petar_1v@abv.bg

B4 нещо като проект

Recommended Posts

Предистория:

 След кратко търсене на употребяван автомобил за начинаещата шофьорка- жена ми, се сдобихме със следния екземпляр:

Ауди 80 b4 avant, 1.6e ADA, 101к.с., 1995г.,320+k km

 Незнам какво и харесах толкова- явно си падам по дъртички...

 Последва смяна на маслото с филтрите, нови h4ки на Osram blue laser и лостче за фаровете, цялостно изпиране и ароматизатор с усмивка 😃, както и две чисто нови зимни гуми за отпред(имаше само две зимни комплект с колата..😃)

 

Първи удар:

 Тече ш*****я антифриз. Няма страшно- генерално решение смяна на всички водни маркучи и скоби с изключение на тези за парното и ония дето е между помпата и главата... Теча спря..🤘

 Втори удар: няма ръчна тая кола- оглед жилата там, механизма на ръчната работи, ноо... апаратите спекли. И тъкмо почвам да търся ремонтни комплекти за апарати и почвам да чувам странни стонове откъм мотора....

 Трети удар: Какво лопа тука? Я радиатора има разхлабен болт- хоп хоп с тресчотката и готово.🤘😃. Проверка- отново шум тоя път някак различен- хмм... Тея лули на свещите що се клатят така..ми те свещите разхлабени- Абе я една тресчотка и на тях🤘

Тест драйв - тоя път добре..е малко вие преден десен лагер ама аре ко толкоз...

 Четвърти удар:

Колата върви, няма шумове..., антифриза си е вътре всичко топ. Почваме сега да търсим:

 - Ремонтен комплект за задни спирачни апарати.

 - Предни колесни лагери.

 - Гледаме братушките в youtube как ги сменят тия работи.

 И тъкмо вече съм събрал инфото и съм намерил откъде да поръчам въпросните комплекти.....

 '''Мило, колата изтрака мн странно и лампата за маслото светна- незнам какво стана, ама стигнах до работа..'''

🤘🤘🤘🤘🤘

 Мдаа- няма страшно викаме пътна помощ и прибираме хавтомобила.👍

 

Пети удар:

 След кратък престой в сервиз и диагностика, хавтомобила пристига пред вкъщи със диагноза 'Тотализатор', или друго казано смлян биелен лагер на 3ти цилиндър...😭 Надежда за спасение нов двигател. И тук започва веселбата...

IMG_20201225_135752929.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Глава 1: Курника отива за желязо

 

 След кратък размисъл единственото логично решение са вторичните суровини.

 Е хубо де, ми тя така и така е тука, пък инструмент се намира под ръка, що не взема да видя и аз за какво иде реч...😄

 Двигателя е в полуразглобено състояние( главата с колекторите и картера са в багажника)- така си пристигна от майсторите.. 

 Я да го видим сега тоя лагер...

 Ясно е че блока трябва да излезе по един или друг начин, ама мн тежи, а е хванат и за скоростната кутия..лебедка не се намира..хмм..

 Добре.. ще излиза барабар с моста🤘😃

Прас Прас - 4 болта от магарето, 1 от скоростната кутия и двата на макферсоните и всичко висна😃🤘колелата са още на полуоските, а полуоските на ск. кутия. Е да ама не.. нц неще..🙄

 Добреее... Така не става. Решението: един брой палет, 4 броя не- мебелни колелца с товароносимост 70кг всяко. Те тая ми ти сглобка под магарето и ск кутия. Сваляме колелата, отделяме от кормилните накрайници и за съжаление...режем спирачните маркучи...

 Ко**лето е навън- Аз казах ли ти че ще излезеш...🤘🤬🤘

 

 

IMG_20210417_165126409.jpg

https://photos.app.goo.gl/krNSihrk6Jk9w49H9

https://photos.app.goo.gl/krNSihrk6Jk9w49H9

IMG_20210418_145920940.jpg

IMG_20210418_145912609.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледам не ти е скучно :) Палета за скрап ли си го подготвил . И сега какъв е плана - V6 , жената да се научи по бързо да кара :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Глава 2: Оценка на положението

 

 Такаа..Ясно е че работата не е на добре.

Нека видим все пак какво се е случило..

Разглобяване блока с цел да го освободим от всичко излишно: 

 - ск кутия

 - маховик и съединител

 - отдушник на маслото

 - датчик на колянов вал

 - дистрибутор на запалването

 - капаци на ремъците

 - ремъчни шайби.

Така стигаме до въпросния вал...

Бутала вън, вал вън.

Биелни лагери:

1ви на място

2ри на място

3ти в картера на стружки 🤘

4ти завъртян на 90 градуса..??

