nedelcho_iliev Публикувано 19 Април 2021 Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 (Редактирано) Здравейте, миналата седмица се сдобих с автомобила от заглавието на темата. Сега предстои обслужване и имам много въпроси. Нямам намерение да правя компромиси. - скоростите - какво освен маслото се сменя? Четох, че имало и някакъв филтър. Как се сменя въпросният филтър? Свалят ли се скоростите? - имам лек теч на масло между двигателя и скоростите (предполагам двигателно масло). Тук ще трябва да се свалят скоростите. - ремъците и ролките са ясни. Гледах, че и водната помпа се сменя. Не разбрах къде се намира термостатът и дали се сменя с ремъците? - да сменям ли веригата и обтегачите на разпределителните валове? - четох, че се сменяло нещо на помпата за високо налягане, но не се сещам какво беше. - решил съм, че трябва да се свали картерът и да се почисти цедката на маслената помпа. Освен гарнитура за картера какво друго е необходимо? - какви масла и течности са ми необходими и в какви количества? Със сигурност имам още много въпроси, но първо да приключа с изброеното по-горе. Ако пък някой може да препоръча сервиз в района около Сливен или Стара Загора, който да свърши всичко това, още по-добре. Предварително благодаря! Редактирано 19 Април 2021 от nedelcho_iliev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 19 Април 2021 Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 (Редактирано) - скоростите - какво освен маслото се сменя? Четох, че имало и някакъв филтър. Как се сменя въпросният филтър? Свалят ли се скоростите? Най-добре си вземи комплекта на ZF, той съдържа всичко. Скоростите не се свалят. - ремъците и ролките са ясни. Гледах, че и водната помпа се сменя. Не разбрах къде се намира термостатът и дали се сменя с ремъците? Вземи си ангренажен комплект с водна помпа. Той съдържа ангренажен ремък, ролки, обтегач, шпилка и водна помпа. Термостата е желателно да го смениш, защото е много лесно при такова разглобяване. Пистовия ремък се сменя ако е напукан отвътре като го огънеш до край. Аз съм още със заводския, който е вече на 217 хил. км. Ролките му не е нужно да ги сменяш, ако са изправни. - четох, че се сменяло нещо на помпата за високо налягане, но не се сещам какво беше. Профилактично се сменя напръстника на помпата за високо налягане (high pressure camshaft follower). Моя го смених на 160 хил. км. и беше съвсем леко износен. - да сменям ли веригата и обтегачите на разпределителните валове? Ако не тракат не. Ако тракат - може, но може и така да си караш. Има един много гаден болт (a.k.a. говноболт), който ако превърти ще си навлечеш голяма беля. Има отделна тема по въпроса: - какви масла и течности са ми необходими и в какви количества? За мотора 5 литра 5W40 или 10W40, пълна синтетика. Ще ти остане около половин литър, който би трябвало да ти стигне за доливане до следващата смяна. Смени си също въздушния филтър, филтъра на купето, спирачната течност и бензиновия филтър, ако не е сменян никога. Също не е зле да смениш и хидравличното масло. Свещите ги инспектирай дали са за смяна. Преди да започнеш всичко това я прочети за грешки с VAG-COM или OBDeleven и си запази лога. Редактирано 19 Април 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 19 Април 2021 Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 Струва ми се неправилно пистовия ремък да се сменя само при забелязана външна неизправност или пробег. Според мен правилното е да се сменя на 5, максимум 6 години независимо от външното му състояние и пробега, и то ако е бил правилно съхраняван преди монтажа му. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 19 Април 2021 Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 Моя механик така ми казва вече 8 години. Проверява го на всяка смяна на ангренажния ремък и казва да не го сменям, след като е заводския. