Jump to content

Тресене след 100


beast1122

Recommended Posts

Преди 11 часа, beast1122 написа:

Въртях ги всякак. Отделно на приятели джантите съм пробвал с нови гуми и пак тресе при тези километри и това е 

Слага ли въобще оригинални джанти без втулки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

On 5/25/2021 at 9:44 AM, CVT said:

 

Когато има съвсем лек дисбаланс тресенето се проявява само при определена скорост, тъй като се получава резонанс който умножава вибрациите в пъти. Когато не е в резонанс просто не можеш да го усетиш.  При тебе ако се появява около 100 км/ч, най-вероятно изчезва към 130 - 140. Аз имах същия проблем поради паднало олово от джантата.

 

Тава вероятно е така, но уловката, е че тресенето при някои коли се появява и изчезва при една и съща скорост. Примерно един ден го има 100-130, друг ден няма и помен от него.  Очевидно има някаква променлива, която не се знае каква е точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. И при мен беше същата работа - някои дни изчезваше. Не знам точно от кой фактор се влияе най-много, но предполагам че промяна в температурата на въздуха, налягането на гумите, попътния вятър, до колко е натоварена колата и т.н. биха били достатъчни за изместване или изчезване на резонанса.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам съмнение, че при доста коли може да има комбианция от омекнали тампони и поизхабени вътрешни карета, това обяснява и защо вибрацията при обратен завой също варира при повечето коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътрешните карета са възможен вариант,ако се разменят може да се спаси положението за известно време.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътрешно каре и аз съм сменявал и мога да кажа, че дори и новото има такъв луфт, че не знам кой би се наел да диагностицира, дали е от него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че много малко машини са достатъчно точни и винаги има едно леко вибриране при 120-140, в зависимост от диаметъра на гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 hours ago, mshbul said:

Мисля, че много малко машини са достатъчно точни и винаги има едно леко вибриране при 120-140, в зависимост от диаметъра на гумите.

Едва ли някой обръща внимание на съвсем леки вибрации, ако има оплаквания се очаква да е нещо, което не мислиш дали го има и колко е, а знаеш, че го има и дразни. Мен ме дразни дотолкова, че препочитам да не карам със съответната скорост. 

20 hours ago, Dan4ote said:

Това тресене усещаш ли го във волана или не. Пробва ли на различна предавка, но пак при въпросните километрив час. Да не се окаже хидрото?

Поне при мен нищо не се променя от обороти и дали си на скорост. Просто вижрацията или решава, че ще я има или не. И когато я има нищо не й влияе докато си в движение. Аз съм по-скоро скептично настроен за решение свързано само с баланс на гумите, прекалено голяма е разликата при много коли между има/няма. Ако беше от баланс не се ли очаква да е по-малък дипазона на въздействие и да е достатъчно константен ефекта? 

 

Какво мислите за вариант да е нещо по предницата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Аз мога да се похваля, че в момента със същите гуми като миналата година нямам никакво тресене. А досега винаги съм имал едно много леко около 140, даже и веднага след баланс.

 

Май този път ги балансираха както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/16/2021 at 7:41 PM, anpa1 said:

колега , намери ли причината.?

Не съм колега , честно казано писна ми с това да се занимавам .. Да си тресе и това е 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз ще пращам кардана за смяна на висящ лагер и динамичен баланс, защото не остана нещо не сменено и тоя кенеф продължава да тресе.

Изпратено от моят JSN-L21 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята взе да тресе при 90-100. С чисто нови 19ки с втулки. Със семнайските нямаше никакви вибрации. Утре ще ида на второ място за баланс и ще видим дали ще спре. Ще балансираме и резервната, да не би да е от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ахахха, това за резерната беше яко :)

 

виж си втулките като сваляте гумите, не трябва да има луфт, когато се сложат върху главината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех кардана, сменен е висящия лагер. Първото което забелязах е че вече липсва едно туп което се чуваше когато подам леко газ и веднага я отнема. Вибрациите също намяляха.

Изпратено от моят JSN-L21 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фирма феликс в София.
Ама имах малко несъответствия в цената която ми обявиха преди и след ремонта.
Тепърва ще видя как се държи висяшия лагер.

Изпратено от моят JSN-L21 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я пробвах малко по-добре.
Имах вибрации от 140 нагоре. Сега до 240 е гладко и мазно.

Изпратено от моят JSN-L21 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тия смяна на висящ лагер и баланс на кардана ли правиха и ако можеш да споделиш колко излиза процедурата? Или само смяна на висящ лагер, защото ако е само лагера бих го сменил при някой от познатите монтьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...