 

Добро начало...😂😂

IMG_20210418_171505117.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Измерваме шийките на вала - за по голяма прецизност използваме 'дигитален' шублер 😂🤘 С тази високотехнологична измервателна апаратура снемаме следните размери:

Биелни:

 - 1. 47.75х47.72

 - 2. 47.74х47.76

 - 3. 47.72х47.31 🤘🤘😂

 - 4. 47.- е**ли му м****та виж 3.. 👀

Основни: мисля че към момента положението е повече от ясно и няма нужда от последващи замервания..

Красавеца ми той🥰

IMG_20210424_135453012.jpg

Като нова е🤘

IMG_20210418_171521237.jpg

След отрязаните спирачни маркучи със шестака карането май ще е само веднъж😂

преди 33 минути, vle4ugoto написа:

Гледам не ти е скучно :) Палета за скрап ли си го подготвил . И сега какъв е плана - V6 , жената да се научи по бързо да кара :) 

След отрязаните спирачни маркучи със шестака карането май ще е само веднъж😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако намериш колянов вал и биели ще го съживиш , само ако решиш да ползваш други изтегли старите и новите заедно с буталата и сигментите :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Специално този 1.6 наскоро мой приятел купува - 500 лв напълно оборудван, разкачен от скоростната кутия просто. Напъхваш и караш. Скорстната кутия беше +100 лв. Колата си заслужава, ако я вкараш в пътя. Евтина и лесна за подръжка, трудна за убиване и лесна за паркиране ако ще и комби да е. Заслужава си да я съживиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята ADA е уж на 220 000 км, не на 320 000. Аз я карам 6-та година и грам масло не ми харчи. И аз миналата година сменях виещ колесен лагер, ама изобщо не си помислих за "удар". Даже не си го сменях сам, а отидох в Хеед' 91, където не е евтинко. Теч на антифриз...Сериозно? И пластмасовия капак отзад на блока сменях. Че даже течеше и новия ми воден радиатор. Понеже от един сервиз ми разтягаха локуми как се пилили щуцерите на евтините, викам ще събирам пари за Hella. Ама покрай смяна на една биалетка в друг сервиз ми оправиха и теча, а течеше от мястото на термошалтера. Малко силиконец и готово. И масло ми течеше от топлообменника. Удар ли, за 27 години беше станал на пластмаса. :hilezh:

 

Имам deja vu, че автор на темата е инжектопляктора, който също си мисли, че като купи 28 годишна кола на 300 000 км и няма да бара нищо. Та на двамата бих им дал два линка за Bentley Turbo R (1991). Да видят колко по-добре е да карат B4 и B3. :flower:

 

 

Edited by 6matkar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обръщение:
Благодаря на отзовалите се в темата- не очаквах да предизвика особен интерес.
Напълно съм наясно, че евентуално съживяване е трудно, но все пак още не съм се отказал напълно от идеята.
Да, знам, че колата е доста стара- но честно казано падам си по дъртички
От дотук публикуваното, надявам се се подразбира, че нямам желание да я пратя в моргата- дори това да е очевидно най- лесния вариант...
Към момента търся колянов вал и бих се радвал на малко помощ.
Искам да е ясно че към момента съм изпратил запитване към мегапартс за същия мотор и съм писал на двама колеги от форума, които продават части. Също така все още не съм изключил варианта за стругар, колкото и безнадеждно да изглежда, а и на път към вкъщи днес фокусирах b3ка оставена за скрап- смятам и там да опитам.
Искам да се извиня ако горните снимки са предизвикали тъга в някои от колегите, но за съжаление такъв евентуален ремонт налага пълна аутопсия.
И за финал: Ако е писано ще го бъде- няма за какво да се сърдя

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ще я даваш на желязо, пиши преди това в темата, харесах си някои неща.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@petar_1v@abv.bg, ако имаш толкова сериозен интерес да я съживиш мога да задам въпросът към човека, от който бе взет двигателя - занимава се с точно такива коли. При наличие ще те свържа. Пловдивския окръг говорим.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, petar_1v@abv.bg написа:


Към момента търся колянов вал................ все още не съм изключил варианта за стругар.........
 

На тоя какво му има?

Стругар?!? Шлайфист може би, но стругар едва ли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виждам,че си от Каварна.

Ако се откажеш да я правиш ,аз ще я купя !

Ще и измисля мотор ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Глава 3: Всички грехове, част 1ва

"Дурак, тьй знайш що делаешь?!?!"
Руски стругарофрезист

Внимание! Следващия материал съдържа метод възприет като езотеричен в сериозното автомобилостроене и машиностроене като цяло.
Ако някой по нещастна случайност реши да повтори описания шаманизъм в най добрия случай ще се убеди защо металообработващите машини са скъпи и защо се учи поне 4 години преди да се придобие звание машинен инженер.