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 19 Април 2021 Автор Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 Ремъкът е напукан и ще бъде сменен заедно с ролката. @nikrga, препоръчай ми читав сервиз в Стара Загора и околностите! Замислям се дали някой манипулации да не си ги извърша сам. Колата я гледахме за грешки в сервиз на Бош. Майсторът каза, че има записани три стари грешки. В момента на диагностиката нямаше грешки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 19 Април 2021 Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 (Редактирано) Аз лично сам съм правил само най-простите манипулации: Смяна на свещи - изисква се ключ за свещи, отнема около 10 минути. Смяна на въздушен филтър - изисква се отвертка, отнема около 1-2 минути. Смяна на филтър на купето: отнема 30 секунди. Смяна на хидравличната течност чрез източване през резервоарчето: изисква ръчна помпичка за масло. Отнема общо 10-15 минути (5 източвания по 200 милилитра на ден.) Диагностика - изисква VAG-COM кабел, отнема около 5 минути. Всички други неща бяха при механик, тъй като нямам нужните инструменти и/или познания. Редактирано 19 Април 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 19 Април 2021 Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 Преди 1 час, CVT написа: Смяна на хидравличната течност чрез източване през резервоарчето: изисква ръчна помпичка за масло За целта вместо помпичка ми хрумна да използвам най-обикновена спринцовка. Хрумката се оказа сполучлива. Преди 1 час, nedelcho_iliev написа: препоръчай ми читав сервиз в Стара Загора и околностите! Не зная, не ходя по сервизи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Никоо Публикувано 19 Април 2021 Доклад Share Публикувано 19 Април 2021 Доволен съм от сервиза на Еленовско шосе,в лявово има реклама на Тотал.Sent from my iPad using TapatalkПравил съм обслужване ангранажна група, смяна съединител и махових,рейка ми правиха и съм доволен.Sent from my iPad using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milanski Публикувано 27 Април 2021 Доклад Share Публикувано 27 Април 2021 Колеги препоръчайте човек в София да ми смени веригата на същия мотор, че няма смисъл да купувам скоба за зацепване, която едва ли ще ползвам пак... Не държа да е в сервиз но човека да знае какво прави и да даде гаранция за ремонта. Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 28 Април 2021 Автор Доклад Share Публикувано 28 Април 2021 Защо реши да сменяш веригата? В смисъл, имаш проблем с веригата (обтегачите) или защото не знаеш кога са сменяни? Аз реших да го пропусна този момент. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milanski Публикувано 28 Април 2021 Доклад Share Публикувано 28 Април 2021 Трака Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 12 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 12 Май 2021 Започнах най-сетне обслужването. Някой знае ли, как да източа маслото на торсена? Пробката за наливане я открих, но не намирам тази за източване. Предварително благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milanski Публикувано 13 Май 2021 Доклад Share Публикувано 13 Май 2021 От долу я търси... Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 17 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 17 Май 2021 Оказа се, че торсенът и предният диференциал нямат пробки за източване на маслото. Проверих в Аутодата и там са дадени само пробките за наливане (контрол на нивото). Мислех си да източа старото масло със спринцовка през пробката за наливане. Смених привода на бензиновата помпа. Като гледам снимките в нета - бил е за смяна. Питането ми е, на какъв пробег се сервизира този възел? Някой може ли да каже, какво трябва да се гледа при диагностиката, за да се определи дали веригата на разпределителните валове е за смяна? В смисъл, на кой канал какви стойности трябва да има? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliopp Публикувано 17 Май 2021 Доклад Share Публикувано 17 Май 2021 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 18 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 18 Май 2021 Благодаря! Днес ще ми пристигне кабелът и ще я проверя довечера. Не разбрах само как да процедирам: - давам на контакт, влизам на 93 канал, въртя стартера и паля или - паля мотора и тогава влизам на 93 канал Може би няма значение, но да попитам. Разбрах, че процедурата трябва да се извърши на студен мотор. Има ли как да разбера, дали колата е сток или е слаган чип? В смисъл, какво трябва да се гледа? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 18 Май 2021 Доклад Share Публикувано 18 Май 2021 (Редактирано) Според този Скот Пелинг трябва да се направи на студен мотор. Само че това не е ли тест за двигатели с ангренажна верига (като този на Б8-ците) с цел да се разбере дали е разпъната? TFSI моторите на Б7-ците нямат такава - те са с ангренажен ремък. Имат само верига на разпределителния вал. Редактирано 18 Май 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 18 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 18 Май 2021 Е аз за веригата на разпределителния вал при Б7 питам. Малко ти е объркващ коментара по-горе - не разбрах този тест за Б8 ли е или за Б7 и за коя верига се отнася - на ангренажа или на разпределителните валове? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 18 Май 2021 Доклад Share Публикувано 18 Май 2021 (Редактирано) Аз точно това питам колегата @svetliopp. Този скрийншот пост не се ли отнася само за мотори с ангренажна верига? Относно дали колата ти е чипната или не: като ти пристигне VAG-COM кабела, направи един лог в Turbo! режим на 115-ти канал докато ускоряваш от 0 до 100 км/ч с газ до дупка и го дай тук. Редактирано 18 Май 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 19 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 19 Май 2021 Май ще се окаже, че тестът е за моторите с ангренажна верига. Първоначално полето беше празно (без стойност), после показа (-1) градус, а когато моторът позагря показа (0) градуса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 19 Май 2021 Доклад Share Публикувано 19 Май 2021 (Редактирано) Вчера направих този тест на моята кола когато беше загряла на около 50 градуса и ми даде -4 градуса. Иначе моята верига си трака от няколко години, така че излиза че теста е валиден, но няма да е зле някой експерт да се изкаже по въпроса за да сме сигурни че този тест е наистина добър начин да се разбере дали веригата на разпределителния вал е разпъната. Редактирано 19 Май 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 19 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 19 Май 2021 (Редактирано) Ето и моята: малко по-късно, не погледнах колко беше загрял мотора (около 5 минути работа на място) Редактирано 19 Май 2021 от nedelcho_iliev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliopp Публикувано 19 Май 2021 Доклад Share Публикувано 19 Май 2021 Това е тест точно за тази верига и не е за коли с ангренажна верига. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 20 Май 2021 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2021 Вчера го повторих теста - резултатите са същите. Когато моторът загря около 60 градуса, стойността падна на нула. Пак да питам, колко му е ресурсът на "high pressure camshaft follower"? В смисъл, дали ще изкара 50-60 000 км. - до следващото обслужване? Имам питане и за клапана на картерната вентилация. При мен е сменян някога, в смисъл не е оригинален, някакво Vaico е сложено. Имам теч на масло от гарнитурата на капака на клапаните и ще я сменям. От двата кулера изтече по около 10 ml. масло. Въпросът е, възможно ли е причината да се крие в некоректно работещ клапан? Евентуално има ли някакъв начин да го тествам? Ако реша да го сменям, какъв да сложа? Ако не бъркам, четох някъде, че имало някаква ревизирана версия на клапана. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 20 Май 2021 Доклад Share Публикувано 20 Май 2021 (Редактирано) PCV клапана ако е заминал ще разбереш веднага - набива грешки, усеща се по лошото вървене на двигателя и прави голям вакуум на капачката на маслото. Ако трябва да питаш как се разбира че работи, значи си работи. Моя замина още преди 100 хил. км.. Сложих пак оригинален, но вече ревизиран и от тогава не съм имал проблеми. При смяната на гарнитурата на капака резбите трябва да се обезмаслят и трябва да се сложи Loctite на болтовете. Ако останат омаслени, болтовете ще продължават се развиват от вибрациите и ще продължава да тече масло от там, даже и да ги затягаш всяка седмица. Живота на напръстника е доста. Моя като го смених на 160 хил. км беше между 1 и 2 на тази снимка: Редактирано 20 Май 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване