Jump to content

1.9ТДИ-130-AVF-Студена върви на пушка, като загрее няма мощност


9858

Recommended Posts

Привет колеги отскоро стана проблема. Пали нормално от четвърт докато загрее върви нормално на пушка без забележки, след 15-20 мин колата губи мощност и все едно няма турбо. На 6 та макс 110-120 км. След като изтине пак нормално и след малко пак забива. Ходих при един “умен” майстор - вика дебитомер. Викам дай първо шпрей на стария след това нов че не е малко пара. Пръскахме, сложихме - нищо пак така. Вика вземи нов . Взех нов дебитомер бош. Слагаме - познайте - нищооо пак същото. Вдига рамене вика ами ходи на диагностика.Помогайте с какво да продължа - vcds, маф сензор, вакум контролен клапан, н75, маркучи, геометрия турбина?

Редактирано от 9858
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не нищо освен смяна на дебитомера не е правено. То нямаше и смисъл само набутване 200 лв с шпрея. Стария дебитомер си е бил топ. “Майстора” ме подведе. Вика 90% дебитомер, защото закачи на един умрял лаптоп с делфи и му даде грешка на дебитомера. просто сега се чудя с какво да продължа

Редактирано от 9858
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маф сензор и дебитомер е едно и също нещо.

Като преположение датчика за тепература на горивото да не отчита правилно и като загрее мотора да реже горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
9 hours ago, Kukata_a4 said:

Лог на 3-ти 10-ти и 11- ти канал маф сензора как е, има ли грешки провери.

 

Колега ако е зацапала геометрия мисля да вадя шпрея за фурни. Изписа грешка дебитомер за това и се смени, но се оказа проба-грешка

7 hours ago, SotirZah said:

Аз имах същия проблем със старата ми кола, при мен се оказа геометрията на турбото.

Колега как установи диагнозата и какво направи след това

Редактирано от 9858
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих турбината, почистих геометрията и продадох колата. Иначе като цяло диагностиката не е кой знае колко сложна, трябва да видиш хода на "котвата" на турбината. Да проверив живи данни, какво се случва със вакумите и тн. и тн. Колега имай предвид, че това са само догадки, за конкретно решение на проблема ти трябва сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, veselin velchev написа:

Маф сензор и дебитомер е едно и също нещо.

Като преположение датчика за тепература на горивото да не отчита правилно и като загрее мотора да реже горивото.

Така ли я обясни тогава какво е това на първата снимка защото на втората е дебитомер,а на първата какво е салам ли.На първата е МАФ сензора 

Screenshot_2021-05-04-10-06-57-636_com.miui.gallery.jpg

IMG_20200308_121531.jpg

Колега почисти тези два неща от снимките с спрей за почистване на Дебитомери (не забравяй че Дебитомера се изважда от кутията му с две болчета виж снимката)и маф е с две болчета пръскаш с спрея без да докосваш или търкаш жицата,оставяш да изсъхне и сглабяш,ако не се оправи я закачи в движение на 3,10,11 канал на четвърта ускоряваш от 1600 до 4200 оборота с газ до долу и записваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре мога да греша Ф или П обаче двете неща са важни и мерят.Дебитомера мери засмуквания въздух след филтъра и преди турбото,а другата малката джиджавка мери вече компресирания  въздух след турбото и кулера,този Мап,маф,паф,нап кой както иска да я нарича дава информация на компа за надува на турбото и съответно компа казва образно казана на Н75 клапан с колко вакуум да движи актуатора и така да разтовари турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нищо освен смяна на дебитомера не е правено. То нямаше и смисъл само набутване 200 лв с шпрея. Стария дебитомер си е бил топ. “Майстора” ме подведе. Вика 90% дебитомер, защото закачи на един умрял лаптоп с делфи и му даде грешка на дебитомера. просто сега се чудя с какво да продължа
Сега с новият дебитомер записва ли грешка? Огледай кабелите и буксата да няма там някакъв проблем...

Sent from my M2007J17G using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3ADE9B69-2276-4654-BF83-93F21F368C15.jpeg

29 minutes ago, Chitatelia said:

Сега с новият дебитомер записва ли грешка? Огледай кабелите и буксата да няма там някакъв проблем...

Sent from my M2007J17G using Tapatalk
 

Сега с новия дебитомер положението е същото промяна няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Kukata_a4 написа:

Така ли я обясни тогава какво е това на първата снимкa

 

На салам, ли ти прилича?Ще те разочаровам,не е салам.Това е МАП сензора(manifold absolute pressure sensor).

На втората снимка е МАФ сензора(Mass Air Flow sensor) или така наречения дебитомер.По-надолу си обяснил кое за какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав сте господин Велчев моля за извинение.Заблудата е моя защото постоянно се използва думата дебитомер,а Мап и маф не е трудно да се объркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем.Живи и здрави.:zustimm:

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маф , Мап   . Закачи я  на  vagcom  и виж предварението  на   разпределителния вал  и количеството  впръскано  гориво , центровка на кобилиците на инжекторите на 180 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук все едно се дискотира тема за RSQ8 и някакъв нечуван проблем до сега.  Мап и Маф сензорите ако имат проблем ще ги запише като грешки . Ако има проблеми с центровката, ще се усети още при паленето, ако има проблем с турбото също диагностиката не е чак толкова голяма драма. Трява си механик и един кабел VCDS(china), който струва 50 лева. Най-лесния начин е да се направи един лог със стойностите(request/actual) на всички изброени датчици и ще стане ясно, какво се случва, ако проблема е в електрониката ще си проличи, ако е механичен също при правилно разчитане, ще те насочи къде да търсиш проблема. Ама само с теория няма да стане, трябва си и малко разглабяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро.

Но това че имаш електрически проблем ,а той е такъв ,не означава че грешката като такава , на 100 % че е за смяна сензора ,първо гледайте кабели ,може и мапа да е прекъснал.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Кабелите са Ок. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега случайно загубата на мощност да е съпътствана с аномалии като примерно изчезване на парктроник (ако имаш) и светлини на задна скорост или някакви други аномалии, питам защото миналата седмица брах страшни ядове с моето Ауди А 4 Б6 АВФ имам и тема прочети я почти същите проблеми като твоите  и виж какво излезе ето чети от втората страница от 07.05.21

 

Редактирано от Kukata_a4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Няма парктроник

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...