Въпреки всичко, това не успя да спре автора да извърши следващото извращение...

Такаа... Докато моя милост се подпичква наляво надясно и си търси колянов вал, времето си лети и все нещо трябва да се върши... Реших да се заема с лицето на блока..
След като с второто ми аз (плод на биполярно разтройство) се въздържахме от животинското си желание да го изшлайфаме на циментовия под, и с голяма доза мъка отписахме варианта да го повлачим из градските улици(с цел да се изшлайфа сам), решихме да опитаме със шмиргелов диск...Варианта за машинна обработка при специалист въобще не беше обсъден...

Необходими материали:
- 1 бр. много нещастен блок на 1.6 ADA
- 1 бр. Шмиргелов диск, по възможност с по голям диаметър и тежест.
- 1 бр. голям флакон WD-40- все пак имаме и глава за шлайф(за нея по късно...), а и добрия секс изисква много лубрикант...
- 1 бр парцал- по възможност по чистичък(не че е от значение...)
- YouTube- да се надъхаме от чичо ти Владя и дядо ти Олег
- липса на всякакъв здрав разум- това очевидно е в изобилие..

Схема на опитната постановка е предоставена по долу.

Започваме със почистване на остатъците от гарнитура, като за целта използваме остър тъп нож(тва не знам как да го нарека но някога беше нож..) и WD-40(все пак американците го ползват за всичко..). Напръскваме и внимателно изтъргваме гадното нещо.
След това се почиства с парцал(може и с ръкав, но моя беше по мръсен от всичко останало). Напръсква се отново с онуй и се слага камъка върху блока.
Много е възможно да има стърчащ чеп от блока( уж за захващане на гарнитурата- махай махай...), който само ще пречи- решение ъглошлайф...
До тук добре- разчистихме си полето за изява. Започваме с въртеливи движения( познати в dj средите от 80те като 'скреч') да обхождаме блока напред, назад, напред, назад..........напред, назад.... напред, назад и така няколко часа или дни, според зависи от желания резултат. От време на време се почиства с парцала и се пръска отново със смазка.
Моя милост прекара общо около 4-5 часа в описаната медитация. Тук е важно да се отбележи, че блока е бил най вероятно достатъчно прав преди манипулацията(кой ти ги мери тия работи...), обаче зачистването толкова ми хареса( поне там където се получи), че се осмелих все пак да премеря с луфтомера- еми какво да кажа 0.05 на места влиза като в млада булка, на места не, ама 0.10 не можеш го напъха.
Причините да се откажа от по нататъшна обработка са следните:
1. Риск от развитие на тендовагинит на дясната ръка( което би попречило на правилно насочване на струята при уриниране)
2. Закона на Мърфи за гравитацията и как тя за секунди може да повлияе на няколко дена ръчен труд.6148423f9250bf9c8e99c94fc6804a1b.jpg54ce389cca1d0e48e1aa8bcb4ea70794.jpg93197198431d1f8d37d440e9243f602e.jpg460455ca2b2c8a42ce5ea91c4f95fe85.jpg471710497e74e8a3a3600e048fab9430.jpg4e8f4071fb5382d83d3aede1307362e2.jpgc3592ae24a68f0f5ad522324fa49877e.jpg

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам , защо ми се трият постовете....?

Но колега защо изобщо ги пущаш тия глупости, да не си 9-ти клас механото?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, колега! Относно първия ти коментар и аз незнам защо се изтри, но те уверявам, че не е по моя вина.
Отговор на първия ти въпрос: Темата е Нестандартен опит за невъзможното- а именно възкресение на въпросната класика в напълно домашни условия.
Моля да не се приема като гавра!
Отговор на втория ти въпрос: За голямо съжаление, както мое, така и на злощастния автомобил по- горе, машинното образование ми е напълно чуждо..
Благодаря все пак че следиш темата, надявам се да ти е интересно

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk
 

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ако ще я даваш на желязо, пиши преди това в темата, харесах си някои неща.
Колега за съжаление кората, на която може би си хвърлил око, е от А4ката, а относно окачването- всички гумени части по него са оригинални и състоянието им не предполага повторна употреба. Все пак ще те имам напредвид. Благодаря!

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Виждам,че си от Каварна.
Ако се откажеш да я правиш ,аз ще я купя !
Ще и измисля мотор ...
Благодаря за предложението ще го имам в предвид

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

На тоя какво му има?
Стругар?!? Шлайфист може би, но стругар едва ли.
Надявам се ясно се вижда нарушената структура и липсващите странични канали- това го забелязах след 'прецизното' замерване f05da36fc6efc65b0258a1cd70613cde.jpg

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

[mention=115130]petar_1v@abv.bg[/mention], ако имаш толкова сериозен интерес да я съживиш мога да задам въпросът към човека, от който бе взет двигателя - занимава се с точно такива коли. При наличие ще те свържа. Пловдивския окръг говорим.
Благодаря, ще го имам в предвид

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

От б3 няма да стане вала,  търси от б4 1,6, голф 3 или пасат 1,6. 101 коня. 
Днес чакам вал от голф 3. По късно ще публикувам ънбоксинга

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Моята ADA е уж на 220 000 км, не на 320 000. Аз я карам 6-та година и грам масло не ми харчи. И аз миналата година сменях виещ колесен лагер, ама изобщо не си помислих за "удар". Даже не си го сменях сам, а отидох в Хеед' 91, където не е евтинко. Теч на антифриз...Сериозно? И пластмасовия капак отзад на блока сменях. Че даже течеше и новия ми воден радиатор. Понеже от един сервиз ми разтягаха локуми как се пилили щуцерите на евтините, викам ще събирам пари за Hella. Ама покрай смяна на една биалетка в друг сервиз ми оправиха и теча, а течеше от мястото на термошалтера. Малко силиконец и готово. И масло ми течеше от топлообменника. Удар ли, за 27 години беше станал на пластмаса. :hilezh:
 
Имам deja vu, че автор на темата е инжектопляктора, който също си мисли, че като купи 28 годишна кола на 300 000 км и няма да бара нищо. Та на двамата бих им дал два линка за Bentley Turbo R (1991). Да видят колко по-добре е да карат B4 и B3. :flower:
 
 
Поздравления, че си я гледаш и караш. Надявам се един ден и аз да мога да кажа същото. Тези коли са класики и годинките си казват думата, но това не означава че не заслужават любов.

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Специално този 1.6 наскоро мой приятел купува - 500 лв напълно оборудван, разкачен от скоростната кутия просто. Напъхваш и караш. Скорстната кутия беше +100 лв. Колата си заслужава, ако я вкараш в пътя. Евтина и лесна за подръжка, трудна за убиване и лесна за паркиране ако ще и комби да е. Заслужава си да я съживиш.
Благодаря

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ако намериш колянов вал и биели ще го съживиш , само ако решиш да ползваш други изтегли старите и новите заедно с буталата и сигментите  
Благодаря

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако  си сметнеш труда ,нервите и разходите досега да беше  купил друг двигател .Вървят по 150 -200лв. необорудвани.

Edited by caro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, твърде вероятно е да си прав. Но..
Труда помага с овладяването на нервите, а относно разходите до момента са нищожни.
Плюс това цялото това хоби занимание, освен представа за работата и устройството на ДВГ, ми дава и оправданието да си накупя най различни инструменти Все пак съм семеен човек и инвестициите трябва да са оправдани..

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk
 

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Глава 4 - Желязно сърце- Unboxing

Тук моя милост най-нахално ще се похвали, че си е намерил колянов вал.
Поради тръпката от неизвестното пакета беше разопакован чак вкъщи- все пак аре да вземе и тоя късмет да свърши някоя работа вече, а...
Новото сърце беше щателно почистено с коресилин и четка за зъби- чувал съм че така възпитавали моряците едно време..
След визуален оглед за щети, бе направено и 'прецизно' замерване за кръглост и наклон на шийките(въртях го тва желязо под всевъзможен ъгъл- само на челна стойка не застанах...) Без да изпадам в подробности ще отбележа че стойностите варират в следната последователност:
Биелни: 47.73-47.78
Основни: 53.95-53.98
По мое скромно мнение, а и като се има предвид кой и с какво го замери, тук граничим със съвършенство
За момента бих желал да изкажа благодарности на колегите:

Онуфри: да вала от голф 3 май ще свърши работа

audi+: за бързата реакция и набитото око.

prokopoff: тия биели може и да ми потрябват скоро..ще ти пиша като стигна до там

Sklepi: за изключително полезния коментар от темата https://audibg.com/forum/index.php?/topic/187576-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%B8-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B2%D0%B0%D0%BB-%D0%B1%D0%B8%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%B1%D0%BA-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80/
Както и специална благодарност към злочестото голфче, което дари сърцето си за леля Ади

Валът беше закупен от carco.bg и след замерването бе щателно напръскан с WD-40 (все пак всички знаем кой е най- големия враг на желязото)
Послепис: скоро пак ще трябва да си взимам спрейове...

А сега малко снимки:a7d2dba63c81a2106c6ccaf69090a426.jpg9a53879632f4d541a94ccfece2dbe3d4.jpgbac8444e52acfc30a86f40027a228bd9.jpg

Изпратено от моят motorola one macro с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ехеее, честито и браво, че не се отказа! Ще следя темата с интерес и очакване да кажеш, че "трансплантацията" е минала успешно. 

Тъй като карам същия астматик съм лично заинтересован от здравето на себеподобните му.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.