумулатора добре и ако върти добре поне ще се изключи стартера от заподозрените.

 

На мен успя за 3 дни да ми скапе нов АГМ до 5в. Заредих го и сега е добре, но се чудя кога пак ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, kaycata написа:

Колега и аз като теб го имах същия проблем с бавното въртене на генератор сега дава 14,70V , на плюса и масата горе до филтъра дава 14,20, Плюс и маса на двигателя 14,30,на акумолатора ми дава 13,8,сменил съм четките на генератора ,нови маса купе двигател и при мен при палене пада до 8V, акумолатора е чисто нов AGM на три месеца ,чисто нов стартер и се радвах на страхотен резултат две седмици и сега отново е същата работа ,дано при теб да е от стартера ......

 

Можеш да си сигурен че имаш високо съпротивление някъде по кабелите, най-вероятно грееща клема. Пад на 13,8 волта докато стигне до акумулатора при зареждане е първата индикация, пада на 8 волта при палене е втората. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решение намерих поне за сега,четох в един английски форум със същия проблем,сложиха допълнителна маса между купето и двигателя прекодираха акумулатора като първите 6 цифри са за датата на производство на акумулатора колкото по нова дата толкова по добре,след тази манипулация при мен зарежда вече на 14'5  волта а не както преди 13.8 и тези два три дни където беше-10 градуса въртеше топ бързо 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Направиха ми нова маса за 14лв закачих единия край към болта на рейла а другия на купето отгоре до горивния филтър където се подава ток по принцип и всичко е ок за сега. вече 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...