Jump to content

Прегрява ! ПОМОЩ - Audi A3 2001 8L ,1.6


victoria

Recommended Posts

Здравейте , карам Audi A3 2001 8L ,1.6 бензин без газ.
Колата ми прегрява ако карам без пуснато парно , температурата стига до 110* / 115* стигало е и до 120*. Не се случва всеки път , но по два /три пъти в седмицата е гарантирано.
Главно прегрява ,докато се паркирам или карам по-бързо по неравен път. В момента в който пусна парното на максимална температура и сила , градусите бавно се нормализират.
Някой има ли някаква представа какво може да е ?

Редактирано от victoria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката на радиатора отпред включва ли се като загрее?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Подгрей до 90 гр. и някой който разбира поне малко да пипне мъркучите на термостата , ако не са загрели всички . най вероятно не отваря термостата. Струва около 60лв. . Имах подобен проблем влизаше и в авариен режим , включиш  ли климатроника , няма проблем ако не е в задръстване или   жега.

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, VBI said:

Перката на радиатора отпред включва ли се като загрее?

Не съм сигурна. Предполагам ,че да ,защото в момента ,в който вдигне градусите над 90 започва едно силно бучене под капака , усеща се дори . Главно ми се случва на Цариградско и в трафик ,където нямам къде да спра и да погледна , " лекувам" го с пускането на парното и се оправя ,докато стигна до паркинг.

17 hours ago, jiko58 said:

. Подгрей до 90 гр. и някой който разбира поне малко да пипне мъркучите на термостата , ако не са загрели всички . най вероятно не отваря термостата. Струва около 60лв. . Имах подобен проблем влизаше и в авариен режим , включиш  ли климатроника , няма проблем ако не е в задръстване или   жега.

Благодаря , ще помоля някой да ги провери. Проблемът главно е там ,че все ми се случва ,когато съм сама .. Както казах , не прегрява всеки ден , не се влияе от това дали навън е топло или студено , нито от скоростта с която се движа , тъй като се е случвало и в задръстване , докато се паркирам , както и на път с висока скорост. Общо взето , никога не знам дали " днес " няма да реши да прегрее. Антифриз има , колата бързо сгрява , парното си работи безпроблемно . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се чува, че бучи отпред значи се пуска перката. Не е лошо на загасен (студен) двигател да се хване на ръка перката и да се провери за луфтове - да не се окаже, че е разбита (лагери/втулки) и не прави необходимите обороти и затова да загрява. Другия вариант е ако е превъртяла перката на водната помпа и да няма добра циркулация на антифриза, но това може да се види само ако се свали водната помпа за да се провери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си плаче за диагностика в сервиз, така на улицата няма да се открие причината или ще бъде късно. Това с превъртане на перката на водна помпа ми е много любопитно, как би могло да се получи. Освен, ако не е от Зрънчо въпросната перка. Иначе е любим цитат на много майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С очите си съм виждал как се случва. А сумА ти сервизи така и не откриха що прегряваше колата. Но при колега ще е нещо друго, например останал в затворено положение термостат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получава се, когато е пластмасова. Оста превърта в турбината и от там започват проблемите. Също така, пластмасовите турбини не са особено трайни. Неведнъж съм виждал от това поколение ВАГ-ове, на базата на А3 и А4, да се вадят полуизронени или изпочупени пластмасови турбини.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При толкова негативни условия, да - разбира се ще се разпадне дори. (Зрънчо качество.) Тези, които съм виждал са били с отляти метални витла и набити към вала,затова изказах недоразумение. ( При Б8 има ли вероятност да се внедряват такива от Зрънчо? ) :) 
Но за останалото си поддържам тезата, да се посети сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колата беше в сервиз , смениха термостат и датчици . Няколко дни нямаше никакви проблеми , и днес на път за работа пак вдигна до 120*  , но без шум , бучене или някаква индикация от " под капака "  Направена е и диагностика , но не е отчела никакъв проблем. Явно пак ще влиза в сервиз.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се окаже, че проблема с прегряването е в гарнитурата на главата или в самата глава - надува, вкарва въздух и не може да се охлажда добре. Нека в сервиза направят тест за газове в антифриза - така поне ще отпадне или ще се потвърди дали е наред гарнитурата/главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се замери с дистанционен термометър температурата на двигателя, когато показва че е на 120С и ще се разбере дали е от таблото или от нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/12/2021 at 12:00 PM, VBI said:

Може да се окаже, че проблема с прегряването е в гарнитурата на главата или в самата глава - надува, вкарва въздух и не може да се охлажда добре. Нека в сервиза направят тест за газове в антифриза - така поне ще отпадне или ще се потвърди дали е наред гарнитурата/главата.

За жалост точно това се оказа , след още 3 влизания в сервиза. Вкарва въздух и не се охлажда.. кофти работа. Благодаря на всички ви за съветите. Ще търся майстори и ще сравнявам цени , а дотогава колата остава в гаража .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверка на главата, шлайф, припасване на клапани, смяна на гумички, евентуално водачи ако се налага, нова гарнитура и пак ще е в движение. Важно е първо да се провери главата да не е спукана и чак тогава да се прави останалото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Доколкото разбрах , не е спукана . Имаш ли някаква представа , поне приблизително , за какви пари говорим ? Примерно 600лв или нагоре ,или надолу? 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@victoria Проверката, шлайфането, припасването на клапаните, смяната на гумичките им (т.е. самото обслужване на главата) е под 400лв. Отделно на това се добавят гарнитурите на главата и на капака на клапаните, болтове за главата - около 200лв. Отделно е труда на самия сервиз, който ще прави смяната - колкото се договориш.

 

Едит: като се сваля глава обикновено е удобно време за смяна на ангренажния ремък с ролки и водна помпа защото колата е разглобена така или иначе (стига да не са сменяни скоро разбира се). Също така масло и филтри на двигателя.

 

Общата сума няма да е малка, но след това колата ще е напълно обслужена, а за ангренажа специално  за следващите 60-70 000км.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@VBI Много благодаря за подробното обяснение! Ще се погрижа за колата :)

Редактирано от victoria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...