Jump to content

Проблем при 2600 оборота "Glow plug system"


easy

Recommended Posts

   Здравейте колеги,

Собственик съм на Audi A4 (B8) 2011 2.0TDI 143кс. Multitronic

След дълго обикаляне по сервизите съм изпаднал в безизходица за това се обръща към вас с надеждата някой да може да ми помогне.

Малко предистория. Закупих наскоро въпросния автомобил. При тест на автомобила със статична диагностика и такава в движение автомобилът не дефектира, НО в компютъра имаше записани грешки за ниско налягане. Информираха ме от сервиза извършил теста, че такъв тип грешки често се появяват при несменен горивен филтър навреме в комбинация с мръсно гориво. При положение, че автомобилът не показа никакви сериозни грешки, го закупих. Направих 100% обслужване с части на AUDI масла, MAHLE, Continentals, Bosch, HEPU, шестограма на маслената помпа, дори батериите на ключовете подмених. Всички типове течности, всички типове филтри. Зареждам автомобилът само с хубаво гориво + допълнително добавяне на добавка BARDAHL.

Имах допълнително монтиран имобилайзер от застрахователна компания. Е, вече го няма и въпреки всичко дефекта не изчезна.

От известно време имам проблем автомобила. При определени условия на таблото ми се появява мигащ в жълт цвят знак “Glow plug system”

def.jpg.58f738ebad6ac2a44fbd054e6c9a03dc.jpg

При прехвърляне на 2600 оборота се появява този знак, което води до загуба на мощност, и след повторно прехвърляне на 2600 оборота скоростта, с която се движи автомобила започва да намалява. При появата на дефекта спирам, гася, паля веднага, потеглям, вдигам 2600 оборота и дефекта отново се появява.

Извърших редица тестове в различни условия за да възпроизведа дефекта. За съжаление е на периоди. Два, три дни без успех (не се проявява дефект) на четвъртия се появява. Правил съм тестове в студени и в по-топли дни, по нагорнище, надолнище, равен път, при загрял и студен автомобил, в града и извън града, на къси и дълги разстояния, при различни скорости вариращи между 20 и 80 км/ч. Смених бензиностанцията с друга.

Това е бедата според мен и според 2 смятам добри сервиза с реноме специализирани във VAG, че дефекта е непостоянен, което го прави трудно откриваема причината за него.

При проверка на грешките записани се появява една – ниско налягане на горивото в двигателя.

В единият сервиз извършиха следното, което не доведе до никакъв резултат, следователно не може да се открие първопричината:

·        Тест на горивна помпа 1 – работи безупречно (маркучите за гориво се издуват)

·        Тест на горивна помпа 2 – работи безупречно (маркучите за гориво се издуват)

·        Подмяна на горивен клапан (позиция 😎 – дефекта в автомобила се запазва

·        Подмяна на датчик за налягането на горивото (позиция 10) – дефекта в автомобила се запазва

sch.jpg.e93e8f3b7c128a0ae3efb45743c92bc5.jpg

Последният път, когато дефектира автомобила бе след разходка София – с. Очиндол - София (дневна разходка по Искърското дефиле). Условия при експлоатация – извънградски път с нагорнища, надолнища (прехвърляне на 2600 оборота работа на двигателя – умишлено в някой случаи). Топъл ден с температури между 14 – 18 градуса. На отиване към с. Очиндол без дефект. На връщане обратно към София без дефект, НО малко след влизане в София автомобила дефектира.

 

Моля всеки, който може да помогне с информация, опит или само идея дори, нека пише.

   Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Здравейте,

днес с помощта на приятел проверихме, какви грешки има записани автомобила.

Вижте прикачената снимка. В жълто са маркирани грешките, които не пожелаха да бъдат изтрити.

Днес изминах близо 22км (2 х 11км), но не успях да възпроизведа дефекта.

Мисля при следващо влизане в сервиз да проверят цедката/филтър на резервоара, както и горивната помпа намираща се там.

DTC status 22.03.2021.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно тези в жълто - нещо са оплескали при последния ъпдейт на MMI фърмуера.

Относно главния проблем - иди да ти проверят дюзите.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проверите с vcds  помпите, направите адаптации и нулирате стойностите в рейла може и да се стигне до истината.

Възможно е някоя помпа да умира от време на време,което прави проблема наистина труден за откриване.Грешките които сте сложили са от къде ли не ,поствайте само тези от engine.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

   Здравейте,

изминаха няколко месеца и колата се влоши с повишаването температурата на околната среда (което смятам, че е в + защото УЖ по-лесно ще открият дефекта). Не, не съм спирал да ходя по сервизи. Посетих два сервиза и за мое съжаление нито един сервиз не можа да открие дефектния компонент. Единият, който посетих е оторизиран представител за България на марката производител на компонентите по горивната система. Същият оторизиран сервиз свалиха от автомобила и тестваха на тест установки горивната помпа, ГНП-то и четирите дюзи. По показания компонентите работят в технически приетия толеранс. На две от дюзите отчело по-голямо върнато количество гориво, НО в допустимия максимум, което по характеристики не ги прави дефектни. (вмъкване: колата дефектира само след достигане на 90 градуса). Оторизираният сервиз има тестови установки, НО не и термо камери за пресъздаване на термичните условия при които да се тестват въпросните компоненти. Не намерих магазин за авточасти, части втора употреба или автоморга, която да се съгласи срещу заплащане да предостави комплект 4 дюзи само за тест (към днешна дата колата дефектира в рамките на 15 мин градско, а през зимата може да минат и 3 дни).

