Jump to content

Ауди А8 D4 4Н - 4.2 или 3.0


Recommended Posts

Здравейте на всички, 

засилил съм се да се обзавеждам с А8 D4 и големият размисъл сега е кой мотор да избера. Има две конкретни обяви, които гледам, като 4.2-ката е май 2014, а 3.0-ката е август 2016. Оборудването и на двете е на макс, километрите са около 110К и на двете, като цената на 3.0-ката е с 5К отгоре. Въпросът ми е дали да очаквам от по-мощния мотор някакви неприятни изненади, по-чуплив ли е, много по-скъпо ли е обслужването и т.н. Някой с челен опит да помага.

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам говориш за дизели? 4.2 е много по-тегав за обслужване, но като вървеж e ракета пред 3.0тди-то.

Редактирано от ma3xa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за дизелите говоря. Пробвах едно и наистина е като ракета. Иска ми се голямото да взема, ама не познавам двигателя колко е чуплив и дали е проблемен.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е доста здрав, но като всеки дизел си има риск от високи разходи - турбини, дюзи и т.н. Тук всичко е х2 като цена. За смяна на турбини се вади мотора. Ако имаш финансите - вземай 4.2. Ако искаш да минеш по-скромно 3.0 ще върши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих вземал тази която е на по-малко км.,а и ако е по-новата още по-добре.


Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз леко бих препоръчал 4.0Т бензиновия мотор.

Щом печката ти изглежда като самолет, за бензиновия няма да коментирам изобщо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4/28/2021 at 5:44 AM, Schnura said:

Аз леко бих препоръчал 4.0Т бензиновия мотор.

Щом печката ти изглежда като самолет, за бензиновия няма да коментирам изобщо.

Турбините на 4.0Т са доста чупливи, ако се счупят доста солено ще излезе. От всички двигатели според мен този е най нежен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, fjord написа:

Турбините на 4.0Т са доста чупливи, ако се счупят доста солено ще излезе. От всички двигатели според мен този е най нежен.

Както е казал Желяз,проблем с турбините на 4.0Т  няма,по-честа смяна на цедката и няма грижи..понеже се запушва.

Иначе 4.0Т е супер мотор,ако беше ,,нежен'' нямаше да е в S и RS версиите....

V8 си е V8,а пък с тия две турбини...ммм много ме кефи ,само дето е супер тиха тая кола,направо дразни,за А8 става въпрос.

Е и @Бако Мецан  се оплакваше,даже при S7 ,че е много тиха.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо я махат за по-сигурно и лесно, че то си е цяло приключение ако трябва редовно да се вади и чисти/сменя. Навряна е на манчо в кътния... 🤣🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен я смениха. Сменили са цедката с друга, която не се затискала вече. Иначе при мен се беше скъсала, което е по-добрия вариант от запушена..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз даже я гледах.......изглежда като нова. Значи мненията клонят към големия двигател.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам малко по-различно мнение от колегите по-горе, може би по-практично и не толкова емоционално.

 

Карал съм и двата мотора, като 4.2TDI съм карал точно в А8 D4 и мисля, че е добро решение само, ако ще се кара основно на магистрала, осезаемо по-добре дърпа от 3.0 TDI при високи скорости (от 100км/ч нагоре). Но при ускоренията от 0-60 и 0-100км/ч типични в града, усещането между 3.0 TDI и 4.2 TDI не е толкова голямо. Да, на хартия разликата я има, но на практика не се усеща чак толкова. Освен това и при 4.2 TDI я има турбодупката както при 3.0 TDI. Което, поне за мен беше леко дразнещо, дал си една камара пари за А8 с големия дизел и сума ти екстри, а като настъпиш педала пак го имаш това изчакване от 1-2 сек. преди турбото да завърти и колата да тръгне. 

 

Та, ако ще се кара предимно градско, мисля, че по-разумният избор е 3.0 TDI. Ако ще се кара предимно извънградско на магистрала - 4.2 TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И майстора ти става брат! От 3.0 TDI ме познават и чистачките в Порше. Мислех си купя къща в Лозен да ми е по-близо сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това в Порше София Изток ли е? Там на мен бяха забравили да завинтят капака на кутията с бушоните.

От Порше София Запад имам по-добри наблюдения.

 

Иначе с двигателя - 3.0TDI ядове не е имало досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от Изток имам забележка само към бояджийното. Запад са кадърни, но приемчиците ми се струва не са ебали последните 3 години - страшни киселяци, и след последния скандал не мисля, че вече съм добре дошъл в Порше Запад. 

За 3.0 TDI - извадил си късмет.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам редовно и двата мотора,за мен разликата до 140-150 не голяма на фона на разхода на гориво,затова от прагматична гледна точка бих взел 3,0тди,ако са еднакво запазени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах за кратко 3.0тди с ремап, беше към 305 кс. 650нм след намесата, след това се качих на 4.2тди с ремап - близо 430кс. и 980нм. Говорим за Д4 преди фейслифта. 3.0тди на много тежко градско ми даваше към 13/100 в София.

Разликата във вървежа, дори като усещане е много уау. Няма прилика до 100-150-200... Където желаете. Единственото преимущество на 3.0тди пред 4.2 е по-евтината поддръжка във всяко едно отношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...