Jump to content

Интересен ъпгрейд на 2.6 V6 ABC


Recommended Posts

Попаднах на ето това видео:

https://www.youtube.com/watch?v=C3Y5-8hBGHE

И втора част:

https://www.youtube.com/watch?v=4QTau16E7H8

Всичко е обяснено подробно. И все пак, дали наистина резултатът си заслужава усилията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече събирам частите та ще видим какво ще се получи. Наистина има какво още да се желае в ниските от този иначе чудесен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес най-сетне ми остана време да разглобя и почистя колектора, който имам още от края на май. Няма да снимам самия процес на монтажа, тъй като всичко е обяснено много добре във видеото. Релето и преходника закупих от автора на фимчето от Беларус (виждат се на последните две снимки). Преходника се оказа доста качествена изработка, за релето ще споделя, когато го пробвам.

1.jpg

4.jpg

5.jpg

2.jpg

3.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

След известно забавяне, днес имаше напредък. Дросел клапите от 2.6 и 2.8 са на пръв поглед идентични, но имат съществена разлика - при 2.8 голямата клапа започва да се отваря много по-рано, отколкото при 2.6. Аз реших да ползвам тази от 2.8.DSCF8065.JPG.766f7b76de3ee05f89d4122a4f918f78.JPGDSCF8066.JPG.6921901b722d291545ad588901e71511.JPGDSCF8067.JPG.a18999b74c478ccb931f57fe61c64b60.JPGDSCF8068.JPG.6923d298626baf771ff36453c37c270d.JPGDSCF8069.JPG.da867aab1dca36ad2f0cba2d02fde06f.JPG

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Механичната част на проекта е завършена. Във вървежа се усеща съществена разлика, има равномерно стабилно ускорение още от самото начало (понеже е типтроник се чувствам като в тролей). За съжаление релето не сработва по някаква причина, въпреки че мисля съм свързал всичко правилно (проверявах няколко пъти). Ще пробвам с винтовете за настройка, въпреки че на кутийката пише че е настроено. Чудя се дали между A6 и А4 има някава разлика във формата или честотата на сигнала към оборотомера, макар че не виждам логика да е така.

 

DSCF8073.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът с релето е решен - оказа се  погрешна схема на пиновете на конектора за таблото взета от нета. Наложи се и малка корекция на оборотите на празен ход чрез VCDS, тъй като бяха с една идея по-ниски от преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здрасти. Този филм и аз го играх на А4. Разлика има голяма особено ако сложиш и "портнът" дросел. Какво е усещането при теб на студен мотор обаче? Винаги при рязко подаване на газ има едно прекъсване първите 2-3 минути откакто смених колектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

@Frozen1 Здравей колега, да определно с този тунинг се промени доста работата на  мотора в по-добра посока. При потегляне е по-пъргав, също и при доускорение, примерно при рязко натискане на газта от 120 км/ч (около2600 оборота на пета при мен) автоматика вече доста по-рядко се налага да сменя предавката надолу. Колкото до студения мотор, студеното палене е болка при ABC моторите, най-вече заради бъгавия фърмуеър на компютъра. Аз моя комп го сменях още преди колектора, като си търсих същия номер, но с възможно най-късна дата на производство (към 97-а). Също така дали имаш газ (аз имам) и при мен се получава неравномерна работа на мотора през първата минута само, ако съм карал на газ до последно предния ден. Компютъра си наглася времената на дюзите и ъгъла на запалване като за газта и после при студено палене на бензин първата минута има тресене и по ниски обороти, докато се нагласи. Проблем може да има и от някой датчик за температура, но това трябва да го видиш през VCDS. Датчиците за темп на въздуха и на антифриза трябва да показват едно и също преди да е палена колата. И последното, което остава е потенциометъра на дросела, като сте го разглобявали дали е зацепен правилно и дали не се е износил вече. Това също може да се види през VCDS, при отпуснат педал трябва да показва 0 градуса ъгъл и при натискане на газта градусите да се увеличават плавно. Друго, което е - пробвай следния експеримент - ако можеш остави колата с разкачен акумулатор през нощта и сутринта го закачи преди палене. Така компа ще запали с фабричните настройки и виж дали ще има промяна.

Редактирано от Agent Smith
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с вага съм си върнал фабричните настройки на компа. Много се съмнявах за темп датчик на входящ въздух. Прав си, показва ми 1:1 с температурен на антифриз. Обаче при студен мотор elsa казва, че показанията трябва да са д/г като температурата на околната среда и не знам дали да се хвана за него. Чудех се дали да си сложа температурен от 2.8 някъде преди дросела, но не знам дали ще объркам компа. Дросела не съм го разглобявал още, в процес е. ТПС-аобаче на пълна газ ми показва не повече от 84-87%, което отново според elsa е малко. Сравни с друго 2.6 И резултатът е същият. Съмнявам се за сондите, да не би нещо да бъркат смесите докато загреят. Нямам газ и нямам тресене. Просто при рязко ускорение прекъсва леко и набира доста бавно първите минута-две. Иначе ако имаш още колата и искаш някакви дребни плюсове за добавяне - драскай. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Frozen1 Прилича ми на неправилна смес (богата) и особено ако мирише на неизгорял бензин зад ауспуха, 100% е това. Значи ламбда сондите са си консуматив, ако не си ги сменял, то след 200к почват да дават отклонения, и това не всеки път се хваща от диагностиката. Аз ги смених с NTK (NGK), които са на практика като оригинални (оригиналните са Бош). но са по-евтини. Те обаче мисля, че нямат отношение при студен двигател, там сместа се определя главно от темп. датчици. Ето ти едно видео (на руски е) как се проверяват датчиците на температурата.

https://www.youtube.com/watch?v=qivGeP8E-ZI

А колкото до потенциометъра, май е добре да да се погледне на осцилоскоп, тъй като диагностиката не знам дали хваща резките и кратки скокове в съпротивлението, които могат да объркат компютъра. Вижте и вакуума, може да има сцепен маркуч или нещо друго, трябва да е между 25 и 30% от атм. налягане при загрял мотор. Другото са баналните неща - кабели, свещи, дюзи. Аз си карам още с оригиналните кабели (250к км) и не виждам да имат някъкъв проблем. За плюсовете благодарско, но предпочитам оригиналния вид :) Пиши като разбереш какво е. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Agent Smith Благодаря ти. Да те питам само, понеже на доста места съм чел ламбдите да се слагат само оригинални, имаш ли някакъв проблем с тия на NGK? Чисто нови не съм си взема, но на диагностика винаги ми вади 00525 и 00555 за implausible signal.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Frozen1 Важното е да държим старите бойци на пътя (мъка за търговците на моторно масло 🤣)  Щом ламбдите ти дават грешка, значи вече не са в допустимите граници, и със сигурност разхода ти се е качил, при мен още едната даде и аз смених и двете, тъй като знам че имат ограничен ресурс. С NGK няма грижи, вече близо 60000 км карам с тях и работят коректно, не дават грешки. Има ги с правилните букси, plug-n-play. Сетих се  за и нещо друго ресурсно - помпата, ако имаш майстор с подходящ уред, измерете и налягането на бензина, за всеки случай. При мен, когато съм на газ съм направил да се изключва, та не се хаби много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Agent Smithблагодаря ти. Ако ти е удобно някой път можеш ли да видиш номерчето на NGK сондите, че ми излизат няколко модела и то все с много трудна наличност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...