Възнамерявам да рискувам и закупя комплект чисто нови 4 дюзи. Тук идва и моят въпрос, който ме подтикна отново да се обърна към Вас.

Към дюзите трябва ли да закупя още нещо? Нещо като уплътнения, гарнитури, гумички, монтажни комплекти, планки или знам ли какво...

След подмяната на дюзите ще Ви информирам за резултата. Силно се надявам да е положителен, защото сумите са жестоки за да се сменя на сляпо, но в моят случай... нямам друг избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих препоръчал еднин от най-хвалените сервизи тук, откривали са ми доста сложни казуси. Има и негативни менния за тях, но не пречи да пробваш, защото 4 дюзи са си цифрА, особено ако стреляш на сляпо. 

Редактирано от pampo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на проблем свързан със загряването на нафтата. Не съм сигурен дали при тези нови комънрейл-и и тем подобни впръсквания, температурата на дизела се взема предвид и как компа реагира при гореща и студена нафта. На предишния ми Пасат АФН, темп на нафтата се мереше и се менеше центровката на ГНП-то според нея. Имах проблеми с клапана за обратна нафта тогава и дизела стигаше космически температури, което менеше центровката и колата ставаше много мудна и падаше мощността. При сегашните двигатели не знам дали може да дава отражение тоя фактор. Щом при тестове всички механики работят, но проблема се засилва при топлото време......направо си мисля, че нафтата става гореща и това ошашква някак системите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги... за мое съжаление след смяната на дюзите подобрение няма. Незная, какво вече да правя. И аз като колегата Gangbango мисля, че горещата нафта влияе  на подкачващите помпи. Всичко около двигателя е подменено, тествано и без резултат. Следва допълнителни тестове на подкачващите помпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, 

Не мога да кажа. Веднага след като я закупих и направих пълно обслужване. Зимно време рядко дефектираше, на 2, 3 дни веднъж. Но сега в топлото време... дефектира на 15 мин след потегляне. Правила ми центровка на ремъците, защото в сервиза се усъмниха в тях. Естествено без резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  ... да добавя още нещо. Поне нещо положително имаше от смяната на дюзите. Компенсацията преди подмяната е била 1.6 - 1.8, а след подмяната паднала на 0.2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам на колегата от темата проблема беше в обтяжната ролка на ангренажа. Но при него записваше грешка синхронизация и винаги над 2000 оборота..

Редактирано от plamen_iv70
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно тази ролка ,напоследък идват само без зъбчето,законтрящо се в главата.Много е опростена ,до колко ефективна ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След нулиране на стойностите на рейла колата продължава да дефектира. Беше поставен манометър непосредствено след горивния филтър. Отчита стойности между 3.9 и 4.5 бара на студено, на топло, по време на и след дефекта.

Започвам да мисля, че компютъра на двигателя е дефектен.

Ще проверя изправността на платката, както и топлообмена на компонентите към алуминиевия корпус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не е окислен куплунга, може да пробваш да префлашнеш софтуера на ЕКУ-то - @kpematop мисля, че ще може да ти помогне в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кола ти ли си я закупил от чужбина или от авто къща тук?

Обратната нафта държи ли 10 бара? Предполагам говорим за CAG мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

CAG е двигателя.

При тест в Bosch отчете 8 бара, но преди да сменя дюзите (с подмяна на клапана за на рейла отчете 9 бара). Колата е закупена от автокъща ABC cars в София. 

В компютъра бяха записани много пъти грешката "ниско налягане в горивната система", но при пълна диагностика (статична  + в движение) направена от d-bross в София, ме увериха, че е често срещана грешка и при смяна на горивния филтър нещата ще се оправят. Уви не е това. Два пъти сменям филтъра, но без резултат. По време на теста (зимно време при не повече от 10 градуса) колата не дефектира. Което ме тласна към покупка.

В момента при 30°на околната среда автомобила дефектира за 15мин шофиране. Вече и при по-ниски обороти 1800 нагоре. 

Редактирано от easy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нафтата е гъста под 20гр, нагоре става по-рядка от вода...Как премерихте налягането на обратната нафта с тестер на Бош? Помпата зацепена ли е със щифт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Измерването на налягането на обратната нафта бе извършено в Супер Дизел Bosch на околовръстен път. Как са го измерили, незная. Относно "щифта за зацепване" не мога да кажа. Мога ли да го видя някъде това или трябва много да се разглобява?

В d-bross правеха някаква настройка на ремъците, защото им направило впечатление,  че нещо си било с 0.5° зацепено.

Редактирано от easy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако имате впредвид този клапан от снимката, беше подменен за тест в два сериозни сервиза и в двата случая резултатът е същия. Автомобила дефектира. В Bosch ми казаха,  че след смяната налягането в рейла от 8 бара е скочил на 9, но отново дефектира автомонила при малко повече натискане на педала с цел ускорение. Искам да вметна, че по време на двата теста дюзите бяха старите. След пидмяната на 4-те дюзи, тест с подмяна на този клапан не е правен.

IMG-b6e734beec34491e1dfeb1c69264b866-V.jpg

Редактирано от easy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...