hristotr Публикувано 31 Март 2021 Доклад Share Публикувано 31 Март 2021 Здравейте. От няколко дена имам проблем с чека. Почти всяка сутрин като запаля , след около един километър и светва чека. Карам през деня обикновено градско със светнал чек.Проблеми по вървеж, тресене и други няма. На сутринта паля, чека загасва но след малко пак свети. При диагностика излиза грешка Р0135 проблем с нагряването на първа банка ламда сенсор. Разкачих буксата и кабелите на сондата са: жълт, бял, сив, син и черен. Доста прочетох за замяна с универсални, методи за лъжене на сенсора със съпротивляния, конденсатори, емулатори и др. Моля за помощ: 1. кои проводници са за сигнала, земя и за нагряване при тези цветове? 2. заслужава ли си смяна с нова сонда но универсална широколентова или задължително да слагам оригинална? 3.някой ползвал ли е допълнителни съпротивления и има ли смисъл да се лъже сондата. Двигателя е 1,4 16V AUA с газов инжекцион. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Март 2021 Доклад Share Публикувано 31 Март 2021 Мисля, че отоплението беше по бял и сив, но ако дава такава грешка, ЕКУ-то игнорира л-сондата и работи без нея. Това води до увеличаване на разхода на гориво и евентуално до занижена мощност на двигателя - в какви граници не е много ясно. Хубаво е да се смени с нова, не знам колко удачни са универсалните л-сонди за тази цел - може да не я хареса ЕКУ-то. Иначе ако се знае съпротивлението на нагревателя на оригиналната л-сонда може да се сложи подходящ резистор да лъже ЕКУ-то, че подгрева е наред, но пак ще записва грешка свързана с бавното загряване на л-сондата. Просто без подгряване няма да влиза в режим в очакваното от ЕКУ-то време. Също така температурата на широколентовата л-сонда се поддържа доста прецизно от подгрева и ако не работи това няма как да се постигне. Така, че най-добрия вариант е да се смени с оригинална. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 6 Април 2021 Доклад Share Публикувано 6 Април 2021 On 3/31/2021 at 12:53 PM, hristotr said: 2. заслужава ли си смяна с нова сонда но универсална широколентова или задължително да слагам оригинална? Конкретно за този мотор не мога да кажа, но принципно - Тези сонди са доста прецизни, като в буксата им има калибрация. Т.е. дори нарушаване на дължината на кабела или смяна на буксата променят показанията им. Според хора, занимаващи се "чипване", широколентовата сонда е по-важна за мотора от дебитомера. В английският ибей излизат доста предложения за оригинални сонди. Имай търпение и купи оригинална сонда. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PINGI Публикувано 6 Април 2021 Доклад Share Публикувано 6 Април 2021 На 31.03.2021 г. at 12:53, hristotr написа: 2. заслужава ли си смяна с нова сонда но универсална широколентова или задължително да слагам оригинална? В никакъв случай универсална! Вече ти е казано: оригинална или неоригинална, но точно по номера и за твоето Ауди. Само от марките БОШ, Пиербург, NGK. Не се учудвай ако е БОШ да е прозведена в САЩ. Това производство е съпоставимо с производството на микросхеми. Няма как да ти го направят в китайски цехове. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kenwood2 Публикувано 7 Април 2021 Доклад Share Публикувано 7 Април 2021 ОРИГИНАЛНА САМО. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristotr Публикувано 7 Април 2021 Автор Доклад Share Публикувано 7 Април 2021 Благодаря за отговорите. Явно ще трябва да се изръся около 300лв. Мислех по тънко но няма да стане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 26 Април 2021 Доклад Share Публикувано 26 Април 2021 Аз я смених с NGK,няма проблем с нея Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristotr Публикувано 8 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 8 Май 2021 Колеги за информация. Както писах в темата всеки ден ми светваше чека за проблем с ламда сондата. Преди две седмици забравих плафоните в купето включени и на сутринта акумулатора беше на нула та се наложи да го заредя. След зареждане стана чудо. Две седмици чека не свети, а се кара всеки ден. Не знам каква е връзката между напрежението на акумулатора и работата на ламда сондата, но преди да заменяте проверявайте напрежението на акумулатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 10 Май 2021 Доклад Share Публикувано 10 Май 2021 Ресетнал се е компа на двигателя, но ако не е наред л-сондата пак ще светне след известно време (като направи тримовете). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristotr Публикувано 6 Юли 2021 Автор Доклад Share Публикувано 6 Юли 2021 Колеги най накрая съм с нова ламда сонда. Благодаря на всички за съветите. Прежалих 265лв. за оригинална на NGK номер 1825. За нашите коли наистина се използват широколентови ламда сонди при които освен напрежение за нагряване 12 в. компа подава опорно напрежение 450мв. и мери изменението на кислорода в изгорелите газове по ток. С времето и километрите сондата старее и става мудна за това се препоръчва смяна на около 100 000км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване