Jump to content

Първоначално обслужване на A4 B7 2.0 TFSI quattro автоматик


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Здравейте,

 

миналата седмица се сдобих с автомобила от заглавието на темата. Сега предстои обслужване и имам много въпроси. Нямам намерение да правя компромиси.

 

- скоростите - какво освен маслото се сменя? Четох, че имало и някакъв филтър. Как се сменя въпросният филтър? Свалят ли се скоростите?

- имам лек теч на масло между двигателя и скоростите (предполагам двигателно масло). Тук ще трябва да се свалят скоростите.

- ремъците и ролките са ясни. Гледах, че и водната помпа се сменя. Не разбрах къде се намира термостатът и дали се сменя с ремъците?

- да сменям ли веригата и обтегачите на разпределителните валове?

- четох, че се сменяло нещо на помпата за високо налягане, но не се сещам какво беше. 

- решил съм, че трябва да се свали картерът и да се почисти цедката на маслената помпа. Освен гарнитура за картера какво друго е необходимо?

- какви масла и течности са ми необходими и в какви количества?

 

Със сигурност имам още много въпроси, но първо да приключа с изброеното по-горе. Ако пък някой може да препоръча сервиз в района около Сливен или Стара Загора, който да свърши всичко това, още по-добре.


Предварително благодаря!

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

- скоростите - какво освен маслото се сменя? Четох, че имало и някакъв филтър. Как се сменя въпросният филтър? Свалят ли се скоростите?

Най-добре си вземи комплекта на ZF, той съдържа всичко. Скоростите не се свалят.

 

- ремъците и ролките са ясни. Гледах, че и водната помпа се сменя. Не разбрах къде се намира термостатът и дали се сменя с ремъците?

Вземи си ангренажен комплект с водна помпа. Той съдържа ангренажен ремък, ролки, обтегач, шпилка и водна помпа. Термостата е желателно да го смениш, защото е много лесно при такова разглобяване. Пистовия ремък се сменя ако е напукан отвътре като го огънеш до край. Аз съм още със заводския, който е вече на 217 хил. км. Ролките му не е нужно да ги сменяш, ако са изправни.

 

- четох, че се сменяло нещо на помпата за високо налягане, но не се сещам какво беше. 

Профилактично се сменя напръстника на помпата за високо налягане (high pressure camshaft follower). Моя го смених на 160 хил. км. и беше съвсем леко износен.

 

- да сменям ли веригата и обтегачите на разпределителните валове? 

Ако не тракат не. Ако тракат - може, но може и така да си караш. Има един много гаден болт (a.k.a. говноболт), който ако превърти ще си навлечеш голяма беля. Има отделна тема по въпроса:

 

- какви масла и течности са ми необходими и в какви количества?

За мотора 5 литра 5W40 или 10W40, пълна синтетика. Ще ти остане около половин литър, който би трябвало да ти стигне за доливане до следващата смяна.

 

Смени си също въздушния филтър, филтъра на купето, спирачната течност и бензиновия филтър, ако не е сменян никога. Също не е зле да смениш и хидравличното масло. Свещите ги инспектирай дали са за смяна.

 

Преди да започнеш всичко това я прочети за грешки с VAG-COM или OBDeleven и си запази лога.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се неправилно пистовия ремък да се сменя само при забелязана външна неизправност или пробег. Според мен правилното е да се сменя на 5, максимум 6 години независимо от външното му състояние и пробега, и то ако е бил правилно съхраняван преди монтажа му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя механик така ми казва вече 8 години. Проверява го на всяка смяна на ангренажния ремък и казва да не го сменям, след като е заводския.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъкът е напукан и ще бъде сменен заедно с ролката. @nikrga, препоръчай ми читав сервиз в Стара Загора и околностите!

Замислям се дали някой манипулации да не си ги извърша сам.

 

Колата я гледахме за грешки в сервиз на Бош. Майсторът каза, че има записани три стари грешки. В момента на диагностиката нямаше грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично сам съм правил само най-простите манипулации:

 

Смяна на свещи - изисква се ключ за свещи, отнема около 10 минути.

Смяна на въздушен филтър - изисква се отвертка, отнема около 1-2 минути.

Смяна на филтър на купето: отнема 30 секунди.

Смяна на хидравличната течност чрез източване през резервоарчето: изисква ръчна помпичка за масло. Отнема общо 10-15 минути (5 източвания по 200 милилитра на ден.)

Диагностика - изисква VAG-COM кабел, отнема около 5 минути.

 

Всички други неща бяха при механик, тъй като нямам нужните инструменти и/или познания.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, CVT написа:

Смяна на хидравличната течност чрез източване през резервоарчето: изисква ръчна помпичка за масло

За целта вместо помпичка ми хрумна да използвам най-обикновена спринцовка. 

Хрумката се оказа сполучлива.

Преди 1 час, nedelcho_iliev написа:

препоръчай ми читав сервиз в Стара Загора и околностите!

Не зная, не ходя по сервизи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доволен съм от сервиза на Еленовско шосе,в лявово има реклама на Тотал.


