Jump to content

Включва перка за охлаждене след запалване


fbika75

Recommended Posts

Здравейте на всички... Колата е А4 Б7 1.6 2007 S Line.. 

От известно време започна да ми прави проблем, след запалване на мотора на студен мотор, включват перкитете на мотора на пълни обороти.. Понякога загасам, паля и се оправя... Сега започна да го прави почти всеми път.. Със двузонен климатроник съм, ако има някакво значение...До колкото съм запознат има 2 датчика които са отговорни за включването на вентилаторите... Онзи ден смениха в сервиз единия датчик, който е зад двигателя, защото капеше от там антифриз... Остава само този който е в долната част на радиатора... 

Много пъти съм правил експеримент, след като запали и перките не се включат, вадя буксата от долния маркуч на радиатора, и веднага тръгват на пълни обороти, така както ми правии прави проблем в повечето случаи след палене... 

Някакви идеи каква може да е причината? 

Замислям се, да смена и датчика на долия маркуч на радиатора.. 

Редактирано от fbika75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е проблема който ти прави когато се включат? Aз забелязах същото сега при негативните температури. Също съм с двузонен климатроник, но двете зони съм ги синхронизирал. Когато мотора все още не е загрял и съм пуснал парното на максимум, перките по някое време започват да се въртят. Най-странното е че ако влезна в режим ECON и спират. Излизам от ECON - пак тръгват. Това става при -5 градуса външна температура с двете температури на климатроника на HI. Това обаче по никакъв начин не влияе на двигателя, тъй като термостата е затворен и затова не смятам да предприемам някаква интервенция. Само ми е интересно защо става.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също е синхронизиран климатика.. И двете зони са с еднакви температури... Паля колата винаги със спрян климатик, защото тук където живея температурите са над 14гр.сутрин...След запалване, може би около 5-6 секунди, и двете перки, отпред тръгват на пълни обороти... Не всеки път прави това, но според мен нещо подава на компа грешни данни, и перките тръгват.... 

По принцип така трябва да работи климатика според мен, точно както казваш... При пускане на топло, тръгват на бавни обороти, и при натискане на бутона ЕКОН, спират да се въртят...

Ни при мен се завъртат с пълни обороти без да пускам климатик, чак ги чувам в купето 😁

Залагам на датчика който е в долния край на радиатора, но нека все пак някой друг каже дали може да е от него... 

Редактирано от fbika75
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това наистина не е нормално. В моя гараж през зимата е 12 - 13 градуса и аз също паля в повечето случаи с изключен климатроник, но перката никога не се завърта толкова кратко време след запалването. Завърта се чак когато излезна навън и покарам доста време.

 

Голямата перка нe я чувам от купето, но имам камера и я виждам. Когато се чува от купето знам със сигурност че се въртят и двете на максимална скорост. При тази странна за мен ситуация на-5 градуса която съм описал по-горе и двете перки се въртят на максимална скорост и ги чувам. Знам също че малката перка се включва само при включен компресор.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме старейшините да дадат своето мнение,за причинителят да се включват перките на студен мотор :)

Датчика зад мотора, датчика на долния маркуч на радиатора, или нещо друго за което на знаем :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..и чакайки ги, зЕми ѝ врътни една диагностика на кошницата, може пък и да проговори завалийката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правихме, и няма никакви грешки.. Освен една Катализатор, която няма общо с моя проблем... 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всяка неизправност се индикира с грешка при диагностика, както си мисли чичо NIKO.

Отиди на автоелектротехник и той ще реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих в сервиза където ми сменяха температурния датчик зад мотора, и ги накарах да го сменят еще веднъж със такъв оригинален... Взех си колата,и отидох до един приятел на гости... Постоях около 2 часа в тях, след това запалих колата да се прибирам в къщи и вентилаторите след запалване пак на пълни обороти 😅... Оставих я на място да работи,и засякох време да видя кога сами ще се изключат... Иначе дори и със пуснати перки на пълни обороти, колата си загряваше нормално... Значи след около 7 мин,чух как спряха... Така че проблема си остана с тоя тъп вентилатор... Остана да сменя и долния датчик на радиатора, и ще видя какво ще стане след това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Здравейте,

имам същия проблем на А4 2007г. 1,6 бензин ALZ. При завъртане на ключа на контакт перката започва да работи на макс. обороти и работи постоянно. В електро сервиз прегледаха всичко и според техниците причината за това е управлението/резистора на вентилатора, което е закачено на радиатора над перката за охлаждане.  В момента търся това управление с оргинален № 8E0 959 501T 01. Ако някой е решил този проблем моля да сподели каква е била причината при него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проблема е решен... Смених цялото тяло на термостстата със сензора към него... Сега няма проблем с вентилатиритете.. Да споделя, че преди това по смених датчика зад двигателя, след това датчика долу на радиатора, проблема си остана с вентилатора.. Накрая смених това цялото пластмасово тяло на термостата, комплект със датчика към него... При мен проблема се оказа там... 

IMG_20210401_103942.jpg

IMG_20210401_103931.jpg

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Успех... 

Смени го, и проблема ще ти се реши... 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на термостата има ли номер и с колко клейми е? Термостата ми е здрав и искам да опитам да сменя само датчика но в описанието на датчиците не пише дали е за стрелката на температурата или за термостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Няма написан на датчика никакъв номер, току що погледнах.. 

Опитвах се да го издърпам от корпуса на термостата,но не излиза.. Моя термостат също беше идеален, но в сервиза където бях оставил колата за смяна на този татчик, се оказа, че са ми сменили цялото това тяло, комплект.. Предполагам, че не са могли да извадят само датчика.. 

Единственото което пише на корпуса е тази лепенка... 

 

IMG_20210401_131040.jpg

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Свалих скобата, дърпах го но не излиза.. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 4/1/2021 at 16:24, Gideon написа:

Когато се опитвахте да свалите датчика махнахте ли металната скоба която го държи. Би трябвало да излезе след свалянето на скобата.

Колега току що пробвах да го извадя стария от корпуса, но при ваденето на термостата от корпуса, даже се изпочупи всичко :)))

Термостата е хванат с някаква жичка директно за сензора, фабрично.. 

Няма как да се смени нито термостат отделно, нито датчика... 

Сменя се цялото тяло с термостат, датчик заедно.. 

IMG_20210404_104713.jpg

Редактирано от fbika75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.04.2021 г. at 13:14, fbika75 написа:

Няма написан на датчика никакъв номер, току що погледнах.. 

Опитвах се да го издърпам от корпуса на термостата,но не излиза.. Моя термостат също беше идеален, но в сервиза където бях оставил колата за смяна на този татчик, се оказа, че са ми сменили цялото това тяло, комплект.. Предполагам, че не са могли да извадят само датчика.. 

Единственото което пише на корпуса е тази лепенка... 

 

IMG_20210401_131040.jpg

 

На 1.04.2021 г. at 13:23, fbika75 написа:

Има го в Ebay на тази цена: цък!

...

 

Това не е правилния термостат за тази кола - този е 105-градусов. На 1.6-литровите мотори го дават че трябва да е 87-градусов: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

О зи ден сменя един приятел същото тяло с термостата, и лично го попитах какъв му е термостата... 

При него също е на 105..

Да подчертая че живея в Кипър, и може колите да са правени за Английския пазар с десен волан, ако има все пак някакво значение... 

Как и на двамата ни се падна термостат на 105 гр тогава? 

Колата я имам от няколко месеца,и не съм имал никакви проблеми с температурата... 

Приятелят ми я има от 2009 год и съм сигурен, че ще е поне на неговата с оригиналния термостат на 105 гр.. 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линка който ти дадох е ЕТКА-та за твоята кола - 2007 А4 1.6L. И двата термостата които са дадени (044121113 и 03G121113) отварят на 87 градуса: цък! и цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...