Sent from my iPad using Tapatalk

Правил съм обслужване ангранажна група, смяна съединител и махових,рейка ми правиха и съм доволен.


Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги препоръчайте човек в София да ми смени веригата на същия мотор, че няма смисъл да купувам скоба за зацепване, която едва ли ще ползвам пак... Не държа да е в сервиз но човека да знае какво прави и да даде гаранция за ремонта.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk





Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо реши да сменяш веригата? В смисъл, имаш проблем с веригата (обтегачите) или защото не знаеш кога са сменяни?

Аз реших да го пропусна този момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Започнах най-сетне обслужването.

 

Някой знае ли, как да източа маслото на торсена?

Пробката за наливане я открих, но не намирам тази за източване.

 

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че торсенът и предният диференциал нямат пробки за източване на маслото. Проверих в Аутодата и там са дадени само пробките за наливане (контрол на нивото).  Мислех си да източа старото масло със спринцовка през пробката за наливане. 

 

Смених привода на бензиновата помпа. Като гледам снимките в нета - бил е за смяна. Питането ми е, на какъв пробег се сервизира този възел?

 

Някой може ли да каже, какво трябва да се гледа при диагностиката, за да се определи дали веригата на разпределителните валове е за смяна? В смисъл, на кой канал какви стойности трябва да има? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

Днес ще ми пристигне кабелът и ще я проверя довечера.

 

Не разбрах само как да процедирам:

- давам на контакт, влизам на 93 канал, въртя стартера и паля

или

- паля мотора и тогава влизам на 93 канал

 

Може би няма значение, но да попитам. Разбрах, че процедурата трябва да се извърши на студен мотор. 

 

Има ли как да разбера, дали колата е сток или е слаган чип? В смисъл, какво трябва да се гледа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според този Скот Пелинг трябва да се направи на студен мотор. Само че това не е ли тест за двигатели с ангренажна верига (като този на Б8-ците) с цел да се разбере дали е разпъната?

 

TFSI моторите на Б7-ците нямат такава - те са с ангренажен ремък. Имат само верига на разпределителния вал.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз за веригата на разпределителния вал при Б7 питам. Малко ти е объркващ коментара по-горе - не разбрах този тест за Б8 ли е или за Б7 и за коя верига се отнася - на ангренажа или на разпределителните валове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно това питам колегата @svetliopp. Този скрийншот пост не се ли отнася само за мотори с ангренажна верига?

 

Относно дали колата ти е чипната или не: като ти пристигне VAG-COM кабела, направи един лог в Turbo! режим на 115-ти канал докато ускоряваш от 0 до 100 км/ч с газ до дупка и го дай тук.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще се окаже, че тестът е за моторите с ангренажна верига. Първоначално полето беше празно (без стойност), после показа (-1) градус, а когато моторът позагря показа (0) градуса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера направих този тест на моята кола когато беше загряла на около 50 градуса и ми даде -4 градуса. Иначе моята верига си трака от няколко години, така че излиза че теста е валиден, но няма да е зле някой експерт да се изкаже по въпроса за да сме сигурни че този тест е наистина добър начин да се разбере дали веригата на разпределителния вал е разпъната.

 

Screenshot_20210518-130535_OBDeleven.thumb.jpg.984d9c4de6ac2f707d0b5994de6fe593.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето и моята:

 

1.jpg.ee303ce563bb17f73ac3c89003ad502b.jpg

 

малко по-късно, не погледнах колко беше загрял мотора (около 5 минути работа на място)

 

2.jpg.a3b8ce11cc83c21c13ed999e8607282b.jpg

 

 

 

 

2.jpg

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера го повторих теста - резултатите са същите. Когато моторът загря около 60 градуса, стойността падна на нула.

 

Пак да питам, колко му е ресурсът на "high pressure camshaft follower"? В смисъл, дали ще изкара 50-60 000 км. - до следващото обслужване?

 

Имам питане и за клапана на картерната вентилация. При мен е сменян някога, в смисъл не е оригинален, някакво Vaico е сложено. Имам теч на масло от гарнитурата на капака на клапаните и ще я сменям. От двата кулера изтече по около 10 ml. масло. Въпросът е, възможно ли е причината да се крие в некоректно работещ клапан? Евентуално има ли някакъв начин да го тествам? Ако реша да го сменям, какъв да сложа? Ако не бъркам, четох някъде, че имало някаква ревизирана версия на клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PCV клапана ако е заминал ще разбереш веднага - набива грешки, усеща се по лошото вървене на двигателя и прави голям вакуум на капачката на маслото. Ако трябва да питаш как се разбира че работи, значи си работи. Моя замина още преди 100 хил. км.. Сложих пак оригинален, но вече ревизиран и от тогава не съм имал проблеми.

 

При смяната на гарнитурата на капака резбите трябва да се обезмаслят и трябва да се сложи Loctite на болтовете. Ако останат омаслени, болтовете ще продължават се развиват от вибрациите и ще продължава да тече масло от там, даже и да ги затягаш всяка седмица.

 

Живота на напръстника е доста. Моя като го смених на 160 хил. км беше между 1 и 2 на тази снимка:

 

cam-follower-stages.jpg

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...